platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
Hotellnytt
Proppfullt
när Sveriges första Comfort Hotel Xpress invigdes.
Idéer som bär frukt
GMIC Swedens pris för årets hållbarhetsinsats
tilldelas Göteborgsvarvet.
omvärldsanalys
XL International Workshop
25 ledande mötesorganisationer och mötesarenor träffas i Köpenhamn.
på nytt (tillfälligt) uppdrag
Göran von Arbin
blir hotellchef på nya Furuvik Havshotell.
Pris
Årets Ekoturismpris
till Mörrums Kronolaxfiske.
Omvärldsanalys
Uppsala ökar starkt
inom kongresser, konferenser och möten.
mat och möten
Koks på Färöarna
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
RSS
rss_icon
Länkar
Thoresta Herrgård belönad för bästa service
Thoresta Herrgård i Bro har fått utmärkelsen Bästa Service i årets upplaga av Congrex Konferenspris. Thoresta som satsar på måltidsupplevelser och värdskap vann med följande motivering: Genuin känsla av att sätta gästen främst förmedlades av all serviceinriktad personal. Vårt bästa var i fokus under hela vistelsen.

Thoresta Herrgård i nordvästra Stockholm, känt för sina förstklassiga matupplevelser, har mottagit Congrex Konferenspris 2011. Nomineringarna till priset baseras på 10 000 genomförda konferenser på anläggningar över hela Sverige och juryn från Congrex har utsett Thoresta Herrgård till vinnare i kategorin Bästa Service.

– Vi är mycket stolta över utmärkelsen eftersom vi ständigt fokuserar på värdskapet i vårt arbete. Vår ambition är att hela tiden överträffa gästernas förväntningar. Vi vill att våra gäster ska inspireras och vi ser varje gäst som en unik person vars önskemål har högsta prioritet, säger Pernilla Rehnberg, vd på Thoresta Herrgård.

Thoresta ser en konstant ökning av antalet gäster och bokningsförfrågningar. Tillsammans med systeranläggningarna Friiberghs Herrgård och Villa Aske Konferenser har man samma grundtanke om hur man bemöter gäster och samma mål att leverera högt över förväntan.

– Jag tror att en av anledningarna till vår utmärkelse beror på att vi bemöter med en familjär känsla och välkomnar gästerna in i vårt ”hem”. Vi har roligt, är stolta över den produkt vi levererar och våra gäster märker att trivseln är hög bland oss. Vi blir aldrig fulländade utan det gäller att fortsätta att alltid vara lyhörd. Responsen från våra gäster sporrar oss till vidareutveckling och vi jobbar kontinuerligt med kommunikation och personlig utveckling, säger Pernilla Rehnberg.

Det är tredje gången som Pernilla Rehnberg mottar Congrex Stora Konferenspris. Hon har genom andra anläggningar tidigare tilldelats pris för Bästa Service och Bästa Totalupplevelse.