platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
mat och möten
KOKS i Torshavn, Färöarna,
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15–17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
RSS
rss_icon
Länkar
Tiina Mykkänen blir Destination Uppsalas nya vd

Destination Uppsala har under hösten sökt en ny vd, då bolagets nuvarande vd Jojo Lindström slutar sitt uppdrag till sommaren. Det är nu avgjort att Tiina Mykkänen blir den som tar vid och ska leda den fortsatta utvecklingen av denna för Uppsala så viktiga verksamhet.

Efter samråd med övriga ägare beslutade Uppsala kommunfullmäktige förra året att ombilda Uppsala Tourism AB till ett samlat marknads- och destinationsbolag för Uppsala. Kommunens alla resurser för marknadsföring har sammanförts i det nya bolaget, som fått namnet Destination Uppsala AB.

Det nya bolaget ska vara en drivande aktör för att utveckla Uppsala som besöksmål och därmed öka antalet besökare i Uppsala och skapa ökad affärsnytta för den lokala turismen och mötesindustrin. Bolaget ska bland annat projektleda kommunens större evenemang och ansvara för projektet Varumärke Uppsala.

Tillsammans med en professionell rekryteringskonsult har styrelsen under hösten arbetat med att få fram lämpliga kandidater för uppgiften att driva det nya bolaget. Bland ett stort urval mycket kompetenta kandidater har styrelsen nu utsett Tiina Mykkänen till ny vd. Hon efterträder Jojo Lindström, som går i pension i vår.

Tiina Mykkänen, 46 år, kommer närmast från en tjänst som ansvarig för Tillväxt Gotland. Tillväxt Gotland bildades 2007 för att öka samverkan mellan den offentliga sektorn och det privata näringslivet och har sedan 2008 också haft ansvaret för varumärket Gotland. Dessförinnan arbetade Tiina Mykkänen fem år i Science Park Västerås som ansvarig för medlemsföretagens tillväxt- och internationaliseringsfrågor. Tiina är uppvuxen i Västerås och har en magisterexamen i ekonomi och marknadsföring.

Den 15 maj 2011 är preliminärt Tiinas första arbetsdag på Destination Uppsala och kort därefter tillträder hon som vd.