Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
nyheter
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
Populärvetenskap
Framtidsveckan
Vetenskapsvecka 12–18 oktober 2020 på Lunds Universitet.
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan
undertecknar Deklarationen för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Patric Sjöberg tar plats i Svensk Turisms styrelse

Under bolagsstämman för Svensk Turism valdes Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan, in som ny ledamot i styrelsen. Svensk Turism arbetar för att skapa ett ökat resande till Sverige.

Svensk Turism AB, som tillsammans med näringsdepartementet äger Visit Sweden AB, höll den 24 mars sin bolagsstämma i Göteborg. En av de nya ledamöterna i styrelsen är Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan.

– Besöksnäringen i Sverige går bra just nu och för att fortsätta den trenden är det viktigt att alla som arbetar med att locka hit besökare samarbetar. Att vara med i styrelsen för Svensk Turism ger mig stora möjligheter att bidra till en ökad samverkan inom besöksnäringen, och också att kunna vara med och påverka och dela med mig av erfarenheter från Stockholmsmässans verksamhet, säger Patric Sjöberg.

Den nationella strategin för svensk besöksnäring, som presenterades i somras, har visionen att fördubbla omsättningen i svensk besöksnäring till år 2020.

Information om den nationella strategin för svensk besöksnäring finns på www.strategi2020.se