platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion ”Bästa Hotellkedja Sverige” enligt Grand Travel Award
Förra veckan tilldelades Clarion Hotels pris som ”Bästa Hotellkedja Sverige”  i Grand Travel Award 2011. Vinnarna röstades fram av 600 svenska resesäljare.

För Clarion Hotels var det andra gången i följd som man tog hem priset för ”Bästa Hotellkedja Sverige”. Resebyråagenterna som röstade fick bedöma de tävlande hotellkedjorna utifrån tre kriterier: servicen, produkten och marknadsföringen.

– Jag är stolt över att vår medvetna satsning återigen har gett resultat, säger Katalin Paldeak, direktör Clarion Hotels Norden. Framgångsfaktorer har varit att skapa livsstilhotell och levande mötesplatser som är roligare att bo på än traditionella affärshotell, och inte minst det fantastiska arbete som alla våra medarbetare gör för att leverera den bästa och mest personliga servicen.

Clarion Hotels har 20 affärshotell på den nordiska marknaden och expanderar nu med ytterligare tre  hotell i Sverige på strategiskt viktiga platser. Clarion Hotel Post öppnar i Göteborg januari 2012, Clarion Hotel Arlanda Airport oktober 2012 och Clarion Hotel och Congress Malmö 2014. Hotellkedjan har på kort tid befäst positionen som ett av Nordens ledande hotellvarumärken med en omsättning på 1,7 miljarder kronor.

Bild: Kan Clarion Hotel Arlanda Airport, som öppnar i oktober 2012, fortsätta utveckla Clarion-konceptet?