platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
ny affärsstrategi
Workman Event ny partner till Stockholmsmässan
för mattentreprenad och eventproduktion.
11 500 kvadratmeter
Svenska Hus och kontorsaktören Helio
inleder ett samarbete kring K6 i Malmö.
forskning skapar möten
Framtidens affärsmöten:
fler sinnen involverade, mer trovärdiga och autentiska upplevelser.
Malmö Arena och Baltiska Hallen
Malmö får innebandy-VM
7-15 december 2024.
Minus 24 procent
2020 ett mörkt år
för Västerås besöksnäring.
efter ett år i styrelsen
Martin Roos
ny ordförande i Svensk Liv.e
hotellnytt
Villa Dagmar öppnar i maj
- en doft av Italien i Stockholms trendigaste stadsdel
nytt jobb
Pointpeople växer och blir fler
rekryterar Elisabeth Schmidt som coach.
ny kunskap
Ny rapport:
Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin
Wow feeling
Framtidens trygghet i fokus
när Helsingborgs stad samarbetar med amerikanska MIT Senseable City Lab.
RSS
rss_icon
Länkar
Springconf vinnare av Gyllene Hjulet 2011

Eventbyrån Springconf levererade det bästa företagsinterna eventet i Sverige under 2010. Det ansåg juryn för Gyllene Hjulet, tävlingen för de bästa svenska projekten inom sponsring och event, som arrangeras av Sponsrings & Eventföreningen.

– Vi är såklart oerhört stolta över att ha vunnit detta prestigefyllda pris. Vår affärsidé är att bygga varumärken både internt och externt genom event, och vi har genom detta pris fått en oerhört tydlig bekräftelse på att vi ligger i framkant i branschen på detta, säger Springconfs vd, Henrik Lundqvist.

Springconf grundades september 2008, och den unga byrån har på kort tid blivit en av de viktigaste eventaktörerna på marknaden. Byrån, med åtta anställda, fördubblade under 2010 sin omsättning till drygt 25 miljoner kronor, och trenden fortsätter uppåt. 2011 väntas omsättningen landa på runt 45 miljoner kronor.

– Vi fortsätter vår expansion, och har vunnit flera stora konton den senaste tiden. Vårt mål är att arbeta på en strategisk nivå med våra kunder, och att hjälpa dem att utveckla sitt varumärke genom att leverera förstklassiga event. För att lyckas med detta kommer vi att under året ytterligare behöva stärka upp vår personalstyrka med bred erfarenhet av eventmarknaden, fortsätter Henrik Lundqvist.