platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
Undersökning fastslår:
Åtta av 10 föredrar fysiska möten
framför digitala.
Scandinavian XPO
Airport City Stockholm
- en helt ny stad växer fram.
RSS
rss_icon
Länkar
Varumärkesarbete förändrar Utsikten Meetings

Utsikten Meetings i Nynäshamn är en av konferensanläggningarna i Sverige som det hörs mest om just nu. De är med i tv-serien Konferensresan som sänds i Kanal 5, de lyfter sin musikprofil till nya höjder med egenproducerad musik och har fått rejält förbättrad tillgänglighet i och med den nya motorvägen till Nynäshamn.

Förutom tv-programmet och tillhörande blogg – där medarbetarna bloggar om inspelningarna och sin vardag – har Utsikten Meetings i Nynäshamn tagit fram en ny hemsida och profilerar sig tydligare. Gäster kommer på många sätt att möta ett nyare och fräschare Utsikten Meetings.

– Vi förstärker vår unika musikprofil där vi lyfter fram musiken med kärlek och mat. Nu kör vi tillexempel ett Musikquiz på vår webb och framöver kommer vi till exempel att samarbeta med körer och musiker som jammar och skriver låtar hos oss. Förändringarna är resultatet av ett omfattande varumärkesarbete, säger Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef.

Utsikten Meetings, som storleksmässigt med sina 22 000 kvadratmeter och 20 möteslokaler, där den största tar 450 personer, kan närmast jämföra sig med några av landets kongresshallar. Stor betydelse för Utsiktens uppsving har den nya motorvägen RV 73 som förbättrat läget och tillgängligheten markant.

– Den nya motorvägen är fantastisk för oss och för hela Nynäshamn. Nu tar man sig hit från Centralen i stockholms city på 30 minuter. Vi ser redan nu en ökning i antalet gäster, säger Elisabeth Schmidt.

 

Foto: Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef, Utsikten Meetings i Nynäshamn.