nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Nytt forum för evenemangsindustrin

Stockholm Globe Arenas, Sponsrings & Eventföreningen och Stockholm Event Network (ett nätverk inom Stockholm Visitors Board) går samman och arrangerar ett årligt forum för alla aktörer inom evenemang, sponsring och arenor. Det första forumet genomförs den 30-31 augusti i Annexet, Ericsson Globe i Stockholm.

Talarlistan består av internationella och svenska talare. Det övergripande temat är oväntade allianser. Ämnen som belyses är bland andra: CSR, HR och sponsring i spännande kombination, teknikutvecklingens betydelse för besökarupplevelsen, vad kan kulturen lära sig av idrotten och tvärtom, hur kan evenemang driva integration och samhällsutveckling, de mest framgångsrika och nytänkande sponsringsprojekten, Cybergames – vad är det och hur ser framtiden ut?

– Vi vill inspirera olika branscher att lära sig av varandra för att skapa nya format och samarbeten. Gärna i branschöverskridande allianser som kan ge oväntade och bättre upplevelser, säger Maria Guggenberger, vd för Sponsrings & Event­föreningen.

Samarbetet är tänkt att skapa en plattform för evenemangs- och sponsrings­företag och ska inspirera, utveckla och skapa nya affärsmöjligheter för de aktörer som jobbar professionellt inom området.

– Vi har saknat den här typen av forum där branschen, näringslivet och politiker kan träffas för att nätverka och inspireras till utveckling av evenemangsindustrin, säger Ninna Engberg, vd Stockholm Globe Arenas.

– Att vara partner i ett forum där branschens aktörer kan mötas och samtidigt stärka Stockholm som evenemangsstad ligger i linje med Stockholms vision om att vara en evenemangsstad i världsklass, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board.

www.branschforum.com