platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.
RSS
rss_icon
Länkar
Fortum valde Minnesota som strategisk eventpartner
Hösten 2010 genomförde Fortum en upphandling av strategisk eventpartner för de närmaste tre åren till och med år 2013. Nu är processen avslutad och Fortum valde att ge det omfattande uppdraget till Minnesota Communication.

– Vi ser fram emot att samarbeta med Minnesota, säger Ann Lindell Saeby, Kommunikationsdirektör på Fortum Sverige. De har, under processen visat ett stort engagemang och också tydligt visat att de förstår vår affär och våra önskemål. Vi står inför nya roliga utmaningar och vi ser det som en naturlig utveckling att starta detta arbete med en ny samarbetspartner.

Minnesotas uppdrag innefattar hela Fortum-bolagens eventkommunikation, till såväl konsumenter, företag och medarbetare. I det första fallet handlar det främst om att utveckla aktiveringen av Fortums olika sponsorskap samt att medverka i Fortums integrerade kampanjer riktade mot privatpersoner. Dessutom är det både stora och små personliga möten för medarbetare och företagskunder.

– Vi är jublande glada och väldigt stolta över att Fortum valde Minnesota, säger Andy Pimmeshofer, vd på Minnesota och kundansvarig för Fortum. Uppdraget har en spännande bredd och vi kommer att involvera medarbetare från alla våra avdelningar; Concept, Digital och Event i hela kedjan från strategi och idéutveckling, via projektledning och hela vägen ut till produktionen på fältet.

– Vi har de senaste åren imponerats av hur bra Fortum har lyckats med sina helhetslösningar, exempelvis Lys upp-kampanjen och konsten på elskåpen. Det säge en hel del om Fortums ambitioner och om hur väl man har lyckats få sina byråer att samarbeta. Vi ser verkligen fram emot att få vara en viktig del och aktivt bidra i kommande kampanjer de närmaste tre åren, säger Andy Pimmeshofer.

 

Bild: Andy Pimmershofer, Minnesota och Ann Lindell Saeby, Kommunikationsdirektör på Fortum Sverige.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Minnesota Communication utvecklar och genomför kommunikationslösningar i sina kunders egna kanaler. Minnesota har ett integrerat synsätt med spetskompetens inom integrerad kommunikation (Concept), personlig kommunikation (Event) och digital kommunikation (Digital). Minnesota grundades år 2001. År 2011 har företaget 24 medarbetare och en omsättning på över 70 miljoner kronor. Minnesota ägs av ledning och medarbetare. Bland Minnesotas övriga kunder märks Svenska Spel, HP, Svenskt Näringsliv, Electrolux, Skandia, Atea och Swedish Match.