platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
WSP Sverige väljer Svenska Möten för effektivare möteshantering

WSP Sverige har SKRIVIT PÅ ETT samarbetsavtal med Svenska Möten. Avtalet som gäller från januari 2011 innebär att Svenska Möten tar ett helhetsgrepp om WSP Sveriges samtliga möten och konferenser inklusive fakturering.

WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som finns i 35 länder och erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling. WSP Sverige har omkring 2 000 medarbetare och finns över hela landet med 39 kontor. Mötesstrukturen karakteriseras av stora centrala möten och en mängd lokala kundträffar

– Vi strävar efter att få bättre koll på kostnader i samband med möten. Ramavtalet med Svenska Möten innebär att vi kommer att få en bättre styrning av våra möten och statistik på den faktiska möteskostnaden. Avtalet innebär att vi redan nu får fördelaktigare priser, säger Helena Pettersson, vd-sekreterare WSP Sverige.

– Att vi valde Svenska Möten beror i första hand på att deras anläggningar är Svanenmärkta – vi jobbar själva mycket med miljöfrågor. Svenska Möten har dessutom mycket bra anläggningar och är representerade över hela Sverige, vilket är viktigt för oss eftersom vi är rikstäckande, säger Helena Pettersson.

Svenska Möten har som strategi att som mötespartner professionellt ta helhetsansvar för möteshantering. Totalt har man ett 40-tal avtalskunder, bland både offentliga organisationer och företag.

– Företagsmöten tar stora resurser i anspråk, och allt fler företag och organisationer inser att det finns en stor potential i att effektivisera möten och mötesplanering. Det kan handla om att förenkla hanteringen av moment kring möten, men också att få en överblick över möteskostnader, kostnader som för förvånansvärt många företag i dag är okända, säger Johan Fägerblad, vd för Svenska Möten.

 

Foto: Helena Pettersson, vd-sekreterare WSP Sverige.