nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
17 miljoner satsas på varumärket Småland

De tre smålandslänen går nu ihop om en stor satsning på besöksnäringen. Tillsammans ska man bygga varumärket Småland. Aktörerna som slår ihop sina påsar är Smålands Turism AB, Regionförbundet i Jönköpings län, Regionförbundet i Kalmar län och AB Destination Småland i Kronobergs län.

Arbetet startar på allvar under 2011 och en projektledare ska anställas för att samordna arbetet. Totalt 17 miljoner satsas under en treårsperiod för att stärka Småland som destination.