nyheter
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
hotellnytt
Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborgshotell
blir familjeresort i sommar.
SM i matlagning
Stort intresse för Årets Kock 2020
– ansökningarna har gått upp med över 10 procent.
RSS
rss_icon
Länkar
Tiina Mykkänen blir Destination Uppsalas nya vd

Destination Uppsala har under hösten sökt en ny vd, då bolagets nuvarande vd Jojo Lindström slutar sitt uppdrag till sommaren. Det är nu avgjort att Tiina Mykkänen blir den som tar vid och ska leda den fortsatta utvecklingen av denna för Uppsala så viktiga verksamhet.

Efter samråd med övriga ägare beslutade Uppsala kommunfullmäktige förra året att ombilda Uppsala Tourism AB till ett samlat marknads- och destinationsbolag för Uppsala. Kommunens alla resurser för marknadsföring har sammanförts i det nya bolaget, som fått namnet Destination Uppsala AB.

Det nya bolaget ska vara en drivande aktör för att utveckla Uppsala som besöksmål och därmed öka antalet besökare i Uppsala och skapa ökad affärsnytta för den lokala turismen och mötesindustrin. Bolaget ska bland annat projektleda kommunens större evenemang och ansvara för projektet Varumärke Uppsala.

Tillsammans med en professionell rekryteringskonsult har styrelsen under hösten arbetat med att få fram lämpliga kandidater för uppgiften att driva det nya bolaget. Bland ett stort urval mycket kompetenta kandidater har styrelsen nu utsett Tiina Mykkänen till ny vd. Hon efterträder Jojo Lindström, som går i pension i vår.

Tiina Mykkänen, 46 år, kommer närmast från en tjänst som ansvarig för Tillväxt Gotland. Tillväxt Gotland bildades 2007 för att öka samverkan mellan den offentliga sektorn och det privata näringslivet och har sedan 2008 också haft ansvaret för varumärket Gotland. Dessförinnan arbetade Tiina Mykkänen fem år i Science Park Västerås som ansvarig för medlemsföretagens tillväxt- och internationaliseringsfrågor. Tiina är uppvuxen i Västerås och har en magisterexamen i ekonomi och marknadsföring.

Den 15 maj 2011 är preliminärt Tiinas första arbetsdag på Destination Uppsala och kort därefter tillträder hon som vd.