nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Accor hotels storsatsar i Norden

Nu inleder världens största hotelloperatör, Accor, en ordentlig satsning på expansion i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Startskott för satsningen är öppnandet av Nordens första all seasons-hotell vid Järva Krog i Stockholm som invigdes den 15 juni. De kommande åren räknar Accor med att öppna en rad nya hotell under sina olika varumärken.

Idag har Accor 22 hotell i Sverige, men inom de närmaste 5-7 åren siktar Accor på att utöka verksamheten till cirka 60 hotell i Norden. Fokus ligger på storstäderna Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.

I Accors verksamhet ingår 17 olika varumärken. Av dessa finns idag fyra representerade i Sverige - ibis, Novoltel, Formule 1 och all seasons. I den nya Nordensatsningen ingår att etablera fler varumärken.

– Accors varumärken passar bra för den nordiska marknaden, berättar Pascal Localtelli, Accors nytillträdde Nordenchef. De kommande åren planerar vi att etablera fler varumärken här i Norden, till exempel Sofitel, Pullman och Mercure. Genom att satsa på franchising och management-kontrakt kommer vi att kunna växa i snabb takt.

Det nu invigda all seasons-hotellet är tydligt positionerat enligt Accors varumärkeslinje. Där kännetecknas all seasons av prisvärda trestjärniga hotell med hög kvalitet. All Seasons växer snabbt i Europa och även i Norden kommer det att bli fler all seasons-hotell i framtiden:

– Den nordiska marknaden har stor öppenhet och nyfikenhet för nya varumärken och ekonomihotell i kombination med hög kvalitet är efterfrågade här, säger Christophe Vanswieten, som ansvarar för Accor i norra Europa och även är varumärkesansvarig för all seasons.

 

Bilden: Nordens första all seasons-hotell vid Järva Krog i Stockholm som invigdes den 15 juni.