Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
nyheter
Upp emot 10 000 besökare
Halmstad:
Internationella vävmässan flyttas till 2021.
bra initiativ
Över 3,3 miljoner hotellrum
finns för tillfälligt boende för sjukvårdspersonal i USA.
allt tuffare åtgärder
Stockholmsmässan
initierar åtgärdsprogram till följd av restriktioner för minskad smittspridning.
förlänger pausen
Malmö Live Konserthus
pausar sin publika verksamhet till 31 maj, men fortsätter livestreama.
bra initiativ
Nordic Choice Hotels
inleder samarbete för att trygga våldsutsatta kvinnor och barn.
omvärldsanalys
Historiskt virtuellt möte
för AAT-AD/PD™ 2020.
Ännu ett tungt beslut
Världsvattenveckan
(World Water Week) 2020 ställs in.
bra samarbete
Hotellmedarbetare
jobbar på centrallagret.
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/patric_sjöbergxx.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Patric Sjöberg tar plats i Svensk Turisms styrelse

Under bolagsstämman för Svensk Turism valdes Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan, in som ny ledamot i styrelsen. Svensk Turism arbetar för att skapa ett ökat resande till Sverige.

Svensk Turism AB, som tillsammans med näringsdepartementet äger Visit Sweden AB, höll den 24 mars sin bolagsstämma i Göteborg. En av de nya ledamöterna i styrelsen är Patric Sjöberg, vd på Stockholmsmässan.

– Besöksnäringen i Sverige går bra just nu och för att fortsätta den trenden är det viktigt att alla som arbetar med att locka hit besökare samarbetar. Att vara med i styrelsen för Svensk Turism ger mig stora möjligheter att bidra till en ökad samverkan inom besöksnäringen, och också att kunna vara med och påverka och dela med mig av erfarenheter från Stockholmsmässans verksamhet, säger Patric Sjöberg.

Den nationella strategin för svensk besöksnäring, som presenterades i somras, har visionen att fördubbla omsättningen i svensk besöksnäring till år 2020.

Information om den nationella strategin för svensk besöksnäring finns på www.strategi2020.se