platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år

Nordbygg på Stockholmsmässan
en port in till den svenska marknaden.
RSS
rss_icon
Länkar
VisitSweden satsar på Kina

VisitSweden ökar sitt engagemang i Kina från mars 2011. En ny chef för kinesiska marknaden, Sara Wramner, har tillträtt.

VisitSweden öppnar egen verksamhet i Beijing och har anställt Sara Wramner som ny landschef för Kina. Sara har bott och varit verksam i Kina i 16 år och talar flytande mandarin. Hon har tidigare varit marknadschef i Kina för Ericsson och IKEA och nu senast försäljningschef för Oriflame.

– I Kina räknar man med att 2015 kommer 100 miljoner resor att göras från Kina och dessa resenärer kommer att spendera 100 miljarder dollar. Vi vill ha en del av den kakan, säger Sara Wramner, ny landschef för VisitSweden i Kina.

Antalet besökare från Kina har ökat med 58 procent mellan 2005 och 2010 och VisitSweden ser en potential att resandet till Sverige kommer att fortsätta öka under de kommande åren. VisitSweden kommer nu att öka investeringarna i Kina.

– Besöken från Kina ökar och vi kommer att satsa ännu hårdare i Kina med en ny organisation, säger Thomas Brühl, vd VisitSweden.

VisitSweden lämnar ägarskapet i Scandinavian Tourist Board, det bolag som ägts av VisitSweden, VisitDenmark och Innovation Norway. Under 2011 kommer VisitSwedens organisation i Kina att använda Scandinavian Tourist Boards organisation i marknadsföringen.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

VisitSweden är ett kommunikationsföretag med uppdrag att internationellt marknadsföra Sverige som resmål och att marknadsföra varumärket Sverige. Marknadsföringen utgår från en utvald målgrupp och VisitSweden har genom närvaro på 13 prioriterade utlandsmarknader kunskap om deras resepreferenser och kännedom om Sverige. Vi väljer rätt budskap, till rätt målgrupp i rätt marknadskanal för att marknadskommunikationen ska få största möjliga effekt. VisitSweden ägs till lika delar av svenska staten genom Näringsdepartementet och svensk turistnäring. Utländska besökare spenderar 91 miljarder kronor i Sverige, vilket är mer än exporten av personvagnar och järn och stål. Svensk turistnäring sysselsätter nästan 160 000 personer (räknat i helårsverken). (Källa siffror: Tillväxtverket. Gäller för 2008.)