platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
20 våningar högt
Sara kulturhus
– trä, hållbarhet och Spider-Man.
fint pris utdelat
Karin Franssons Mentorpris 2021
tilldelas Jenny Roshage-Theander, Näsby Slott.fint pris utdelat
Flygnytt
Emirates
vill anställa 3 500 nya medarbetare.
ny infrastruktur
Utvecklingsprojekt i Halmstad
får 200 000 kronor.
omvärldsanalys
Var flexibel, kreativ
och hitta nya sätt att underlätta för nätverken säger ABPCO:s undersökning.
flygnytt
Finnair störst på direktflyg till Asien
och USA från Arlanda: Erbjuder nu även direkttrafik till Los Angeles och New York.
hotellnytt
Scandic
fortsätter att utbilda morgondagens ledare.
omvärldsanalys
Sveriges största varumärken
förlorar över 100 miljarder SEK i värde.
72 procent bokat
Stark orderingång på Stockholmsmässan
inför 2022.
på nytt jobb
Scandic växlar upp
rekryteringstakten i Dalarna.
RSS
rss_icon
Länkar
Framgångsrika visningsresor till Örebro

Under våren bjuder Örebro Convention Bureau tillsammans med sina partners in till åtta visningsresor för event- och bokningsbolag från hela Sverige.

– Det här är en strategisk satsning för att öka kännedomen om Örebro som mötesstad och lyfta fram de pärlor vi har i vår region, berättar Pernilla Körberg Törnqvist, chef för Örebro Convention Bureau. Visningsresorna arrangeras i samband med konserter och mässor på Conventum. Vi drar helt enkelt nytta av att det händer så mycket kul i Örebro!

Under visningsresorna får gästerna en professionell visning av Örebro som mötesdestination.

– Där får de koll på vilken hög nivå våra hotell håller och hur nära det är mellan allt. Men också att Örebro är en otroligt vacker stad och hur lätt det är att ta sig hit. Som grädde på moset får de uppleva en av våra arenor live, berättar Pernilla som är mycket nöjd med gensvaret.

– Det har varit fantastiskt! Mest tryck har vi haft till visningsresorna i samband med Håkan Hellströms konsert, konserten med Hoffmaestro och till vin-, ost-, choklad och delikatessmässan på slottet.

Pernilla menar att det kan vara avgörande att få med kunder på visningsresorna. Detta eftersom många saknar en tydlig bild av Örebro och vad staden och regionen kan erbjuda.

– Får vi hit kunden får vi hit mötet, det tror vi stenhårt på. Det här är ett av sätten vi arbetar på för att ändra på det. Hälften av resorna är genomförda och responsen har varit otroligt bra, säger Pernilla Körberg Törnqvist.

– Eller för att citera en av våra gäster: ”Jag får känslan av Köpenhamn, det är samma sköna puls här”. Ett härligt betyg en lördag mitt på gågatan i Örebro.

 

Foto: Sveriges mest berömda svamp finns i Örebro. Här fotograferad av Fredrik Kellen för Meledifestivalen 2010.