platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Fullspäckad kongressommar på Stockholmsmässan
Stockholmsmässan tar ingen sommarsemester – tvärtom. Under juni, juli och augusti är det ett fullspäckat schema med fyra kongresser gällande orientaliska mattor, mänsklig reproduktion, socialpsykologi och världens vatten.

– Stockholm är numera en mycket välkänd kongressdestination och vi har jobbat med att bearbeta kunder under många år – det är det vi ser resultatet av nu. Sedan kan slumpen ibland avgöra om ett år blir större än ett annat. Det kan också ha att göra med vad vi har i mässkalendern och hur väl vi kan matcha in tiderna i vår planering, säger Karin Mäntymäki, kongresschef på Stockholmsmässan.

Men i år är ett mycket bra år. Så mycket som sju internationella kongresser äger rum på Stockholmsmässan under 2011, och cirka 36 000 delegater beräknas ha kommit hit innan året är slut. De två största är cancerkongressen i september och gastroenterologkongressen i oktober.


Hur ser det ut på kongressmarknaden i stort?

– Vi blir mer och mer destinationer som ”jagar” kongressarrangörerna, så konkurrensen hårdnar. Det gäller att hålla sig framme och jobba tillsammans med kunderna för att matcha deras krav, säger Karin Mäntymäki.