nyheter
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
nytt jobb
Johan Michelson
ny vd för BWH Hotel Group i Skandinavien.
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
RSS
rss_icon
Länkar
Accor hotels storsatsar i Norden

Nu inleder världens största hotelloperatör, Accor, en ordentlig satsning på expansion i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Startskott för satsningen är öppnandet av Nordens första all seasons-hotell vid Järva Krog i Stockholm som invigdes den 15 juni. De kommande åren räknar Accor med att öppna en rad nya hotell under sina olika varumärken.

Idag har Accor 22 hotell i Sverige, men inom de närmaste 5-7 åren siktar Accor på att utöka verksamheten till cirka 60 hotell i Norden. Fokus ligger på storstäderna Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.

I Accors verksamhet ingår 17 olika varumärken. Av dessa finns idag fyra representerade i Sverige - ibis, Novoltel, Formule 1 och all seasons. I den nya Nordensatsningen ingår att etablera fler varumärken.

– Accors varumärken passar bra för den nordiska marknaden, berättar Pascal Localtelli, Accors nytillträdde Nordenchef. De kommande åren planerar vi att etablera fler varumärken här i Norden, till exempel Sofitel, Pullman och Mercure. Genom att satsa på franchising och management-kontrakt kommer vi att kunna växa i snabb takt.

Det nu invigda all seasons-hotellet är tydligt positionerat enligt Accors varumärkeslinje. Där kännetecknas all seasons av prisvärda trestjärniga hotell med hög kvalitet. All Seasons växer snabbt i Europa och även i Norden kommer det att bli fler all seasons-hotell i framtiden:

– Den nordiska marknaden har stor öppenhet och nyfikenhet för nya varumärken och ekonomihotell i kombination med hög kvalitet är efterfrågade här, säger Christophe Vanswieten, som ansvarar för Accor i norra Europa och även är varumärkesansvarig för all seasons.

 

Bilden: Nordens första all seasons-hotell vid Järva Krog i Stockholm som invigdes den 15 juni.