nyheter
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion ”Bästa Hotellkedja Sverige” enligt Grand Travel Award
Förra veckan tilldelades Clarion Hotels pris som ”Bästa Hotellkedja Sverige”  i Grand Travel Award 2011. Vinnarna röstades fram av 600 svenska resesäljare.

För Clarion Hotels var det andra gången i följd som man tog hem priset för ”Bästa Hotellkedja Sverige”. Resebyråagenterna som röstade fick bedöma de tävlande hotellkedjorna utifrån tre kriterier: servicen, produkten och marknadsföringen.

– Jag är stolt över att vår medvetna satsning återigen har gett resultat, säger Katalin Paldeak, direktör Clarion Hotels Norden. Framgångsfaktorer har varit att skapa livsstilhotell och levande mötesplatser som är roligare att bo på än traditionella affärshotell, och inte minst det fantastiska arbete som alla våra medarbetare gör för att leverera den bästa och mest personliga servicen.

Clarion Hotels har 20 affärshotell på den nordiska marknaden och expanderar nu med ytterligare tre  hotell i Sverige på strategiskt viktiga platser. Clarion Hotel Post öppnar i Göteborg januari 2012, Clarion Hotel Arlanda Airport oktober 2012 och Clarion Hotel och Congress Malmö 2014. Hotellkedjan har på kort tid befäst positionen som ett av Nordens ledande hotellvarumärken med en omsättning på 1,7 miljarder kronor.

Bild: Kan Clarion Hotel Arlanda Airport, som öppnar i oktober 2012, fortsätta utveckla Clarion-konceptet?