platsannonser
Sigtunahöjden söker
Inhouse sales & booking.
nyheter
nytt jobb
Maria Tallén
ny hotelldirektör på Clarion Hotel Winn i Gävle
ny mässor skapar nya möten
Så skall Live Expo förändra mässbranschen.
Rivstartar med tre mässor i februari 2020.
Möten utvecklar språk
Språkforskare
från hela världen på kongress i Lund.
Fokus på det fysiska mötet
Easyfairs Nordic förstärker ledningsgruppen
med seniora profiler från Accenture och Sats.
många stjärnor på plats
Summer Design Week i Stockholm
bjuder in till designfest.
hotellnytt
Hotellikonen gör comeback
– Raffles Singapore öppnar igen.
Skapa kreativa möten
Elite Hotel satsar stort
på konferens i höga kusten.
forskning skapar möten
Tio miljoner
till forskning om hjärnans utveckling.
nya jobb
Easyfairs
stärker sin säljorganisation.
nytt jobb
Ny vd utsedd
för Meet in Reykjavík - Reykjavík Convention Bureau.
RSS
rss_icon
Länkar
Platsannons | måndag 12 augusti 2019
Sigtunahöjden söker Inhouse sales & booking

Nu söker vi en ersättare för Felicia på Inhouse sales & booking som ska gå vidare i karriären – är du intresserad?

 

Vilka är vi?

Sigtunahöjden är en mötesanläggning i världsklass som älskar utveckling och hållbarhet. ”Tillsammans för en hållbar framtid” är vår vision och vi drivs av hållbarhet på riktigt, att jobba tillsammans, att lära ut och att lära av varandra samt skapa dagens wow!

 

Vi finns i Sigtuna, värdkommunen för Arlanda flygplats, där nästan en miljon människor övernattar varje år. Vår prisade restaurang Skog serverar måltider tillagade med äkta kärlek och med stor inspiration från den omkringliggande naturen, där vi också hämtar råvaror till de olika måltiderna.

 

Vad förväntar vi oss av dig?

På Inhouse sales & booking på Sigtunahöjden jobbar du på försäljnings- och marknadsavdelningen "Sales & Smiles" som är ett tajt team med tre medarbetare, inkl. Lina som blir din närmsta chef. Vi är alla drivna och gillar när vi når våra mål och resultat men vi är också helt övertygade om att en viktig ingrediens för att lyckas är att ha roligt på jobbet så många skratt utlovas. För att trivas med oss är det en fördel om du drivs av ett personligt engagemang, uppskattar värdet av att leda dig själv och kan leverera statistik i cirklar och diagram

 

Vad blir dina arbetsuppgifter?

Dina arbetsuppgifter innefattar ett övergripande ansvar och införsäljning av möten och events. Du hanterar inkommande förfrågningar från första förfrågan till avslutad affär och skapar och bibehåller relationer med kontakterna. Hittills i år har vi fått in drygt 1100 förfrågningar, där en stor del kommer in via digitala kanaler. Du ansvarar för visningar på plats och ansvarar för internkommunikationen mellan avdelningarna så att vi kan erbjuda och uppnå de framgångsrika möten som våra gäster förväntar sig.

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och arbetet utförs i huvudsak måndag – fredag men helger och kvällar kan förekomma. Under hösten implementerar vi ett nytt cloudbaserat bokningssystem, Intellotel. Du ska gilla och vara nyfiken på digital utveckling och vara snabb i tanken och kunna utnyttja de fördelar våra olika system erbjuder. Kanske skapa en kort film eller erbjuda en digital visning om kunden inte kan komma ut på plats?

 

Andra system vi har för att lyckas i vårt dagliga arbete är Hubspot och GetAccept.

 

Du får gärna vara nyutbildad från en hotel management eller annan utbildning inom besöksnäringen.

 

Du ska självklart kunna tala och skriva på svenska och engelska, extra språk är meriterande.

 

Förmåner som vi gillar

• Väldigt förmånliga priser när du bor över och/eller äter med nära och kära hos oss.

• Rabatt på övernattning och måltider på andra anläggningar som är anslutna till Svenska Möten och IACC.

• Pension och försäkringar enligt kollektivavtal

• Den godaste personalmaten samt friskvårdsbidrag

• Utbildning efter behov och teambuildande resor

 

Sigtunahöjden som arbetsplats

Vi är ett 30-tal anställda i ett starkt och sammansvetsat team, vilket bidrar till en familjär känsla både bland anställda och gäster emellan. Stämningen hos oss känns internationell tack vare våra många utländska gäster och grupper.

