platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
tar steget ut i världen
Sylvia Nylin
lämnar Svenska Möten.
Minnesord
Mats Lindsten, 1951–2020
Ikonernas ikon. Vännernas vän
flyttar ut i regionen
Göteborgs Film Festival
erbjuder hemester i Västsverige.
öppnar 2021
Julas utveckling av Skara stadshotell igång
Vill skapa Skaras nya vardagsrum.
RSS
rss_icon
Länkar
Thoresta Herrgård belönad för bästa service
Thoresta Herrgård i Bro har fått utmärkelsen Bästa Service i årets upplaga av Congrex Konferenspris. Thoresta som satsar på måltidsupplevelser och värdskap vann med följande motivering: Genuin känsla av att sätta gästen främst förmedlades av all serviceinriktad personal. Vårt bästa var i fokus under hela vistelsen.

Thoresta Herrgård i nordvästra Stockholm, känt för sina förstklassiga matupplevelser, har mottagit Congrex Konferenspris 2011. Nomineringarna till priset baseras på 10 000 genomförda konferenser på anläggningar över hela Sverige och juryn från Congrex har utsett Thoresta Herrgård till vinnare i kategorin Bästa Service.

– Vi är mycket stolta över utmärkelsen eftersom vi ständigt fokuserar på värdskapet i vårt arbete. Vår ambition är att hela tiden överträffa gästernas förväntningar. Vi vill att våra gäster ska inspireras och vi ser varje gäst som en unik person vars önskemål har högsta prioritet, säger Pernilla Rehnberg, vd på Thoresta Herrgård.

Thoresta ser en konstant ökning av antalet gäster och bokningsförfrågningar. Tillsammans med systeranläggningarna Friiberghs Herrgård och Villa Aske Konferenser har man samma grundtanke om hur man bemöter gäster och samma mål att leverera högt över förväntan.

– Jag tror att en av anledningarna till vår utmärkelse beror på att vi bemöter med en familjär känsla och välkomnar gästerna in i vårt ”hem”. Vi har roligt, är stolta över den produkt vi levererar och våra gäster märker att trivseln är hög bland oss. Vi blir aldrig fulländade utan det gäller att fortsätta att alltid vara lyhörd. Responsen från våra gäster sporrar oss till vidareutveckling och vi jobbar kontinuerligt med kommunikation och personlig utveckling, säger Pernilla Rehnberg.

Det är tredje gången som Pernilla Rehnberg mottar Congrex Stora Konferenspris. Hon har genom andra anläggningar tidigare tilldelats pris för Bästa Service och Bästa Totalupplevelse.