nyheter
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
ett steg i taget
Eskilstuna
ett steg närmare kongress- och kulturhus.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
Första öppna kongresshallen i Skandinavien
Harpa Concert Hall and Conference Center
i Reykjavík är redo för tiden efter Covid-19.
mat skapar möten
Första uttagningen inför Årets Kock 2020
– här är kockarna som går vidare till kvaltävlingen.
RSS
rss_icon
Länkar
Varumärkesarbete förändrar Utsikten Meetings

Utsikten Meetings i Nynäshamn är en av konferensanläggningarna i Sverige som det hörs mest om just nu. De är med i tv-serien Konferensresan som sänds i Kanal 5, de lyfter sin musikprofil till nya höjder med egenproducerad musik och har fått rejält förbättrad tillgänglighet i och med den nya motorvägen till Nynäshamn.

Förutom tv-programmet och tillhörande blogg – där medarbetarna bloggar om inspelningarna och sin vardag – har Utsikten Meetings i Nynäshamn tagit fram en ny hemsida och profilerar sig tydligare. Gäster kommer på många sätt att möta ett nyare och fräschare Utsikten Meetings.

– Vi förstärker vår unika musikprofil där vi lyfter fram musiken med kärlek och mat. Nu kör vi tillexempel ett Musikquiz på vår webb och framöver kommer vi till exempel att samarbeta med körer och musiker som jammar och skriver låtar hos oss. Förändringarna är resultatet av ett omfattande varumärkesarbete, säger Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef.

Utsikten Meetings, som storleksmässigt med sina 22 000 kvadratmeter och 20 möteslokaler, där den största tar 450 personer, kan närmast jämföra sig med några av landets kongresshallar. Stor betydelse för Utsiktens uppsving har den nya motorvägen RV 73 som förbättrat läget och tillgängligheten markant.

– Den nya motorvägen är fantastisk för oss och för hela Nynäshamn. Nu tar man sig hit från Centralen i stockholms city på 30 minuter. Vi ser redan nu en ökning i antalet gäster, säger Elisabeth Schmidt.

 

Foto: Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef, Utsikten Meetings i Nynäshamn.