platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia Sveriges bästa affärsresebyrå

För fjärde gången på fem år utsågs Resia till Sveriges bästa affärsresebyrå i tävlingen Business Travel Awards 2011. Cirka 3 500 beslutsfattare och affärsresenärer medverkar årligen i undersökningen Nordic Business Travel Barometer (NBTB), som ligger till grund för utmärkelsen. Hög tillgänglighet samt Resias förmåga att hitta bästa resalternativ och att sänka den totala resekostnaden är några av de områden där affärsresenärerna anser att Resia sticker ut.

– Det är fantastiskt roligt att vinna priset som Sveriges bästa affärsresebyrå, inte minst för att det är resenärerna själva som utser vinnaren. Vi tar det som ett betyg att de uppskattar och gillar oss. Med fyra priser i bagaget känner vi oss nu ganska säkra på att det inte bara kan handla om tur, utan att vi faktiskt tillför våra affärsresenärer ett värde, säger Bo Jakobsson, försäljnings- och marknadsdirektör på Resia.

Utmärkelsen är ett delresultat av The Nordic Business Travel Barometer som är den största och enda oberoende mätningen av affärsreseindustrin i Norden. Undersökningen utförs för att möjliggöra en oberoende genomlysning av affärsresebranschen i förhållande till rådande trender.

Motivering: Affärsresenärerna tycker att Resia har hög tillgänglighet och sticker ut genom att hitta de bästa resealternativen. Beslutsfattare inom affärsresor ger Resia höga betyg inom kundbemötande och förmåga att sänka de totala resekostnaderna.

– Vi arbetar alltid på att ha en nära relation till våra kunder, det gör det lättare att hitta rätt lösning för varje kund. Jag tror också att den senaste tidens händelser bland annat i Egypten och Japan har gjort att ännu fler har fått upp ögonen för värdet av att ha en personlig kontakt att vända sig till och få hjälp av om resan kanske inte går som man har tänkt sig, säger Karin Wadmark, produktchef för affärsresor på Resia.

Under 2010 fortsatte Resia att ta marknadsandelar inom området affärsresor, vilket även är ett uttalat mål för kommande år.

– Genom offensiva satsningar på nya kunder har affärsreseverksamheten blivit tydligare. Under förra året välkomnade vi kunder inom allt från stora statliga verk till lokala verksamheter på mindre orter. Vi hoppas kunna fortsätta på den linjen, säger Karin Wadmark.

Bild: Karin Wadmark, produktchef för affärsresor på Resia.

-----------------------------------------------------------------------------------

Resia etablerades 1974 och har idag 60 resebyråer i Sverige. Med drygt 25 procent av totalmarknaden av resebyråförsålda charter- och paketresor är Resia en av Nordens största resebyråkedjor. I moderbolaget Resia Travel Group AB ingår systerbolagen Resia AB, Bengt-Martins AB och Hyttespecialisten. Resia omsätter cirka tre miljarder kronor fördelat på tre affärsområden; privatresor, affärsresor samt grupp- och konferensresor. Koncernen har cirka 400 medarbetare med huvudkontor i Göteborg.