platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
hotellnytt
Radisson Hotel Group
blir världens första hotellkoncern som erbjuder koldioxidnegativa möten.
300 deltagare kommer
Internationell bordtennistävling
för ungdomar till Helsingborg.
nytt jobb
Åsa Wirén
ny CFO för Scandic Hotels.
Magisk svit fortsätter
Göteborg vinner internationellt pris
för Hållbarhetsarbetet för femte året i rad.
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
RSS
rss_icon
Länkar
Step2 Communication fördubblar nästan sin omsättning
Trots en hård konkurrens på marknaden ökade kommunikationsbyrån Step2 Communication i fjol sin omsättning med 85 procent; från 27 miljoner 2009 till 50 miljoner 2010. Den ökade omsättningen berodde bland annat på en allt större efterfrågan inom ledarkommunikation.

– Vi har sett en tydlig trend i efterfrågan av våra specialisttjänster ledarkommunikation och möteskommunikation, säger Maria Alriksson, vd för Step2 Communication. Allt fler företag inser vikten och värdet av att ta ett helhetsgrepp kring sin kommunikation.

Tidigare har företag bara fokuserat på att effektivisera sina processer för att visa bättre resultat, men allt fler inser att de måste hitta en bra balans mellan struktur och kultur.

– Våra kunders utmaning är självklart att förbättra sin struktur och sina processer, men det är lika viktigt att jobba med sin interna företagskultur och att engagera och involvera medarbetarna, säger Maria Alriksson. Det är kommunikation som är smörjmedlet för att lyckas med framgångsrik förändring.