platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Ovation Global DMC vill ha partners på 100 marknader

Ovation Global DMC, med basen i Dublin på Irland, har dragit igång ett strategiskt partnerprogram för att snabbt finnas på 100 marknader i världen. För att få vara med i det strategiska partnerprogrammet måste man vara landets ledande DMC och dessutom väljas av Ovation som samarbetspartner. För att överhuvudtaget komma i fråga måste man dessutom ha en bra ställning på sin marknad, ett bra rykte och ekonomi, samt icke minst kunna leverera det bästa man kan köpa för pengar när det gäller DMC-frågor på den marknaden.

I det pågående programmet har man hittills valt partners i Grekland, Ungern, Malta, Marocco, Polen och Turkiet. Diskussioner pågår i Australien, de baltiska länderna, Costa Rica, Kroatien, Finland och Portugal.

Under 2008 etablerade Ovation en strategisk allians med The DMC Network, ett konsortium av DMCer på 36 destinationer över USA och Kanada. Detta gör att Ovation i dagsläget finns på 60 destinationer inkluderande de egna 18 kontoren. I Sverige finns Ovation i Stockholm och i Göteborg.

– För att bli en sant global DMC-spelare måste vi finnas på 100 marknader, säger Ovations båda vd:ar Patrick Delaney och Pádraic Gilligan. Vi kommer att nå dit i en kombination av att starta nya egna kontor, uppköp av etablerade DMCer och genom att expandera vårt partnerprogram.