nyheter
Höjer säkerheten
Nova Park certifierad
till Stay Safe Advanced.
utvecklingspengar
Tio miljoner till Visit Sweden
för ytterligare marknadsföring av Sverige som resmål.
hållbarhet
Spännande nyhet:
Sverige etta i ny undersökning.
hotellnytt
Första Radisson Individuals
i Baltikum öppnar sina dörrar i Tallinn.
Studio Sola
Karlstad CCC
erbjuder ny studiolösning i samarbete med JK Ljud & Ljus.
Hållbar platsutveckling
Två miljoner från Tillväxtverket
till återstart av Hyllie.
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
RSS
rss_icon
Länkar
Fortum valde Minnesota som strategisk eventpartner
Hösten 2010 genomförde Fortum en upphandling av strategisk eventpartner för de närmaste tre åren till och med år 2013. Nu är processen avslutad och Fortum valde att ge det omfattande uppdraget till Minnesota Communication.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Minnesota, säger Ann Lindell Saeby, Kommunikationsdirektör på Fortum Sverige. De har, under processen visat ett stort engagemang och också tydligt visat att de förstår vår affär och våra önskemål. Vi står inför nya roliga utmaningar och vi ser det som en naturlig utveckling att starta detta arbete med en ny samarbetspartner.

Minnesotas uppdrag innefattar hela Fortum-bolagens eventkommunikation, till såväl konsumenter, företag och medarbetare. I det första fallet handlar det främst om att utveckla aktiveringen av Fortums olika sponsorskap samt att medverka i Fortums integrerade kampanjer riktade mot privatpersoner. Dessutom är det både stora och små personliga möten för medarbetare och företagskunder.

– Vi är jublande glada och väldigt stolta över att Fortum valde Minnesota, säger Andy Pimmeshofer, vd på Minnesota och kundansvarig för Fortum. Uppdraget har en spännande bredd och vi kommer att involvera medarbetare från alla våra avdelningar; Concept, Digital och Event i hela kedjan från strategi och idéutveckling, via projektledning och hela vägen ut till produktionen på fältet.

– Vi har de senaste åren imponerats av hur bra Fortum har lyckats med sina helhetslösningar, exempelvis Lys upp-kampanjen och konsten på elskåpen. Det säge en hel del om Fortums ambitioner och om hur väl man har lyckats få sina byråer att samarbeta. Vi ser verkligen fram emot att få vara en viktig del och aktivt bidra i kommande kampanjer de närmaste tre åren, säger Andy Pimmeshofer.

 

Bild: Andy Pimmershofer, Minnesota och Ann Lindell Saeby, Kommunikationsdirektör på Fortum Sverige.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota Communication utvecklar och genomför kommunikationslösningar i sina kunders egna kanaler. Minnesota har ett integrerat synsätt med spetskompetens inom integrerad kommunikation (Concept), personlig kommunikation (Event) och digital kommunikation (Digital). Minnesota grundades år 2001. År 2011 har företaget 24 medarbetare och en omsättning på över 70 miljoner kronor. Minnesota ägs av ledning och medarbetare. Bland Minnesotas övriga kunder märks Svenska Spel, HP, Svenskt Näringsliv, Electrolux, Skandia, Atea och Swedish Match.