nyheter
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
RSS
rss_icon
Länkar
Step2 Communication fördubblar nästan sin omsättning
Trots en hård konkurrens på marknaden ökade kommunikationsbyrån Step2 Communication i fjol sin omsättning med 85 procent; från 27 miljoner 2009 till 50 miljoner 2010. Den ökade omsättningen berodde bland annat på en allt större efterfrågan inom ledarkommunikation.

– Vi har sett en tydlig trend i efterfrågan av våra specialisttjänster ledarkommunikation och möteskommunikation, säger Maria Alriksson, vd för Step2 Communication. Allt fler företag inser vikten och värdet av att ta ett helhetsgrepp kring sin kommunikation.

Tidigare har företag bara fokuserat på att effektivisera sina processer för att visa bättre resultat, men allt fler inser att de måste hitta en bra balans mellan struktur och kultur.

– Våra kunders utmaning är självklart att förbättra sin struktur och sina processer, men det är lika viktigt att jobba med sin interna företagskultur och att engagera och involvera medarbetarna, säger Maria Alriksson. Det är kommunikation som är smörjmedlet för att lyckas med framgångsrik förändring.