platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
133 000 hotellnätter utvärderade
Egencia presenterar de 100 bästa affärshotellen 2020
enligt deras kunder. Sju svenska hotell är med.
nytt jobb
Aliki Krantz - hotelldirektören som hittat hem:
”På Park Inn by Radisson Stockholm Solna finns allt jag brinner för”
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
RSS
rss_icon
Länkar
Step2 Communication fördubblar nästan sin omsättning
Trots en hård konkurrens på marknaden ökade kommunikationsbyrån Step2 Communication i fjol sin omsättning med 85 procent; från 27 miljoner 2009 till 50 miljoner 2010. Den ökade omsättningen berodde bland annat på en allt större efterfrågan inom ledarkommunikation.

– Vi har sett en tydlig trend i efterfrågan av våra specialisttjänster ledarkommunikation och möteskommunikation, säger Maria Alriksson, vd för Step2 Communication. Allt fler företag inser vikten och värdet av att ta ett helhetsgrepp kring sin kommunikation.

Tidigare har företag bara fokuserat på att effektivisera sina processer för att visa bättre resultat, men allt fler inser att de måste hitta en bra balans mellan struktur och kultur.

– Våra kunders utmaning är självklart att förbättra sin struktur och sina processer, men det är lika viktigt att jobba med sin interna företagskultur och att engagera och involvera medarbetarna, säger Maria Alriksson. Det är kommunikation som är smörjmedlet för att lyckas med framgångsrik förändring.