platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
hotellnytt
Radisson Hotel Group
blir världens första hotellkoncern som erbjuder koldioxidnegativa möten.
300 deltagare kommer
Internationell bordtennistävling
för ungdomar till Helsingborg.
nytt jobb
Åsa Wirén
ny CFO för Scandic Hotels.
Magisk svit fortsätter
Göteborg vinner internationellt pris
för Hållbarhetsarbetet för femte året i rad.
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
RSS
rss_icon
Länkar
Designutställning på Nordic Hotels

"Midsummer Pixel – sustainable design stories” – är en utställning om hållbar design som visas fram till september på Nordic Light Hotel i Stockholm.

Här presenteras designprodukter som på olika sätt förhåller sig till begreppet hållbarhet – mattor, textilier, sittmöbler, bord och lampor – alla har de varierande miljömärkningar eller uppfyller liknande kriterier. De delar också tanken om långsiktighet och företagens strävan att hela tiden driva det egna miljöarbetet framåt. Alla designprodukter är gjorda med målet att hålla långsiktigt och att påverka natur och omgivning så lite som möjligt.

Som en del av utställningen ska samtliga produkter återanvändas och säljas direkt efter utställningen. Vinsten går till Nordic Tree Care och projektet att vaccinera Stockholms almar som hotas av den ökända almsjukan. Dessutom skänker hotellet tio kronor per bokning på den egna webbplatsen under sommaren. Målet med insamlingen är att rädda samtliga almar i Kungsträdgården.

Utställningen görs i samarbete med producentduon Jüdes & Gebeyehu.