platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Springconf vinnare av Gyllene Hjulet 2011

Eventbyrån Springconf levererade det bästa företagsinterna eventet i Sverige under 2010. Det ansåg juryn för Gyllene Hjulet, tävlingen för de bästa svenska projekten inom sponsring och event, som arrangeras av Sponsrings & Eventföreningen.

– Vi är såklart oerhört stolta över att ha vunnit detta prestigefyllda pris. Vår affärsidé är att bygga varumärken både internt och externt genom event, och vi har genom detta pris fått en oerhört tydlig bekräftelse på att vi ligger i framkant i branschen på detta, säger Springconfs vd, Henrik Lundqvist.

Springconf grundades september 2008, och den unga byrån har på kort tid blivit en av de viktigaste eventaktörerna på marknaden. Byrån, med åtta anställda, fördubblade under 2010 sin omsättning till drygt 25 miljoner kronor, och trenden fortsätter uppåt. 2011 väntas omsättningen landa på runt 45 miljoner kronor.

– Vi fortsätter vår expansion, och har vunnit flera stora konton den senaste tiden. Vårt mål är att arbeta på en strategisk nivå med våra kunder, och att hjälpa dem att utveckla sitt varumärke genom att leverera förstklassiga event. För att lyckas med detta kommer vi att under året ytterligare behöva stärka upp vår personalstyrka med bred erfarenhet av eventmarknaden, fortsätter Henrik Lundqvist.