Trots en hård konkurrens på marknaden ökade kommunikationsbyrån Step2 Communication i fjol sin omsättning med 85 procent; från 27 miljoner 2009 till 50 miljoner 2010. Den ökade omsättningen berodde bland annat på en allt större efterfrågan inom ledarkommunikation.
– Vi har sett en tydlig trend i efterfrågan av våra specialisttjänster ledarkommunikation och möteskommunikation, säger Maria Alriksson, vd för Step2 Communication. Allt fler företag inser vikten och värdet av att ta ett helhetsgrepp kring sin kommunikation.
Tidigare har företag bara fokuserat på att effektivisera sina processer för att visa bättre resultat, men allt fler inser att de måste hitta en bra balans mellan struktur och kultur.
– Våra kunders utmaning är självklart att förbättra sin struktur och sina processer, men det är lika viktigt att jobba med sin interna företagskultur och att engagera och involvera medarbetarna, säger Maria Alriksson. Det är kommunikation som är smörjmedlet för att lyckas med framgångsrik förändring.