platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
Fajt mellan städerna
Malmö och Uppsala
vill båda bli kulturhuvudstad i Europa 2029.
beslutet fattat
Scandinavium
ska ersättas av en ny multiarena.
KVALITETSMÄSSAN 2021
Sjutton utvecklingsprojekt
nominerade till GötaPriset.
en äkta eldsjäl
Årets Eventskåning 2020
till KB och Totte Lundgren.
nytt jobb
Monika Hilm
ny vd på Yasuragi.
nya upplevelser
Inomhusgolf med virtuella banor
öppnar i Gränbystaden i Uppsala.
ny studiolösning
Svenska Mässan Gothia Towers
lanserar Sveriges största arena för hybridmöten.
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
RSS
rss_icon
Länkar
Ante Jankovic leder Jönköpings CVB
Jönköping ligger i framkant som mötesstad. Nu tas ytterligare ett viktigt steg i arbetet med att utvecklas till en ännu bättre plats för möten. Destination Jönköping har förstärkts med ytterligare en person vars uppdrag blir att helt och hållet arbeta med att få fler att förlägga sina kongresser och möten till Jönköping.

Destination Jönköping som arbetar med att marknadsföra Jönköping driver sedan en tid tillbaka en Convention Bureau vars uppgift är att marknadsföra Jönköping som mötesdestination. Genom att förstärka sin Convention Bureau med en person som arbetar heltid med att attrahera kongresser visar Destination Jönköping att mötesindustrin är viktig för staden.

Ante Jankovic tillträdde tjänsten som Manager för Jönköping Convention Bureau i februari och har arbetat i mötesindustrin som försäljningschef på Hooks Herrgård. Ante har även en gedigen sälj- & ledarbakgrund inom Elgiganten och Eniro där han jobbade som säljchef i många år.

Sedan länge driver Destination Jönköping Hotell & KonferensBokning som ser till att ta hand om de som redan valt Jönköping eller vill boka konferenser.

– Vår Convention Bureau är ett komplement till detta och drivs i tätt samarbete med Elmia, kommunen, högskolan, Jordbruksverket, Landstinget och hotell- restaurangnäringen, säger Ante Jankovic. De är våra medfinansiärer och gemensamt har vi förmågan att locka riktigt intressanta kongresser till Jönköping i framtiden.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Hotell- & KonferensBokning, Convention Bureau och näringslivsavdelning. Därtill driver vi ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånare. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.

 

Foto: Ante Jankovic. Fotograf: Sebastian Söderström