Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flygnytt
Flybe
blir Virgin Connect.
sju gånger pengarna
​Malmöfestivalens turister
genererar 153 miljoner kronor till staden i turistekonomi.
FLygnytt
Finnair i nytt samarbete
med Fiji Airways.
18-19 november 2020
Ny heltäckande hi-techmötesplats
lanseras i Kista.
18-20 oktober
Borås
har RFSL-kongressen 2019
möten utvecklar sin stad
Uppsala Convention Bureau får utökade resurser
Kommunen vill värva fler möten och evenemang.
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Patric Sjöberg tar plats i Svensk Turisms styrelse

Under bolagsstämman för Svensk Turism valdes Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan, in som ny ledamot i styrelsen. Svensk Turism arbetar för att skapa ett ökat resande till Sverige.

Svensk Turism AB, som tillsammans med näringsdepartementet äger Visit Sweden AB, höll den 24 mars sin bolagsstämma i Göteborg. En av de nya ledamöterna i styrelsen är Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan.

– Besöksnäringen i Sverige går bra just nu och för att fortsätta den trenden är det viktigt att alla som arbetar med att locka hit besökare samarbetar. Att vara med i styrelsen för Svensk Turism ger mig stora möjligheter att bidra till en ökad samverkan inom besöksnäringen, och också att kunna vara med och påverka och dela med mig av erfarenheter från Stockholmsmässans verksamhet, säger Patric Sjöberg.

Den nationella strategin för svensk besöksnäring, som presenterades i somras, har visionen att fördubbla omsättningen i svensk besöksnäring till år 2020.

Information om den nationella strategin för svensk besöksnäring finns på www.strategi2020.se