platsannonser
nyheter
61 kontor i 31 länder
MCI
öppnar kontor i Hamburg.
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetmasters köper Metly

Event och kommunikationsbyrån Meetmasters AB är inne i en stark tillväxtfas. Byrån omsätter ca 85 miljoner under 2009 (55+19 i ett kompletterande resegarantiföretag) och trots en generell avmattning i branschen, så förutspås året visa fortsatt tillväxt.

– Under 2009 har efterfrågan på paketerade events gått i taket och Meetmasters startade ett dotterbolag, Eventavdelningen AB under april 09, för att bli ”bäst i klassen” med separat bemanning, egna ambitioner och ett eget arbetssätt, säger Janne Björge, vd för Meetmasteras.

Sedan starten i april har Eventavdelningen kompletterat Meetmasters gentemot både befintliga kunder, men framförallt mot helt nya ytor, kunder som inte använt sig av eventbyråer tidigare. Som ett steg i utvecklingen och en ambition på nordisk nivå, så förvärvar Meetmasters nu Metly. Metly Sverige AB grundades 1999 och är idag en totalleverantör av event. Metly erbjuder Sveriges bredaste utbud av paketerade event som, under 2008 upplevdes av mer än 13 000 personer. Metly omsatte 47 miljoner under 2007.

Janne Björge tar rollen som vd med ambitioner att smälta samman bolagen, utveckla kund och leverantörsrelationerna.

– Visst har Metly tappat nyckelpersoner, men vi har för avsikt att bemanna företaget med 4-6 projektledare, kanske upp emot tio medarbetare inom ett år. Vi har köpt varumärket Metly och ser det som ett nyckelfärdigt företag. Vi får 2-3 förfrågningar per vecka. Den som inte anser att detta är värt något har ju heller inte köpt bolaget. Vi tror självfallet på en potential tillbaka till den tidigare nivån. Sedan får vi fortsätta därifrån, säger Janne Björge.