nyheter
hållbarhet i fokus
Stockholmsmässan
får Pingvinpriset.
flygindustrin
Emirates vd Tim Clark
ser stora möjligheter i framtiden för affärsresor trots Zoom-hotet.
kreativt initiativ
PostNord
öppnar världens största paketombud med hjälp av Stockholmsmässan
innovation och utveckling
Bo på hotell
- boka en Safecation.
så kan du bidra
Nordic Choice Hotels
tar action för att alla ska få en god jul.
undersökning
Nya undersökningsresultat:
många planerar redan för svemester 2021.
smärtsamt beslut
Åbymässan har stängt
– byggs om till padelhall.
bra initiativ
Emirates
lanserar ny multiriskförsäkring för att hantera rädslan för coronavirus.
Country Operations Manager på Plantagen
Ann-Christin Edling Jönsson
ny ordförande i Svenska Mötens styrelse.
med säkerhet i fokus
Skogshem & Wijk
vinnare av Svenska Mötespriset – Årets Mötesrum 2020.
RSS
rss_icon
Länkar
Springconf vinnare av Gyllene Hjulet 2011

Eventbyrån Springconf levererade det bästa företagsinterna eventet i Sverige under 2010. Det ansåg juryn för Gyllene Hjulet, tävlingen för de bästa svenska projekten inom sponsring och event, som arrangeras av Sponsrings & Eventföreningen.

– Vi är såklart oerhört stolta över att ha vunnit detta prestigefyllda pris. Vår affärsidé är att bygga varumärken både internt och externt genom event, och vi har genom detta pris fått en oerhört tydlig bekräftelse på att vi ligger i framkant i branschen på detta, säger Springconfs vd, Henrik Lundqvist.

Springconf grundades september 2008, och den unga byrån har på kort tid blivit en av de viktigaste eventaktörerna på marknaden. Byrån, med åtta anställda, fördubblade under 2010 sin omsättning till drygt 25 miljoner kronor, och trenden fortsätter uppåt. 2011 väntas omsättningen landa på runt 45 miljoner kronor.

– Vi fortsätter vår expansion, och har vunnit flera stora konton den senaste tiden. Vårt mål är att arbeta på en strategisk nivå med våra kunder, och att hjälpa dem att utveckla sitt varumärke genom att leverera förstklassiga event. För att lyckas med detta kommer vi att under året ytterligare behöva stärka upp vår personalstyrka med bred erfarenhet av eventmarknaden, fortsätter Henrik Lundqvist.