platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades
på IBTM World Barcelona 2021.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
- prisbelönta designstudion Formafantasma är en av veckans keynote speakers.
Resa i Sverige
Svenskarnas intresse
för att fortsätta upptäcka Sverige är stort - 8 av 10 vill se mer.
22-25 september 2022
Tara Moshizi, Johan Kollén och Sandra Lewinsson
nya rekryteringar till Bokmässan i Göteborg.
Conventum, Örebro
Årets Biodlarkonferens
- Apiscandia 11-13 februari 2022.
startskott
Rasta
etablerar sig på Höga kusten.
23-24 mars 2022
Tommy Myllymäki
ny president för Bocuse d’Or Sweden.
fint pris
Sofia B Olsson
restaurang Vrå på Clarion Hotel Post i Göteborg får Tore Wretmans guldmedalj.
nytt jobb
Emma Keenan
ny vd och hotelldirektör för Comfort Hotel Västerås.
17-18 maj 2022
A Sustainable Tomorrow och Cradlenet
inleder samarbete med Nordic Sustainability Expo.
RSS
rss_icon
Länkar
17 miljoner satsas på varumärket Småland

De tre smålandslänen går nu ihop om en stor satsning på besöksnäringen. Tillsammans ska man bygga varumärket Småland. Aktörerna som slår ihop sina påsar är Smålands Turism AB, Regionförbundet i Jönköpings län, Regionförbundet i Kalmar län och AB Destination Småland i Kronobergs län.

Arbetet startar på allvar under 2011 och en projektledare ska anställas för att samordna arbetet. Totalt 17 miljoner satsas under en treårsperiod för att stärka Småland som destination.