Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
tar steget ut i världen
Sylvia Nylin
lämnar Svenska Möten.
Minnesord
Mats Lindsten, 1951–2020
Ikonernas ikon. Vännernas vän
flyttar ut i regionen
Göteborgs Film Festival
erbjuder hemester i Västsverige.
öppnar 2021
Julas utveckling av Skara stadshotell igång
Vill skapa Skaras nya vardagsrum.
treårig studie
Undersökning på Linnéuniversitetet:
Halmstadborna saknar evenemangen.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Patric Sjöberg tar plats i Svensk Turisms styrelse

Under bolagsstämman för Svensk Turism valdes Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan, in som ny ledamot i styrelsen. Svensk Turism arbetar för att skapa ett ökat resande till Sverige.

Svensk Turism AB, som tillsammans med näringsdepartementet äger Visit Sweden AB, höll den 24 mars sin bolagsstämma i Göteborg. En av de nya ledamöterna i styrelsen är Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan.

– Besöksnäringen i Sverige går bra just nu och för att fortsätta den trenden är det viktigt att alla som arbetar med att locka hit besökare samarbetar. Att vara med i styrelsen för Svensk Turism ger mig stora möjligheter att bidra till en ökad samverkan inom besöksnäringen, och också att kunna vara med och påverka och dela med mig av erfarenheter från Stockholmsmässans verksamhet, säger Patric Sjöberg.

Den nationella strategin för svensk besöksnäring, som presenterades i somras, har visionen att fördubbla omsättningen i svensk besöksnäring till år 2020.

Information om den nationella strategin för svensk besöksnäring finns på www.strategi2020.se