platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
RSS
rss_icon
Länkar
Accor hotels storsatsar i Norden

Nu inleder världens största hotelloperatör, Accor, en ordentlig satsning på expansion i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Startskott för satsningen är öppnandet av Nordens första all seasons-hotell vid Järva Krog i Stockholm som invigdes den 15 juni. De kommande åren räknar Accor med att öppna en rad nya hotell under sina olika varumärken.

Idag har Accor 22 hotell i Sverige, men inom de närmaste 5-7 åren siktar Accor på att utöka verksamheten till cirka 60 hotell i Norden. Fokus ligger på storstäderna Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.

I Accors verksamhet ingår 17 olika varumärken. Av dessa finns idag fyra representerade i Sverige - ibis, Novoltel, Formule 1 och all seasons. I den nya Nordensatsningen ingår att etablera fler varumärken.

– Accors varumärken passar bra för den nordiska marknaden, berättar Pascal Localtelli, Accors nytillträdde Nordenchef. De kommande åren planerar vi att etablera fler varumärken här i Norden, till exempel Sofitel, Pullman och Mercure. Genom att satsa på franchising och management-kontrakt kommer vi att kunna växa i snabb takt.

Det nu invigda all seasons-hotellet är tydligt positionerat enligt Accors varumärkeslinje. Där kännetecknas all seasons av prisvärda trestjärniga hotell med hög kvalitet. All Seasons växer snabbt i Europa och även i Norden kommer det att bli fler all seasons-hotell i framtiden:

– Den nordiska marknaden har stor öppenhet och nyfikenhet för nya varumärken och ekonomihotell i kombination med hög kvalitet är efterfrågade här, säger Christophe Vanswieten, som ansvarar för Accor i norra Europa och även är varumärkesansvarig för all seasons.

 

Bilden: Nordens första all seasons-hotell vid Järva Krog i Stockholm som invigdes den 15 juni.