platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Resa i Sverige
Svenskarnas intresse
för att fortsätta upptäcka Sverige är stort - 8 av 10 vill se mer.
22-25 september 2022
Tara Moshizi, Johan Kollén och Sandra Lewinsson
nya rekryteringar till Bokmässan i Göteborg.
Conventum, Örebro
Årets Biodlarkonferens
- Apiscandia 11-13 februari 2022.
startskott
Rasta
etablerar sig på Höga kusten.
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
17-18 maj 2022
A Sustainable Tomorrow och Cradlenet
inleder samarbete med Nordic Sustainability Expo.
100 000 kronor
Vasaloppet
vinner Stora Turismpriset 2021.
4 december 2021
Internationella lärarkonferensen researchED
kommer till Haninge - med fokus på forskning och skola.
RSS
rss_icon
Länkar
Accor hotels storsatsar i Norden

Nu inleder världens största hotelloperatör, Accor, en ordentlig satsning på expansion i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Startskott för satsningen är öppnandet av Nordens första all seasons-hotell vid Järva Krog i Stockholm som invigdes den 15 juni. De kommande åren räknar Accor med att öppna en rad nya hotell under sina olika varumärken.

Idag har Accor 22 hotell i Sverige, men inom de närmaste 5-7 åren siktar Accor på att utöka verksamheten till cirka 60 hotell i Norden. Fokus ligger på storstäderna Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.

I Accors verksamhet ingår 17 olika varumärken. Av dessa finns idag fyra representerade i Sverige - ibis, Novoltel, Formule 1 och all seasons. I den nya Nordensatsningen ingår att etablera fler varumärken.

– Accors varumärken passar bra för den nordiska marknaden, berättar Pascal Localtelli, Accors nytillträdde Nordenchef. De kommande åren planerar vi att etablera fler varumärken här i Norden, till exempel Sofitel, Pullman och Mercure. Genom att satsa på franchising och management-kontrakt kommer vi att kunna växa i snabb takt.

Det nu invigda all seasons-hotellet är tydligt positionerat enligt Accors varumärkeslinje. Där kännetecknas all seasons av prisvärda trestjärniga hotell med hög kvalitet. All Seasons växer snabbt i Europa och även i Norden kommer det att bli fler all seasons-hotell i framtiden:

– Den nordiska marknaden har stor öppenhet och nyfikenhet för nya varumärken och ekonomihotell i kombination med hög kvalitet är efterfrågade här, säger Christophe Vanswieten, som ansvarar för Accor i norra Europa och även är varumärkesansvarig för all seasons.

 

Bilden: Nordens första all seasons-hotell vid Järva Krog i Stockholm som invigdes den 15 juni.