nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
Framgångsrika visningsresor till Örebro

Under våren bjuder Örebro Convention Bureau tillsammans med sina partners in till åtta visningsresor för event- och bokningsbolag från hela Sverige.

– Det här är en strategisk satsning för att öka kännedomen om Örebro som mötesstad och lyfta fram de pärlor vi har i vår region, berättar Pernilla Körberg Törnqvist, chef för Örebro Convention Bureau. Visningsresorna arrangeras i samband med konserter och mässor på Conventum. Vi drar helt enkelt nytta av att det händer så mycket kul i Örebro!

Under visningsresorna får gästerna en professionell visning av Örebro som mötesdestination.

– Där får de koll på vilken hög nivå våra hotell håller och hur nära det är mellan allt. Men också att Örebro är en otroligt vacker stad och hur lätt det är att ta sig hit. Som grädde på moset får de uppleva en av våra arenor live, berättar Pernilla som är mycket nöjd med gensvaret.

– Det har varit fantastiskt! Mest tryck har vi haft till visningsresorna i samband med Håkan Hellströms konsert, konserten med Hoffmaestro och till vin-, ost-, choklad och delikatessmässan på slottet.

Pernilla menar att det kan vara avgörande att få med kunder på visningsresorna. Detta eftersom många saknar en tydlig bild av Örebro och vad staden och regionen kan erbjuda.

– Får vi hit kunden får vi hit mötet, det tror vi stenhårt på. Det här är ett av sätten vi arbetar på för att ändra på det. Hälften av resorna är genomförda och responsen har varit otroligt bra, säger Pernilla Körberg Törnqvist.

– Eller för att citera en av våra gäster: ”Jag får känslan av Köpenhamn, det är samma sköna puls här”. Ett härligt betyg en lördag mitt på gågatan i Örebro.

 

Foto: Sveriges mest berömda svamp finns i Örebro. Här fotograferad av Fredrik Kellen för Meledifestivalen 2010.