nyheter
statistik eller bevis?
Hotell i Kina
visar tidiga tecken på återhämtning.
vi ställer inte in - vi ställer om
Strategikongress
samlar energibranschen digitalt den 5-6 maj.
efter restriktionerna
Visit Linköping & Co
varslar i spåren av Corona.
omvärldsanalys
JMIC skapar portal
för åtkomst till covid-19-kunskaper.
Omvärldsanalys
USA rapporterar 22,6 procents hotellbeläggning
för veckan fram till 28 mars - 2020.
Island står enat
Meet in Reykjavík:
United With Strength.
innovationer skapar möten
De tio mest innovativa entreprenörerna
i Sverige 2020.
omsättningen minus 70-80 procent
Färsk statistik från UC:
Konkurser inom hotell- och restaurang ökar med 123 procent.
positivt besked
Nordiska Hissmässan
samlar hela hissbranschen i Stockholm hösten 2020.
innovationer skapar möten
Fem innovationer
som kommer att revolutionera modeindustrin tilldelas en miljon euro.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia Sveriges bästa affärsresebyrå

För fjärde gången på fem år utsågs Resia till Sveriges bästa affärsresebyrå i tävlingen Business Travel Awards 2011. Cirka 3 500 beslutsfattare och affärsresenärer medverkar årligen i undersökningen Nordic Business Travel Barometer (NBTB), som ligger till grund för utmärkelsen. Hög tillgänglighet samt Resias förmåga att hitta bästa resalternativ och att sänka den totala resekostnaden är några av de områden där affärsresenärerna anser att Resia sticker ut.

– Det är fantastiskt roligt att vinna priset som Sveriges bästa affärsresebyrå, inte minst för att det är resenärerna själva som utser vinnaren. Vi tar det som ett betyg att de uppskattar och gillar oss. Med fyra priser i bagaget känner vi oss nu ganska säkra på att det inte bara kan handla om tur, utan att vi faktiskt tillför våra affärsresenärer ett värde, säger Bo Jakobsson, försäljnings- och marknadsdirektör på Resia.

Utmärkelsen är ett delresultat av The Nordic Business Travel Barometer som är den största och enda oberoende mätningen av affärsreseindustrin i Norden. Undersökningen utförs för att möjliggöra en oberoende genomlysning av affärsresebranschen i förhållande till rådande trender.

Motivering: Affärsresenärerna tycker att Resia har hög tillgänglighet och sticker ut genom att hitta de bästa resealternativen. Beslutsfattare inom affärsresor ger Resia höga betyg inom kundbemötande och förmåga att sänka de totala resekostnaderna.

– Vi arbetar alltid på att ha en nära relation till våra kunder, det gör det lättare att hitta rätt lösning för varje kund. Jag tror också att den senaste tidens händelser bland annat i Egypten och Japan har gjort att ännu fler har fått upp ögonen för värdet av att ha en personlig kontakt att vända sig till och få hjälp av om resan kanske inte går som man har tänkt sig, säger Karin Wadmark, produktchef för affärsresor på Resia.

Under 2010 fortsatte Resia att ta marknadsandelar inom området affärsresor, vilket även är ett uttalat mål för kommande år.

– Genom offensiva satsningar på nya kunder har affärsreseverksamheten blivit tydligare. Under förra året välkomnade vi kunder inom allt från stora statliga verk till lokala verksamheter på mindre orter. Vi hoppas kunna fortsätta på den linjen, säger Karin Wadmark.

Bild: Karin Wadmark, produktchef för affärsresor på Resia.

-----------------------------------------------------------------------------------

Resia etablerades 1974 och har idag 60 resebyråer i Sverige. Med drygt 25 procent av totalmarknaden av resebyråförsålda charter- och paketresor är Resia en av Nordens största resebyråkedjor. I moderbolaget Resia Travel Group AB ingår systerbolagen Resia AB, Bengt-Martins AB och Hyttespecialisten. Resia omsätter cirka tre miljarder kronor fördelat på tre affärsområden; privatresor, affärsresor samt grupp- och konferensresor. Koncernen har cirka 400 medarbetare med huvudkontor i Göteborg.