platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Pite Havsbad Group startar Swedish Lapland Incoming

Under ett flertal år har tankar och planer funnits på att starta ett fristående DMC. Med den senaste tidens utveckling och förändringar i branschen känner vi att det finns ett tomrum att fylla, och ett stort behov av ett bolag som aktivt arbetar för att öka antalet svenska och internationella grupper till regionen. Det sammantaget gör att vi nu sätter planerna i verket.

Pite Havsbad Group är en koncern i utveckling och med flera olika verksamheter. Starten med ett DMC ligger i linje med en strategisk och långsiktig planering för koncernens utveckling.

Syftet är att internationellt och nationellt arbeta med att få fler företag och grupper att välja vår region för möten, incentiveresor, konferenser, kongresser, events, produktlanseringar, med mera.

Vi har en mångårig erfarenhet av paketering i regionen samt mycket goda kontakter och samarbeten med övriga aktörer i branschen, vilket skapar förutsättningar för att kunna erbjuda konkurrenskraftiga upplevelser och programupplägg för kunderna. Att vi dessutom är en stark koncern skapar en trygghet och nödvändig stabilitet.

Företaget Swedish Lapland Incoming ägs av Pite Havsbad Group med sina totalt nio anläggningar varav åtta ligger i regionen Swedish Lapland. Vi kommer dock – precis som vilket DMC som helst – att arbeta neutralt med övriga aktörer på destinationen.

Säljansvarig för Swedish Lapland Incoming kommer att vara Anna Lundmark.

Lansering av hemsida och övrigt material sker den 2 maj. Vi kommer också att delta i Visit Swedens monter på IMEX i Frankfurt den 24-26 maj.

 

Foto: Anna Lundmark, Swedish Lapland Incoming. Fotograf: Bodil Johansson