nyheter
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
RSS
rss_icon
Länkar
Thoresta Herrgård belönad för bästa service
Thoresta Herrgård i Bro har fått utmärkelsen Bästa Service i årets upplaga av Congrex Konferenspris. Thoresta som satsar på måltidsupplevelser och värdskap vann med följande motivering: Genuin känsla av att sätta gästen främst förmedlades av all serviceinriktad personal. Vårt bästa var i fokus under hela vistelsen.

Thoresta Herrgård i nordvästra Stockholm, känt för sina förstklassiga matupplevelser, har mottagit Congrex Konferenspris 2011. Nomineringarna till priset baseras på 10 000 genomförda konferenser på anläggningar över hela Sverige och juryn från Congrex har utsett Thoresta Herrgård till vinnare i kategorin Bästa Service.

– Vi är mycket stolta över utmärkelsen eftersom vi ständigt fokuserar på värdskapet i vårt arbete. Vår ambition är att hela tiden överträffa gästernas förväntningar. Vi vill att våra gäster ska inspireras och vi ser varje gäst som en unik person vars önskemål har högsta prioritet, säger Pernilla Rehnberg, vd på Thoresta Herrgård.

Thoresta ser en konstant ökning av antalet gäster och bokningsförfrågningar. Tillsammans med systeranläggningarna Friiberghs Herrgård och Villa Aske Konferenser har man samma grundtanke om hur man bemöter gäster och samma mål att leverera högt över förväntan.

– Jag tror att en av anledningarna till vår utmärkelse beror på att vi bemöter med en familjär känsla och välkomnar gästerna in i vårt ”hem”. Vi har roligt, är stolta över den produkt vi levererar och våra gäster märker att trivseln är hög bland oss. Vi blir aldrig fulländade utan det gäller att fortsätta att alltid vara lyhörd. Responsen från våra gäster sporrar oss till vidareutveckling och vi jobbar kontinuerligt med kommunikation och personlig utveckling, säger Pernilla Rehnberg.

Det är tredje gången som Pernilla Rehnberg mottar Congrex Stora Konferenspris. Hon har genom andra anläggningar tidigare tilldelats pris för Bästa Service och Bästa Totalupplevelse.