platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Per Keller
blir ny vd för Yasuragi.
på nytt jobb
Sunniva Fallan Röd
ny vd för Sturebadet.
Hållbarhet på riktigt
Quality Hotel bäst i Norden
på att bedriva sin verksamhet på ett etiskt, socialt och miljömässigt riktigt sätt.
nytt jobb
​Staffan Ingvarsson
blir ny vd för Stockholm Business Region.
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.
RSS
rss_icon
Länkar
Fullspäckad kongressommar på Stockholmsmässan
Stockholmsmässan tar ingen sommarsemester – tvärtom. Under juni, juli och augusti är det ett fullspäckat schema med fyra kongresser gällande orientaliska mattor, mänsklig reproduktion, socialpsykologi och världens vatten.

– Stockholm är numera en mycket välkänd kongressdestination och vi har jobbat med att bearbeta kunder under många år – det är det vi ser resultatet av nu. Sedan kan slumpen ibland avgöra om ett år blir större än ett annat. Det kan också ha att göra med vad vi har i mässkalendern och hur väl vi kan matcha in tiderna i vår planering, säger Karin Mäntymäki, kongresschef på Stockholmsmässan.

Men i år är ett mycket bra år. Så mycket som sju internationella kongresser äger rum på Stockholmsmässan under 2011, och cirka 36 000 delegater beräknas ha kommit hit innan året är slut. De två största är cancerkongressen i september och gastroenterologkongressen i oktober.


Hur ser det ut på kongressmarknaden i stort?

– Vi blir mer och mer destinationer som ”jagar” kongressarrangörerna, så konkurrensen hårdnar. Det gäller att hålla sig framme och jobba tillsammans med kunderna för att matcha deras krav, säger Karin Mäntymäki.