platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter

Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
årets matvärvning
Stjärnkocken Daniel Berlin
sätter smak på en av Europas mest innovativa städer under H22 City Expo.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso,
Chefredaktör på Meetings International.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete
för nationell evenemangsstatistik.
Thought Leadership Hub
The ACF
- Audite, Cogitare, Facite, lovar att lyssna, tänka och göra .
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Syftet är att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
Meetmasters köper Metly

Event och kommunikationsbyrån Meetmasters AB är inne i en stark tillväxtfas. Byrån omsätter ca 85 miljoner under 2009 (55+19 i ett kompletterande resegarantiföretag) och trots en generell avmattning i branschen, så förutspås året visa fortsatt tillväxt.

– Under 2009 har efterfrågan på paketerade events gått i taket och Meetmasters startade ett dotterbolag, Eventavdelningen AB under april 09, för att bli ”bäst i klassen” med separat bemanning, egna ambitioner och ett eget arbetssätt, säger Janne Björge, vd för Meetmasteras.

Sedan starten i april har Eventavdelningen kompletterat Meetmasters gentemot både befintliga kunder, men framförallt mot helt nya ytor, kunder som inte använt sig av eventbyråer tidigare. Som ett steg i utvecklingen och en ambition på nordisk nivå, så förvärvar Meetmasters nu Metly. Metly Sverige AB grundades 1999 och är idag en totalleverantör av event. Metly erbjuder Sveriges bredaste utbud av paketerade event som, under 2008 upplevdes av mer än 13 000 personer. Metly omsatte 47 miljoner under 2007.

Janne Björge tar rollen som vd med ambitioner att smälta samman bolagen, utveckla kund och leverantörsrelationerna.

– Visst har Metly tappat nyckelpersoner, men vi har för avsikt att bemanna företaget med 4-6 projektledare, kanske upp emot tio medarbetare inom ett år. Vi har köpt varumärket Metly och ser det som ett nyckelfärdigt företag. Vi får 2-3 förfrågningar per vecka. Den som inte anser att detta är värt något har ju heller inte köpt bolaget. Vi tror självfallet på en potential tillbaka till den tidigare nivån. Sedan får vi fortsätta därifrån, säger Janne Björge.