platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
tuffa tider
Svenska Mässans förlust 278 miljoner för 2020.
omsättningen sjönk med 60 procent.
största resemässan
Matka Nordic Travel Fair
flyttas till januari 2022.
22-24 september
Den internationella vävmässan
i Halmstad flyttas fram till 2022.
9-11 november 2021
IMEX i nytt digitalt samarbete med Smyle
hela nya programmet kommer i april.
opinion
A statement by AnnaMaria Ruffini, SITE Global Past President
about the current pandemic and the role of the industry associations.
framgångsrika möten
Riksidrottsmötet 2019
vinnare av Destination Jönköpings event- och mötespris.
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
RSS
rss_icon
Länkar
Framgångsrika visningsresor till Örebro

Under våren bjuder Örebro Convention Bureau tillsammans med sina partners in till åtta visningsresor för event- och bokningsbolag från hela Sverige.

– Det här är en strategisk satsning för att öka kännedomen om Örebro som mötesstad och lyfta fram de pärlor vi har i vår region, berättar Pernilla Körberg Törnqvist, chef för Örebro Convention Bureau. Visningsresorna arrangeras i samband med konserter och mässor på Conventum. Vi drar helt enkelt nytta av att det händer så mycket kul i Örebro!

Under visningsresorna får gästerna en professionell visning av Örebro som mötesdestination.

– Där får de koll på vilken hög nivå våra hotell håller och hur nära det är mellan allt. Men också att Örebro är en otroligt vacker stad och hur lätt det är att ta sig hit. Som grädde på moset får de uppleva en av våra arenor live, berättar Pernilla som är mycket nöjd med gensvaret.

– Det har varit fantastiskt! Mest tryck har vi haft till visningsresorna i samband med Håkan Hellströms konsert, konserten med Hoffmaestro och till vin-, ost-, choklad och delikatessmässan på slottet.

Pernilla menar att det kan vara avgörande att få med kunder på visningsresorna. Detta eftersom många saknar en tydlig bild av Örebro och vad staden och regionen kan erbjuda.

– Får vi hit kunden får vi hit mötet, det tror vi stenhårt på. Det här är ett av sätten vi arbetar på för att ändra på det. Hälften av resorna är genomförda och responsen har varit otroligt bra, säger Pernilla Körberg Törnqvist.

– Eller för att citera en av våra gäster: ”Jag får känslan av Köpenhamn, det är samma sköna puls här”. Ett härligt betyg en lördag mitt på gågatan i Örebro.

 

Foto: Sveriges mest berömda svamp finns i Örebro. Här fotograferad av Fredrik Kellen för Meledifestivalen 2010.