nyheter
motor för utveckling
Dubai vinner anbud
för 232 business events för tiden fram till 2026.
nya jobb
Informationsteknik
fortsätter rekrytera välkända namn.
Hotell
Jacy’z Hotel & Resort
i Göteborg startar exklusiv chaufförservice.
event skapar möten
Para-VM visar upp Östersund
som en tillgänglig stad för evenemang.
Nytt jobb
Isabelle Lechtman
blir vd för Folkets Hus i Stockholm.
Mötesplats
Rekordår 2022
Nu vill Bjertorp slott bli landets främsta bröllopsdestination.

Jacyz hotell i Göteborg
kan bli Årets Bygge 2023.
events skapar möten
Väv 2022 i Halmstad
gav 18,5 miljoner kr i turismomsättning.
Event skapar möten
Piteå Business Tour
– nytt eventkoncept för näringslivet i Piteå.
Events skapar möten
Flera internationella mästerskap
stärker Malmö som evenemangsstad.
RSS
rss_icon
Länkar
Thoresta Herrgård belönad för bästa service
Thoresta Herrgård i Bro har fått utmärkelsen Bästa Service i årets upplaga av Congrex Konferenspris. Thoresta som satsar på måltidsupplevelser och värdskap vann med följande motivering: Genuin känsla av att sätta gästen främst förmedlades av all serviceinriktad personal. Vårt bästa var i fokus under hela vistelsen.

Thoresta Herrgård i nordvästra Stockholm, känt för sina förstklassiga matupplevelser, har mottagit Congrex Konferenspris 2011. Nomineringarna till priset baseras på 10 000 genomförda konferenser på anläggningar över hela Sverige och juryn från Congrex har utsett Thoresta Herrgård till vinnare i kategorin Bästa Service.

– Vi är mycket stolta över utmärkelsen eftersom vi ständigt fokuserar på värdskapet i vårt arbete. Vår ambition är att hela tiden överträffa gästernas förväntningar. Vi vill att våra gäster ska inspireras och vi ser varje gäst som en unik person vars önskemål har högsta prioritet, säger Pernilla Rehnberg, vd på Thoresta Herrgård.

Thoresta ser en konstant ökning av antalet gäster och bokningsförfrågningar. Tillsammans med systeranläggningarna Friiberghs Herrgård och Villa Aske Konferenser har man samma grundtanke om hur man bemöter gäster och samma mål att leverera högt över förväntan.

– Jag tror att en av anledningarna till vår utmärkelse beror på att vi bemöter med en familjär känsla och välkomnar gästerna in i vårt ”hem”. Vi har roligt, är stolta över den produkt vi levererar och våra gäster märker att trivseln är hög bland oss. Vi blir aldrig fulländade utan det gäller att fortsätta att alltid vara lyhörd. Responsen från våra gäster sporrar oss till vidareutveckling och vi jobbar kontinuerligt med kommunikation och personlig utveckling, säger Pernilla Rehnberg.

Det är tredje gången som Pernilla Rehnberg mottar Congrex Stora Konferenspris. Hon har genom andra anläggningar tidigare tilldelats pris för Bästa Service och Bästa Totalupplevelse.