platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Ante Jankovic leder Jönköpings CVB
Jönköping ligger i framkant som mötesstad. Nu tas ytterligare ett viktigt steg i arbetet med att utvecklas till en ännu bättre plats för möten. Destination Jönköping har förstärkts med ytterligare en person vars uppdrag blir att helt och hållet arbeta med att få fler att förlägga sina kongresser och möten till Jönköping.

Destination Jönköping som arbetar med att marknadsföra Jönköping driver sedan en tid tillbaka en Convention Bureau vars uppgift är att marknadsföra Jönköping som mötesdestination. Genom att förstärka sin Convention Bureau med en person som arbetar heltid med att attrahera kongresser visar Destination Jönköping att mötesindustrin är viktig för staden.

Ante Jankovic tillträdde tjänsten som Manager för Jönköping Convention Bureau i februari och har arbetat i mötesindustrin som försäljningschef på Hooks Herrgård. Ante har även en gedigen sälj- & ledarbakgrund inom Elgiganten och Eniro där han jobbade som säljchef i många år.

Sedan länge driver Destination Jönköping Hotell & KonferensBokning som ser till att ta hand om de som redan valt Jönköping eller vill boka konferenser.

– Vår Convention Bureau är ett komplement till detta och drivs i tätt samarbete med Elmia, kommunen, högskolan, Jordbruksverket, Landstinget och hotell- restaurangnäringen, säger Ante Jankovic. De är våra medfinansiärer och gemensamt har vi förmågan att locka riktigt intressanta kongresser till Jönköping i framtiden.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Hotell- & KonferensBokning, Convention Bureau och näringslivsavdelning. Därtill driver vi ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånare. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.

 

Foto: Ante Jankovic. Fotograf: Sebastian Söderström