platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
awarded
Årets Ekoturismpris
till Mörrums Kronolaxfiske.
Omvärldsanalys
Uppsala ökar starkt
inom kongresser, konferenser och möten.
mat och möten
KOKS i Torshavn, Färöarna,
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15–17 april.
RSS
rss_icon
Länkar
Pite Havsbad Group startar Swedish Lapland Incoming

Under ett flertal år har tankar och planer funnits på att starta ett fristående DMC. Med den senaste tidens utveckling och förändringar i branschen känner vi att det finns ett tomrum att fylla, och ett stort behov av ett bolag som aktivt arbetar för att öka antalet svenska och internationella grupper till regionen. Det sammantaget gör att vi nu sätter planerna i verket.

Pite Havsbad Group är en koncern i utveckling och med flera olika verksamheter. Starten med ett DMC ligger i linje med en strategisk och långsiktig planering för koncernens utveckling.

Syftet är att internationellt och nationellt arbeta med att få fler företag och grupper att välja vår region för möten, incentiveresor, konferenser, kongresser, events, produktlanseringar, med mera.

Vi har en mångårig erfarenhet av paketering i regionen samt mycket goda kontakter och samarbeten med övriga aktörer i branschen, vilket skapar förutsättningar för att kunna erbjuda konkurrenskraftiga upplevelser och programupplägg för kunderna. Att vi dessutom är en stark koncern skapar en trygghet och nödvändig stabilitet.

Företaget Swedish Lapland Incoming ägs av Pite Havsbad Group med sina totalt nio anläggningar varav åtta ligger i regionen Swedish Lapland. Vi kommer dock – precis som vilket DMC som helst – att arbeta neutralt med övriga aktörer på destinationen.

Säljansvarig för Swedish Lapland Incoming kommer att vara Anna Lundmark.

Lansering av hemsida och övrigt material sker den 2 maj. Vi kommer också att delta i Visit Swedens monter på IMEX i Frankfurt den 24-26 maj.

 

Foto: Anna Lundmark, Swedish Lapland Incoming. Fotograf: Bodil Johansson