platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia Sveriges bästa affärsresebyrå

För fjärde gången på fem år utsågs Resia till Sveriges bästa affärsresebyrå i tävlingen Business Travel Awards 2011. Cirka 3 500 beslutsfattare och affärsresenärer medverkar årligen i undersökningen Nordic Business Travel Barometer (NBTB), som ligger till grund för utmärkelsen. Hög tillgänglighet samt Resias förmåga att hitta bästa resalternativ och att sänka den totala resekostnaden är några av de områden där affärsresenärerna anser att Resia sticker ut.

– Det är fantastiskt roligt att vinna priset som Sveriges bästa affärsresebyrå, inte minst för att det är resenärerna själva som utser vinnaren. Vi tar det som ett betyg att de uppskattar och gillar oss. Med fyra priser i bagaget känner vi oss nu ganska säkra på att det inte bara kan handla om tur, utan att vi faktiskt tillför våra affärsresenärer ett värde, säger Bo Jakobsson, försäljnings- och marknadsdirektör på Resia.

Utmärkelsen är ett delresultat av The Nordic Business Travel Barometer som är den största och enda oberoende mätningen av affärsreseindustrin i Norden. Undersökningen utförs för att möjliggöra en oberoende genomlysning av affärsresebranschen i förhållande till rådande trender.

Motivering: Affärsresenärerna tycker att Resia har hög tillgänglighet och sticker ut genom att hitta de bästa resealternativen. Beslutsfattare inom affärsresor ger Resia höga betyg inom kundbemötande och förmåga att sänka de totala resekostnaderna.

– Vi arbetar alltid på att ha en nära relation till våra kunder, det gör det lättare att hitta rätt lösning för varje kund. Jag tror också att den senaste tidens händelser bland annat i Egypten och Japan har gjort att ännu fler har fått upp ögonen för värdet av att ha en personlig kontakt att vända sig till och få hjälp av om resan kanske inte går som man har tänkt sig, säger Karin Wadmark, produktchef för affärsresor på Resia.

Under 2010 fortsatte Resia att ta marknadsandelar inom området affärsresor, vilket även är ett uttalat mål för kommande år.

– Genom offensiva satsningar på nya kunder har affärsreseverksamheten blivit tydligare. Under förra året välkomnade vi kunder inom allt från stora statliga verk till lokala verksamheter på mindre orter. Vi hoppas kunna fortsätta på den linjen, säger Karin Wadmark.

Bild: Karin Wadmark, produktchef för affärsresor på Resia.

-----------------------------------------------------------------------------------

Resia etablerades 1974 och har idag 60 resebyråer i Sverige. Med drygt 25 procent av totalmarknaden av resebyråförsålda charter- och paketresor är Resia en av Nordens största resebyråkedjor. I moderbolaget Resia Travel Group AB ingår systerbolagen Resia AB, Bengt-Martins AB och Hyttespecialisten. Resia omsätter cirka tre miljarder kronor fördelat på tre affärsområden; privatresor, affärsresor samt grupp- och konferensresor. Koncernen har cirka 400 medarbetare med huvudkontor i Göteborg.