 

I år valdes vi till Årets hållbara företag i Sigtuna kommun och vår köksmästare vann världsfinalen av kocktävlingen Copper skillet, som avgjordes i Toronto i april. Vi har en ny kock som ska tävla internationellt i Bryssel i oktober. Dessutom nominerades vi i år till Svenska Mötespriset i två kategorier; Årets miljöinitiativ och Årets nytänkare. Sigtunahöjden tillhör Svenska Möten, IACC samt Destination Sigtuna.

 

Vd och ägare är samma person, Lotta Giesenfeld Boman, kolla gärna in vad hon lägger ut på LinkedIn.

 

Ansök redan idag!

Om du värderar mångfald och hållbarhet i alla led och vill få chansen att arbeta på en uppskattad arbetsplats ska du inte tveka att söka tjänsten. Motivera varför du vill arbeta på Sigtunahöjden, skicka in cv och ett personligt brev till Marknads- och försäljningschef Lina Fors redan nu. Vi läser alla ansökningar kontinuerligt men eftersom det är semestertider kallar vi till intervjuer efter den 5 augusti.

 

Välkommen med din ansökan till jobs@sigtunahojden.se och skriv vilken tjänst du söker i ämnesraden.

 

Hör av dig till Lina om du har några frågor och funderingar via mailadressen ovan.

 

Här kan du läsa hela annonsen på Sigtunahojdens hemsida!

 

Vi ser fram emot din ansökan!

Platsannons | tisdag 30 april 2019
Marknads- och Försäljningschef - Karlstad CCC

Organisation & Ledning – Karlstad

 

Karlstad CCC invigdes i januari 2011 och har sedan starten tagit plats som en av landets ledande mötesanläggningar, där flexibilitet och moderna lokaler tillsammans med ett välrenommerat kök och ett välkomnande värdskap lett fram till kundnöjdhet på högsta nivå. Möten och människor samsas med evenemang och upplevelser i detta kongress- och konserthus som tar emot 4500p samtidigt varav 1620 personer i den största lokalen. Bakom verksamheten står starka ägare med ett stort samhällsengagemang, vars mål med Karlstad CCC är att stärka hela Karlstads attraktionskraft och bidra till att regionen är en av Sveriges starkaste eventdestinationer.

 

För att ta nästa kliv i arbetet med att få till ännu fler möten, kongresser och evenemang till Karlstad, söker vi nu en Marknads- och Försäljningschef. Som via ett starkt affärsintresse och erfarenheter av modern kommunikation och ett tydligt ledarskap vill bidra till att utveckla vår verksamhet. Vi söker efter dig som har goda kunskaper om affärsdrivande marknadsföring, dokumenterade framgångar inom försäljning och ledarskap samt en passion för att positionera Karlstad CCC i Sverigetoppen.

 

Som Marknads- och försäljningschef hos oss ser vi dig som vill ta ledningen i ett engagerat och kunnigt team och driva vårt arbete framåt, både inom försäljning och marknad. Du trivs att motivera och inspirera dina medarbetare för ökad kvalité och lönsamhet samtidigt som du har ansvar för dina egna kunder. Du arbetar effektivt och har stor lojalitet till företaget.

 

Du ser till att vi har en god marknads- och kommunikationsstrategi som blir väl etablerad i hela organisationen så att alla strävar mot samma mål. Med en väl planerad strategi kommer vi kunna ha ett större fokus på våra försäljningsuppdrag och åstadkomma en bättre synkning avdelningarna emellan.

 

Vi söker dig som har relevant utbildning kombinerat med ett starkt affärsmässigt tänk. Du har tidigare arbetat med säljstyrning och säljledning och haft ansvar för stora nyckelkunder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att skapa marknadsstrategier för att öka företagets värde. Då våra kunder finns inom privat tjänstesektor, offentlig sektor och myndigheter är det meriterande om du arbetat med tjänsteförsäljning till olika sektorer för att ha full förståelse för alla våra kunder.

 

Tjänsten passar dig som är en lyhörd ledare med entreprenörsanda. Du är resultat- och målorienterad och har viljan och engagemanget att tillsammans med ditt team uppnå bästa resultat. Du är en god kommunikatör som trivs i mötet med nya människor. Som ledare är du trygg och tydlig och vill arbeta i ett nära samarbete med dina kollegor i ledningsgruppen och med dina medarbetare.

 

Viktigast för oss är att du har rätt inställning för tjänsten och vill vara med och påverka att vår verksamhet växer och möter morgondagens utmaningar!

 

I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Bengt Libäck på 070 594 72 77 eller Andrea Elfman på 073 509 38 66. Välkommen med din ansökan senast 7 maj.

 

Bästa värdskap är en självklarhet för oss och vi kan stoltsera med 98% kundnöjdhet.

 

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN HÄR!

 

Eller vet du någonsom skulle passa bättre?

Berätta för dem!