nyheter
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
hotellnytt
Countryside Hotels:
70-plussare bokar weekends i maj.
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
RSS
rss_icon
Länkar
Tiina Mykkänen blir Destination Uppsalas nya vd

Destination Uppsala har under hösten sökt en ny vd, då bolagets nuvarande vd Jojo Lindström slutar sitt uppdrag till sommaren. Det är nu avgjort att Tiina Mykkänen blir den som tar vid och ska leda den fortsatta utvecklingen av denna för Uppsala så viktiga verksamhet.

Efter samråd med övriga ägare beslutade Uppsala kommunfullmäktige förra året att ombilda Uppsala Tourism AB till ett samlat marknads- och destinationsbolag för Uppsala. Kommunens alla resurser för marknadsföring har sammanförts i det nya bolaget, som fått namnet Destination Uppsala AB.

Det nya bolaget ska vara en drivande aktör för att utveckla Uppsala som besöksmål och därmed öka antalet besökare i Uppsala och skapa ökad affärsnytta för den lokala turismen och mötesindustrin. Bolaget ska bland annat projektleda kommunens större evenemang och ansvara för projektet Varumärke Uppsala.

Tillsammans med en professionell rekryteringskonsult har styrelsen under hösten arbetat med att få fram lämpliga kandidater för uppgiften att driva det nya bolaget. Bland ett stort urval mycket kompetenta kandidater har styrelsen nu utsett Tiina Mykkänen till ny vd. Hon efterträder Jojo Lindström, som går i pension i vår.

Tiina Mykkänen, 46 år, kommer närmast från en tjänst som ansvarig för Tillväxt Gotland. Tillväxt Gotland bildades 2007 för att öka samverkan mellan den offentliga sektorn och det privata näringslivet och har sedan 2008 också haft ansvaret för varumärket Gotland. Dessförinnan arbetade Tiina Mykkänen fem år i Science Park Västerås som ansvarig för medlemsföretagens tillväxt- och internationaliseringsfrågor. Tiina är uppvuxen i Västerås och har en magisterexamen i ekonomi och marknadsföring.

Den 15 maj 2011 är preliminärt Tiinas första arbetsdag på Destination Uppsala och kort därefter tillträder hon som vd.