nyheter
på nytt uppdrag
Didier Scaillet
ny vd för SITE och SITE Foundation.
forskning skapar möten som skapar kunskap
Mittuniversitetet
blir partner i Treesearch.
på nytt uppdrag
Maria Larsson
ny CFO för AccorHotels Europa.
Hållbarhet
Så kan transporter flyttas
från lastbil till tåg.
möten skapar event event skapar möten
Mötesforum kring evenemangssäkerhet
till Halmstad.
Framtiden inbokad
Första kongressen värvad
SeaU i Helsingborg.
möte och affärer
Skytteholm Hotell & Konferens
blir en del av Stockholm Meeting Selection.
möten skapar kunskap
Tillväxtverket
satsar på Focus Scandinavia.
förflyttar och förädlar kunskap
Kirurgveckan till Göteborg 2021
räknar med 1 500 deltagare.
på nytt uppdrag
​Sylvia Nylin, vd Svenska Möten,
tar plats i IACC:s styrelse.
RSS
rss_icon
Länkar
Resias Eva Moen utses till resebranschens bästa chef

Resias vd Eva Moen har utsetts till årets chef i tävlingen Grand Travel Awards 2011. Priset delas ut för nittonde året i rad, där turistnäringens duktigaste aktörer röstas fram av resebranschen. Eva Moen är den första kvinnan som vunnit det aktningsvärda priset "Årets chef".

– Jag är väldigt hedrad över att ha fått utmärkelsen som årets chef, säger Eva Moen, vd på Resia. Inom Resia är medarbetarna och företagskulturen den viktigaste delen av varumärket, och att jag som företagsledare har haft förmånen att utveckla bolaget till det vi är idag är fantastiskt. Samtidigt är det viktigt att komma ihåg att anledningen till att jag har lyckats i mitt ledarskap är att jag har branschens bästa kollegor omkring mig. Framgångarna bygger på samspel och delaktighet.

– Vi har haft en stark försäljning under 2010 med en bra återhämtning efter branschnedgången, fortsätter Eva Moen. Nu inleder vi det här årets första månad med de bästa försäljningssiffrorna någonsin i Resias historia. Vi tar det som ett kvitto på att våra kunder gillar vårt sätt att jobba där närhet till kunden, ett brett utbud och förmågan att kunna leverera det lilla extra är några av våra viktigaste styrkor.

 

Juryns motivering:

"Hennes tydliga och konsekventa ledarskap för resebyråkedjan har under flertalet år resulterat i god avkastning för ägarna. Strategin med en mix av privat- och affärsresor, stark regional närvaro och landets största butiksnät av resebyråer har visat sig stå pall och ge vinst även i riktigt tuffa tider."

 

Resia, som har visat positivt resultat sedan starten 1974, gör ett starkt 2010 där försäljningen nästan är uppe på samma nivåer som rekordåret 2008. På helåret ökade Resias försäljning med 18 procent, vilket är att jämföra med branschens ökning på åtta procent.

– Vi hade en väldigt positiv försäljningsutveckling under hela hösten och har tagit marknadsandelar på samtliga våra tre affärsområden, säger Eva Moen. Eftersom vi endast behövde göra ett mindre antal uppsägningar under nedgången har vi kunnat vara väldigt snabba tillbaka när marknaden återhämtade sig.