platsannonser
nyheter
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetmasters köper Metly

Event och kommunikationsbyrån Meetmasters AB är inne i en stark tillväxtfas. Byrån omsätter ca 85 miljoner under 2009 (55+19 i ett kompletterande resegarantiföretag) och trots en generell avmattning i branschen, så förutspås året visa fortsatt tillväxt.

– Under 2009 har efterfrågan på paketerade events gått i taket och Meetmasters startade ett dotterbolag, Eventavdelningen AB under april 09, för att bli ”bäst i klassen” med separat bemanning, egna ambitioner och ett eget arbetssätt, säger Janne Björge, vd för Meetmasteras.

Sedan starten i april har Eventavdelningen kompletterat Meetmasters gentemot både befintliga kunder, men framförallt mot helt nya ytor, kunder som inte använt sig av eventbyråer tidigare. Som ett steg i utvecklingen och en ambition på nordisk nivå, så förvärvar Meetmasters nu Metly. Metly Sverige AB grundades 1999 och är idag en totalleverantör av event. Metly erbjuder Sveriges bredaste utbud av paketerade event som, under 2008 upplevdes av mer än 13 000 personer. Metly omsatte 47 miljoner under 2007.

Janne Björge tar rollen som vd med ambitioner att smälta samman bolagen, utveckla kund och leverantörsrelationerna.

– Visst har Metly tappat nyckelpersoner, men vi har för avsikt att bemanna företaget med 4-6 projektledare, kanske upp emot tio medarbetare inom ett år. Vi har köpt varumärket Metly och ser det som ett nyckelfärdigt företag. Vi får 2-3 förfrågningar per vecka. Den som inte anser att detta är värt något har ju heller inte köpt bolaget. Vi tror självfallet på en potential tillbaka till den tidigare nivån. Sedan får vi fortsätta därifrån, säger Janne Björge.