Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
Radar
Coronaviruset:
Hilton stänger 150 hotell med 33 000 rum.
mässor skapar möten
Fastighetsmässan firar tio år i Malmö
har ökat utställare med 218 procent och besökare med 410 procent.
innovativ utveckling
Blique by Nobis
låter Sveriges första professionella lägenhetstestare checka in.
Nytt rekordår
Gästnätterna i Halmstad ökar
över tre miljoner totalt för första gången.
Omvärldsanalys
Helsingborg skapar ny näringslivsstrategi
ska bli en av Europas mest innovativa städer.
nytt jobb
Kristofer Skoglund
Ny commercial director på Yasuragi.
Jubileum
Milgårdarna fyller 40 år
Firar med hållbar inspirationsdag den 5 mars.
Vintagelife
Zorn, vintage, historisk mat och kända profiler
– nu öppnar Antikmässan.
Hållbarhet på riktigt
Nu går hotell- och restaurangbranschen
ihop för en knarkfri framtid.
bra innovation
Slipp väntan på notan
på Pontus in the air.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Patric Sjöberg tar plats i Svensk Turisms styrelse

Under bolagsstämman för Svensk Turism valdes Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan, in som ny ledamot i styrelsen. Svensk Turism arbetar för att skapa ett ökat resande till Sverige.

Svensk Turism AB, som tillsammans med näringsdepartementet äger Visit Sweden AB, höll den 24 mars sin bolagsstämma i Göteborg. En av de nya ledamöterna i styrelsen är Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan.

– Besöksnäringen i Sverige går bra just nu och för att fortsätta den trenden är det viktigt att alla som arbetar med att locka hit besökare samarbetar. Att vara med i styrelsen för Svensk Turism ger mig stora möjligheter att bidra till en ökad samverkan inom besöksnäringen, och också att kunna vara med och påverka och dela med mig av erfarenheter från Stockholmsmässans verksamhet, säger Patric Sjöberg.

Den nationella strategin för svensk besöksnäring, som presenterades i somras, har visionen att fördubbla omsättningen i svensk besöksnäring till år 2020.

Information om den nationella strategin för svensk besöksnäring finns på www.strategi2020.se