platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
och vinnaren är...
Tre kommuner
tävlar om att bli Sveriges DigitaliseringsKommun.
året-runt-destination
Skytteholm Hotell & Konferens expanderar
– bygger Nordiskt Spa och padelbanor.
nytt uppdrag
Andrea Jovell
på ny post i turismorganisationen SNDMO.
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
RSS
rss_icon
Länkar
Fullspäckad kongressommar på Stockholmsmässan
Stockholmsmässan tar ingen sommarsemester – tvärtom. Under juni, juli och augusti är det ett fullspäckat schema med fyra kongresser gällande orientaliska mattor, mänsklig reproduktion, socialpsykologi och världens vatten.

– Stockholm är numera en mycket välkänd kongressdestination och vi har jobbat med att bearbeta kunder under många år – det är det vi ser resultatet av nu. Sedan kan slumpen ibland avgöra om ett år blir större än ett annat. Det kan också ha att göra med vad vi har i mässkalendern och hur väl vi kan matcha in tiderna i vår planering, säger Karin Mäntymäki, kongresschef på Stockholmsmässan.

Men i år är ett mycket bra år. Så mycket som sju internationella kongresser äger rum på Stockholmsmässan under 2011, och cirka 36 000 delegater beräknas ha kommit hit innan året är slut. De två största är cancerkongressen i september och gastroenterologkongressen i oktober.


Hur ser det ut på kongressmarknaden i stort?

– Vi blir mer och mer destinationer som ”jagar” kongressarrangörerna, så konkurrensen hårdnar. Det gäller att hålla sig framme och jobba tillsammans med kunderna för att matcha deras krav, säger Karin Mäntymäki.