nyheter
Upp emot 10 000 besökare
Halmstad:
Internationella vävmässan flyttas till 2021.
bra initiativ
Över 3,3 miljoner hotellrum
finns för tillfälligt boende för sjukvårdspersonal i USA.
allt tuffare åtgärder
Stockholmsmässan
initierar åtgärdsprogram till följd av restriktioner för minskad smittspridning.
förlänger pausen
Malmö Live Konserthus
pausar sin publika verksamhet till 31 maj, men fortsätter livestreama.
bra initiativ
Nordic Choice Hotels
inleder samarbete för att trygga våldsutsatta kvinnor och barn.
omvärldsanalys
Historiskt virtuellt möte
för AAT-AD/PD™ 2020.
Ännu ett tungt beslut
Världsvattenveckan
(World Water Week) 2020 ställs in.
bra samarbete
Hotellmedarbetare
jobbar på centrallagret.
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
RSS
rss_icon
Länkar
Framgångsrika visningsresor till Örebro

Under våren bjuder Örebro Convention Bureau tillsammans med sina partners in till åtta visningsresor för event- och bokningsbolag från hela Sverige.

– Det här är en strategisk satsning för att öka kännedomen om Örebro som mötesstad och lyfta fram de pärlor vi har i vår region, berättar Pernilla Körberg Törnqvist, chef för Örebro Convention Bureau. Visningsresorna arrangeras i samband med konserter och mässor på Conventum. Vi drar helt enkelt nytta av att det händer så mycket kul i Örebro!

Under visningsresorna får gästerna en professionell visning av Örebro som mötesdestination.

– Där får de koll på vilken hög nivå våra hotell håller och hur nära det är mellan allt. Men också att Örebro är en otroligt vacker stad och hur lätt det är att ta sig hit. Som grädde på moset får de uppleva en av våra arenor live, berättar Pernilla som är mycket nöjd med gensvaret.

– Det har varit fantastiskt! Mest tryck har vi haft till visningsresorna i samband med Håkan Hellströms konsert, konserten med Hoffmaestro och till vin-, ost-, choklad och delikatessmässan på slottet.

Pernilla menar att det kan vara avgörande att få med kunder på visningsresorna. Detta eftersom många saknar en tydlig bild av Örebro och vad staden och regionen kan erbjuda.

– Får vi hit kunden får vi hit mötet, det tror vi stenhårt på. Det här är ett av sätten vi arbetar på för att ändra på det. Hälften av resorna är genomförda och responsen har varit otroligt bra, säger Pernilla Körberg Törnqvist.

– Eller för att citera en av våra gäster: ”Jag får känslan av Köpenhamn, det är samma sköna puls här”. Ett härligt betyg en lördag mitt på gågatan i Örebro.

 

Foto: Sveriges mest berömda svamp finns i Örebro. Här fotograferad av Fredrik Kellen för Meledifestivalen 2010.