platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
insiktsfulla kunskaper
54 procent
vet inte vad som bestämts på mötet.
Event skapar möten
​Junior-VM i bowling
till Helsingborg 2021.
200 deltagare
2000 möten för att sälja
den arktiska hösten.
hållbarhet
Comfort Hotel
välkomnar gäster till att checka in på miljöinitiativet Green Rehab.
Event skapar möten
Byggnadsvård lockar allt fler
- 600 experter till konventet i Mariestad.
hotellnytt
Eldig byggstart
för Clarion Hotel Draken.
forskningsfokus
Hållbara Livsmedelsdagar
i Halmstad.
Events skapar möten
VM i slalomskateboard
till Båstad.
nytt jobb
Rikard Wildhuss
ny vd på Bergshotellet i Järvsö.
nytt jobb
Ny Regionschef Sverige
och Baltikum för Radisson Hotel Group.
RSS
rss_icon
Länkar
Ovation Global DMC vill ha partners på 100 marknader

Ovation Global DMC, med basen i Dublin på Irland, har dragit igång ett strategiskt partnerprogram för att snabbt finnas på 100 marknader i världen. För att få vara med i det strategiska partnerprogrammet måste man vara landets ledande DMC och dessutom väljas av Ovation som samarbetspartner. För att överhuvudtaget komma i fråga måste man dessutom ha en bra ställning på sin marknad, ett bra rykte och ekonomi, samt icke minst kunna leverera det bästa man kan köpa för pengar när det gäller DMC-frågor på den marknaden.

I det pågående programmet har man hittills valt partners i Grekland, Ungern, Malta, Marocco, Polen och Turkiet. Diskussioner pågår i Australien, de baltiska länderna, Costa Rica, Kroatien, Finland och Portugal.

Under 2008 etablerade Ovation en strategisk allians med The DMC Network, ett konsortium av DMCer på 36 destinationer över USA och Kanada. Detta gör att Ovation i dagsläget finns på 60 destinationer inkluderande de egna 18 kontoren. I Sverige finns Ovation i Stockholm och i Göteborg.

– För att bli en sant global DMC-spelare måste vi finnas på 100 marknader, säger Ovations båda vd:ar Patrick Delaney och Pádraic Gilligan. Vi kommer att nå dit i en kombination av att starta nya egna kontor, uppköp av etablerade DMCer och genom att expandera vårt partnerprogram.