platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flygnytt
Flybe
blir Virgin Connect.
sju gånger pengarna
​Malmöfestivalens turister
genererar 153 miljoner kronor till staden i turistekonomi.
FLygnytt
Finnair i nytt samarbete
med Fiji Airways.
18-19 november 2020
Ny heltäckande hi-techmötesplats
lanseras i Kista.
18-20 oktober
Borås
har RFSL-kongressen 2019
möten utvecklar sin stad
Uppsala Convention Bureau får utökade resurser
Kommunen vill värva fler möten och evenemang.
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
RSS
rss_icon
Länkar
Pite Havsbad Group startar Swedish Lapland Incoming

Under ett flertal år har tankar och planer funnits på att starta ett fristående DMC. Med den senaste tidens utveckling och förändringar i branschen känner vi att det finns ett tomrum att fylla, och ett stort behov av ett bolag som aktivt arbetar för att öka antalet svenska och internationella grupper till regionen. Det sammantaget gör att vi nu sätter planerna i verket.

Pite Havsbad Group är en koncern i utveckling och med flera olika verksamheter. Starten med ett DMC ligger i linje med en strategisk och långsiktig planering för koncernens utveckling.

Syftet är att internationellt och nationellt arbeta med att få fler företag och grupper att välja vår region för möten, incentiveresor, konferenser, kongresser, events, produktlanseringar, med mera.

Vi har en mångårig erfarenhet av paketering i regionen samt mycket goda kontakter och samarbeten med övriga aktörer i branschen, vilket skapar förutsättningar för att kunna erbjuda konkurrenskraftiga upplevelser och programupplägg för kunderna. Att vi dessutom är en stark koncern skapar en trygghet och nödvändig stabilitet.

Företaget Swedish Lapland Incoming ägs av Pite Havsbad Group med sina totalt nio anläggningar varav åtta ligger i regionen Swedish Lapland. Vi kommer dock – precis som vilket DMC som helst – att arbeta neutralt med övriga aktörer på destinationen.

Säljansvarig för Swedish Lapland Incoming kommer att vara Anna Lundmark.

Lansering av hemsida och övrigt material sker den 2 maj. Vi kommer också att delta i Visit Swedens monter på IMEX i Frankfurt den 24-26 maj.

 

Foto: Anna Lundmark, Swedish Lapland Incoming. Fotograf: Bodil Johansson