nyheter
förlänger pausen
Malmö Live Konserthus
pausar sin publika verksamhet till 31 maj, men fortsätter livestreama.
omvärldsanalys
Historiskt virtuellt möte
för AAT-AD/PD™ 2020.
Ännu ett tungt beslut
Världsvattenveckan
(World Water Week) 2020 ställs in.
bra samarbete
Hotellmedarbetare
jobbar på centrallagret.
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
RSS
rss_icon
Länkar
Ovation Global DMC vill ha partners på 100 marknader

Ovation Global DMC, med basen i Dublin på Irland, har dragit igång ett strategiskt partnerprogram för att snabbt finnas på 100 marknader i världen. För att få vara med i det strategiska partnerprogrammet måste man vara landets ledande DMC och dessutom väljas av Ovation som samarbetspartner. För att överhuvudtaget komma i fråga måste man dessutom ha en bra ställning på sin marknad, ett bra rykte och ekonomi, samt icke minst kunna leverera det bästa man kan köpa för pengar när det gäller DMC-frågor på den marknaden.

I det pågående programmet har man hittills valt partners i Grekland, Ungern, Malta, Marocco, Polen och Turkiet. Diskussioner pågår i Australien, de baltiska länderna, Costa Rica, Kroatien, Finland och Portugal.

Under 2008 etablerade Ovation en strategisk allians med The DMC Network, ett konsortium av DMCer på 36 destinationer över USA och Kanada. Detta gör att Ovation i dagsläget finns på 60 destinationer inkluderande de egna 18 kontoren. I Sverige finns Ovation i Stockholm och i Göteborg.

– För att bli en sant global DMC-spelare måste vi finnas på 100 marknader, säger Ovations båda vd:ar Patrick Delaney och Pádraic Gilligan. Vi kommer att nå dit i en kombination av att starta nya egna kontor, uppköp av etablerade DMCer och genom att expandera vårt partnerprogram.