nyheter
nytt jobb
Paul Lukes
blir ny vd på Clarion Hotel Post.
hotellnytt
Direktörsswop för Comfort Hotel
inkluderar Skandinaviens första nollenergihotell.
säkerhet & Hygien
​Svenska Möten
CovidClean™ certifierar mötesanläggningar.
Tillväxtverket satsar
Digital satsning på Västerås
som mötes- och evenemangsdestination.
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus ett steg närmare förverkligandet
Beslut om inriktning för mötesanläggningen, men vidare utredning krävs.
sammanslagning
Bokningsbolaget och Compro Möten & Event går samman
Nya Mice Bokningsbolaget AB ska möta morgondagens efterfrågan inom mötesindustrin.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar
Succésatsning på online-bokning av mötesrum expanderas till 71 nordiska hotell.
ökad konkurrenskraft
Stor omställningsinsats för skånska mötesanläggningar
EU-medel ska ge bättre motståndskraft mot omvärldsförändringar.
RSS
rss_icon
Länkar
Fortum valde Minnesota som strategisk eventpartner
Hösten 2010 genomförde Fortum en upphandling av strategisk eventpartner för de närmaste tre åren till och med år 2013. Nu är processen avslutad och Fortum valde att ge det omfattande uppdraget till Minnesota Communication.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Minnesota, säger Ann Lindell Saeby, Kommunikationsdirektör på Fortum Sverige. De har, under processen visat ett stort engagemang och också tydligt visat att de förstår vår affär och våra önskemål. Vi står inför nya roliga utmaningar och vi ser det som en naturlig utveckling att starta detta arbete med en ny samarbetspartner.

Minnesotas uppdrag innefattar hela Fortum-bolagens eventkommunikation, till såväl konsumenter, företag och medarbetare. I det första fallet handlar det främst om att utveckla aktiveringen av Fortums olika sponsorskap samt att medverka i Fortums integrerade kampanjer riktade mot privatpersoner. Dessutom är det både stora och små personliga möten för medarbetare och företagskunder.

– Vi är jublande glada och väldigt stolta över att Fortum valde Minnesota, säger Andy Pimmeshofer, vd på Minnesota och kundansvarig för Fortum. Uppdraget har en spännande bredd och vi kommer att involvera medarbetare från alla våra avdelningar; Concept, Digital och Event i hela kedjan från strategi och idéutveckling, via projektledning och hela vägen ut till produktionen på fältet.

– Vi har de senaste åren imponerats av hur bra Fortum har lyckats med sina helhetslösningar, exempelvis Lys upp-kampanjen och konsten på elskåpen. Det säge en hel del om Fortums ambitioner och om hur väl man har lyckats få sina byråer att samarbeta. Vi ser verkligen fram emot att få vara en viktig del och aktivt bidra i kommande kampanjer de närmaste tre åren, säger Andy Pimmeshofer.

 

Bild: Andy Pimmershofer, Minnesota och Ann Lindell Saeby, Kommunikationsdirektör på Fortum Sverige.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota Communication utvecklar och genomför kommunikationslösningar i sina kunders egna kanaler. Minnesota har ett integrerat synsätt med spetskompetens inom integrerad kommunikation (Concept), personlig kommunikation (Event) och digital kommunikation (Digital). Minnesota grundades år 2001. År 2011 har företaget 24 medarbetare och en omsättning på över 70 miljoner kronor. Minnesota ägs av ledning och medarbetare. Bland Minnesotas övriga kunder märks Svenska Spel, HP, Svenskt Näringsliv, Electrolux, Skandia, Atea och Swedish Match.