platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
600 deltagare
Stor kongress
inom mark- och exploatering till Borås 2020.
hotellnytt
Petter Stordalen
tar Comfort Hotel till Lund.
Sveriges bästa talare
Stora Talarpriset 2019
går till Charbél Gabro.
nytt jobb
Pointpeople växer
och satsar ännu mer på fjällvärlden.
hotellnytt
Medvind för Forenom
- Västra Hamnens första aparthotel öppnar som planerat.
GDS-Index
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för fjärde året i rad.
105 400 badkar
Scandics nya hållbarhetsinitiativ
har sparat 17 miljoner liter vatten.
150 personer kommer
Stadsbyggnadsdagarna
väljer Borås som kongressort 2020.
Town Square Park
Mega-projektet i Dubai
når milstolpe idag fredag.
Framtiden på G
Svenska Mässans gestaltningstävling är avgjord
- Såhär ser vinnande förslaget av fjärde tornet ut.
RSS
rss_icon
Länkar
Fortum valde Minnesota som strategisk eventpartner
Hösten 2010 genomförde Fortum en upphandling av strategisk eventpartner för de närmaste tre åren till och med år 2013. Nu är processen avslutad och Fortum valde att ge det omfattande uppdraget till Minnesota Communication.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Minnesota, säger Ann Lindell Saeby, Kommunikationsdirektör på Fortum Sverige. De har, under processen visat ett stort engagemang och också tydligt visat att de förstår vår affär och våra önskemål. Vi står inför nya roliga utmaningar och vi ser det som en naturlig utveckling att starta detta arbete med en ny samarbetspartner.

Minnesotas uppdrag innefattar hela Fortum-bolagens eventkommunikation, till såväl konsumenter, företag och medarbetare. I det första fallet handlar det främst om att utveckla aktiveringen av Fortums olika sponsorskap samt att medverka i Fortums integrerade kampanjer riktade mot privatpersoner. Dessutom är det både stora och små personliga möten för medarbetare och företagskunder.

– Vi är jublande glada och väldigt stolta över att Fortum valde Minnesota, säger Andy Pimmeshofer, vd på Minnesota och kundansvarig för Fortum. Uppdraget har en spännande bredd och vi kommer att involvera medarbetare från alla våra avdelningar; Concept, Digital och Event i hela kedjan från strategi och idéutveckling, via projektledning och hela vägen ut till produktionen på fältet.

– Vi har de senaste åren imponerats av hur bra Fortum har lyckats med sina helhetslösningar, exempelvis Lys upp-kampanjen och konsten på elskåpen. Det säge en hel del om Fortums ambitioner och om hur väl man har lyckats få sina byråer att samarbeta. Vi ser verkligen fram emot att få vara en viktig del och aktivt bidra i kommande kampanjer de närmaste tre åren, säger Andy Pimmeshofer.

 

Bild: Andy Pimmershofer, Minnesota och Ann Lindell Saeby, Kommunikationsdirektör på Fortum Sverige.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota Communication utvecklar och genomför kommunikationslösningar i sina kunders egna kanaler. Minnesota har ett integrerat synsätt med spetskompetens inom integrerad kommunikation (Concept), personlig kommunikation (Event) och digital kommunikation (Digital). Minnesota grundades år 2001. År 2011 har företaget 24 medarbetare och en omsättning på över 70 miljoner kronor. Minnesota ägs av ledning och medarbetare. Bland Minnesotas övriga kunder märks Svenska Spel, HP, Svenskt Näringsliv, Electrolux, Skandia, Atea och Swedish Match.