platsannonser
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor är möten
Elmia Garden 2022
– storsatsning på hela mässupplevelsen.
hotellnytt
Comfort Hotel
växer i Göteborg
Hotellnytt
Rekord i antal hotellnätter
under H22 City Expo i Helsingborg.
Nytt jobb
Sophie Ahlin
har tagit över Clarion Collection Hotel Temperance.
Fler än 2300 deltagare
Cvent Connect Europe
handlar om mångfald, jämställdhet och inkludering.
5 oktober 2022
Nick Shackleton-Jones:
Hur man skapar en arbetsplatskultur vid L&D-evenemang.
19 oktober, Stockholm
Årets största mötesplats
om hotell och hotellfastigheter.
2 december 2022
eComExpo gör endags transport- och energikonferens i Göteborg:
”Vi måste synka myndigheternas arbete för en fossilfri transportnäring
SmartBygd Event
Digitala lösningar och innovationer
visas på mässa i Dorotea.
hotellnytt
Förenade Arabemiratens hotellmarknad
kommer att växa med 25 procent till 2030.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetmasters köper Metly

Event och kommunikationsbyrån Meetmasters AB är inne i en stark tillväxtfas. Byrån omsätter ca 85 miljoner under 2009 (55+19 i ett kompletterande resegarantiföretag) och trots en generell avmattning i branschen, så förutspås året visa fortsatt tillväxt.

– Under 2009 har efterfrågan på paketerade events gått i taket och Meetmasters startade ett dotterbolag, Eventavdelningen AB under april 09, för att bli ”bäst i klassen” med separat bemanning, egna ambitioner och ett eget arbetssätt, säger Janne Björge, vd för Meetmasteras.

Sedan starten i april har Eventavdelningen kompletterat Meetmasters gentemot både befintliga kunder, men framförallt mot helt nya ytor, kunder som inte använt sig av eventbyråer tidigare. Som ett steg i utvecklingen och en ambition på nordisk nivå, så förvärvar Meetmasters nu Metly. Metly Sverige AB grundades 1999 och är idag en totalleverantör av event. Metly erbjuder Sveriges bredaste utbud av paketerade event som, under 2008 upplevdes av mer än 13 000 personer. Metly omsatte 47 miljoner under 2007.

Janne Björge tar rollen som vd med ambitioner att smälta samman bolagen, utveckla kund och leverantörsrelationerna.

– Visst har Metly tappat nyckelpersoner, men vi har för avsikt att bemanna företaget med 4-6 projektledare, kanske upp emot tio medarbetare inom ett år. Vi har köpt varumärket Metly och ser det som ett nyckelfärdigt företag. Vi får 2-3 förfrågningar per vecka. Den som inte anser att detta är värt något har ju heller inte köpt bolaget. Vi tror självfallet på en potential tillbaka till den tidigare nivån. Sedan får vi fortsätta därifrån, säger Janne Björge.