nyheter
Höjer säkerheten
Nova Park certifierad
till Stay Safe Advanced.
utvecklingspengar
Tio miljoner till Visit Sweden
för ytterligare marknadsföring av Sverige som resmål.
hållbarhet
Spännande nyhet:
Sverige etta i ny undersökning.
hotellnytt
Första Radisson Individuals
i Baltikum öppnar sina dörrar i Tallinn.
Studio Sola
Karlstad CCC
erbjuder ny studiolösning i samarbete med JK Ljud & Ljus.
Hållbar platsutveckling
Två miljoner från Tillväxtverket
till återstart av Hyllie.
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
RSS
rss_icon
Länkar
Pite Havsbad Group startar Swedish Lapland Incoming

Under ett flertal år har tankar och planer funnits på att starta ett fristående DMC. Med den senaste tidens utveckling och förändringar i branschen känner vi att det finns ett tomrum att fylla, och ett stort behov av ett bolag som aktivt arbetar för att öka antalet svenska och internationella grupper till regionen. Det sammantaget gör att vi nu sätter planerna i verket.

Pite Havsbad Group är en koncern i utveckling och med flera olika verksamheter. Starten med ett DMC ligger i linje med en strategisk och långsiktig planering för koncernens utveckling.

Syftet är att internationellt och nationellt arbeta med att få fler företag och grupper att välja vår region för möten, incentiveresor, konferenser, kongresser, events, produktlanseringar, med mera.

Vi har en mångårig erfarenhet av paketering i regionen samt mycket goda kontakter och samarbeten med övriga aktörer i branschen, vilket skapar förutsättningar för att kunna erbjuda konkurrenskraftiga upplevelser och programupplägg för kunderna. Att vi dessutom är en stark koncern skapar en trygghet och nödvändig stabilitet.

Företaget Swedish Lapland Incoming ägs av Pite Havsbad Group med sina totalt nio anläggningar varav åtta ligger i regionen Swedish Lapland. Vi kommer dock – precis som vilket DMC som helst – att arbeta neutralt med övriga aktörer på destinationen.

Säljansvarig för Swedish Lapland Incoming kommer att vara Anna Lundmark.

Lansering av hemsida och övrigt material sker den 2 maj. Vi kommer också att delta i Visit Swedens monter på IMEX i Frankfurt den 24-26 maj.

 

Foto: Anna Lundmark, Swedish Lapland Incoming. Fotograf: Bodil Johansson