platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
utvidgat uppdrag
Radissons Chef för Nordeuropa
blir också Senior Vice President i Storbritannien, Irland och Västeuropa.
Hållbarhet
Stockholmsmässan byter
bränsle och minskar sin klimatpåverkan.
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Framgångsrika visningsresor till Örebro

Under våren bjuder Örebro Convention Bureau tillsammans med sina partners in till åtta visningsresor för event- och bokningsbolag från hela Sverige.

– Det här är en strategisk satsning för att öka kännedomen om Örebro som mötesstad och lyfta fram de pärlor vi har i vår region, berättar Pernilla Körberg Törnqvist, chef för Örebro Convention Bureau. Visningsresorna arrangeras i samband med konserter och mässor på Conventum. Vi drar helt enkelt nytta av att det händer så mycket kul i Örebro!

Under visningsresorna får gästerna en professionell visning av Örebro som mötesdestination.

– Där får de koll på vilken hög nivå våra hotell håller och hur nära det är mellan allt. Men också att Örebro är en otroligt vacker stad och hur lätt det är att ta sig hit. Som grädde på moset får de uppleva en av våra arenor live, berättar Pernilla som är mycket nöjd med gensvaret.

– Det har varit fantastiskt! Mest tryck har vi haft till visningsresorna i samband med Håkan Hellströms konsert, konserten med Hoffmaestro och till vin-, ost-, choklad och delikatessmässan på slottet.

Pernilla menar att det kan vara avgörande att få med kunder på visningsresorna. Detta eftersom många saknar en tydlig bild av Örebro och vad staden och regionen kan erbjuda.

– Får vi hit kunden får vi hit mötet, det tror vi stenhårt på. Det här är ett av sätten vi arbetar på för att ändra på det. Hälften av resorna är genomförda och responsen har varit otroligt bra, säger Pernilla Körberg Törnqvist.

– Eller för att citera en av våra gäster: ”Jag får känslan av Köpenhamn, det är samma sköna puls här”. Ett härligt betyg en lördag mitt på gågatan i Örebro.

 

Foto: Sveriges mest berömda svamp finns i Örebro. Här fotograferad av Fredrik Kellen för Meledifestivalen 2010.