platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
Ovation Global DMC vill ha partners på 100 marknader

Ovation Global DMC, med basen i Dublin på Irland, har dragit igång ett strategiskt partnerprogram för att snabbt finnas på 100 marknader i världen. För att få vara med i det strategiska partnerprogrammet måste man vara landets ledande DMC och dessutom väljas av Ovation som samarbetspartner. För att överhuvudtaget komma i fråga måste man dessutom ha en bra ställning på sin marknad, ett bra rykte och ekonomi, samt icke minst kunna leverera det bästa man kan köpa för pengar när det gäller DMC-frågor på den marknaden.

I det pågående programmet har man hittills valt partners i Grekland, Ungern, Malta, Marocco, Polen och Turkiet. Diskussioner pågår i Australien, de baltiska länderna, Costa Rica, Kroatien, Finland och Portugal.

Under 2008 etablerade Ovation en strategisk allians med The DMC Network, ett konsortium av DMCer på 36 destinationer över USA och Kanada. Detta gör att Ovation i dagsläget finns på 60 destinationer inkluderande de egna 18 kontoren. I Sverige finns Ovation i Stockholm och i Göteborg.

– För att bli en sant global DMC-spelare måste vi finnas på 100 marknader, säger Ovations båda vd:ar Patrick Delaney och Pádraic Gilligan. Vi kommer att nå dit i en kombination av att starta nya egna kontor, uppköp av etablerade DMCer och genom att expandera vårt partnerprogram.