platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
hotellnyttt
Jessica Karlsson ny General Manager på NOFO
Alexander Alkesten ny brandmanager.
5-12 mars
World Junior Curling Championships
till Jönköping 2022.
1000 deltagare?
Stort intresse
när Sveriges vackraste MTB lopp ska köras.
flygnytt
Direktflyg från Arlanda i vinter:
Finnair flyger direkt till Bangkok, Phuket och Miami.
RSS
rss_icon
Länkar
Varumärkesarbete förändrar Utsikten Meetings

Utsikten Meetings i Nynäshamn är en av konferensanläggningarna i Sverige som det hörs mest om just nu. De är med i tv-serien Konferensresan som sänds i Kanal 5, de lyfter sin musikprofil till nya höjder med egenproducerad musik och har fått rejält förbättrad tillgänglighet i och med den nya motorvägen till Nynäshamn.

Förutom tv-programmet och tillhörande blogg – där medarbetarna bloggar om inspelningarna och sin vardag – har Utsikten Meetings i Nynäshamn tagit fram en ny hemsida och profilerar sig tydligare. Gäster kommer på många sätt att möta ett nyare och fräschare Utsikten Meetings.

– Vi förstärker vår unika musikprofil där vi lyfter fram musiken med kärlek och mat. Nu kör vi tillexempel ett Musikquiz på vår webb och framöver kommer vi till exempel att samarbeta med körer och musiker som jammar och skriver låtar hos oss. Förändringarna är resultatet av ett omfattande varumärkesarbete, säger Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef.

Utsikten Meetings, som storleksmässigt med sina 22 000 kvadratmeter och 20 möteslokaler, där den största tar 450 personer, kan närmast jämföra sig med några av landets kongresshallar. Stor betydelse för Utsiktens uppsving har den nya motorvägen RV 73 som förbättrat läget och tillgängligheten markant.

– Den nya motorvägen är fantastisk för oss och för hela Nynäshamn. Nu tar man sig hit från Centralen i stockholms city på 30 minuter. Vi ser redan nu en ökning i antalet gäster, säger Elisabeth Schmidt.

 

Foto: Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef, Utsikten Meetings i Nynäshamn.