platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
Undersökning fastslår:
Åtta av 10 föredrar fysiska möten
framför digitala.
Scandinavian XPO
Airport City Stockholm
- en helt ny stad växer fram.
RSS
rss_icon
Länkar
Nytt forum för evenemangsindustrin

Stockholm Globe Arenas, Sponsrings & Eventföreningen och Stockholm Event Network (ett nätverk inom Stockholm Visitors Board) går samman och arrangerar ett årligt forum för alla aktörer inom evenemang, sponsring och arenor. Det första forumet genomförs den 30-31 augusti i Annexet, Ericsson Globe i Stockholm.

Talarlistan består av internationella och svenska talare. Det övergripande temat är oväntade allianser. Ämnen som belyses är bland andra: CSR, HR och sponsring i spännande kombination, teknikutvecklingens betydelse för besökarupplevelsen, vad kan kulturen lära sig av idrotten och tvärtom, hur kan evenemang driva integration och samhällsutveckling, de mest framgångsrika och nytänkande sponsringsprojekten, Cybergames – vad är det och hur ser framtiden ut?

– Vi vill inspirera olika branscher att lära sig av varandra för att skapa nya format och samarbeten. Gärna i branschöverskridande allianser som kan ge oväntade och bättre upplevelser, säger Maria Guggenberger, vd för Sponsrings & Event­föreningen.

Samarbetet är tänkt att skapa en plattform för evenemangs- och sponsrings­företag och ska inspirera, utveckla och skapa nya affärsmöjligheter för de aktörer som jobbar professionellt inom området.

– Vi har saknat den här typen av forum där branschen, näringslivet och politiker kan träffas för att nätverka och inspireras till utveckling av evenemangsindustrin, säger Ninna Engberg, vd Stockholm Globe Arenas.

– Att vara partner i ett forum där branschens aktörer kan mötas och samtidigt stärka Stockholm som evenemangsstad ligger i linje med Stockholms vision om att vara en evenemangsstad i världsklass, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board.

www.branschforum.com