platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
Springconf vinnare av Gyllene Hjulet 2011

Eventbyrån Springconf levererade det bästa företagsinterna eventet i Sverige under 2010. Det ansåg juryn för Gyllene Hjulet, tävlingen för de bästa svenska projekten inom sponsring och event, som arrangeras av Sponsrings & Eventföreningen.

– Vi är såklart oerhört stolta över att ha vunnit detta prestigefyllda pris. Vår affärsidé är att bygga varumärken både internt och externt genom event, och vi har genom detta pris fått en oerhört tydlig bekräftelse på att vi ligger i framkant i branschen på detta, säger Springconfs vd, Henrik Lundqvist.

Springconf grundades september 2008, och den unga byrån har på kort tid blivit en av de viktigaste eventaktörerna på marknaden. Byrån, med åtta anställda, fördubblade under 2010 sin omsättning till drygt 25 miljoner kronor, och trenden fortsätter uppåt. 2011 väntas omsättningen landa på runt 45 miljoner kronor.

– Vi fortsätter vår expansion, och har vunnit flera stora konton den senaste tiden. Vårt mål är att arbeta på en strategisk nivå med våra kunder, och att hjälpa dem att utveckla sitt varumärke genom att leverera förstklassiga event. För att lyckas med detta kommer vi att under året ytterligare behöva stärka upp vår personalstyrka med bred erfarenhet av eventmarknaden, fortsätter Henrik Lundqvist.