platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
skapar stark position
Hybrid+,
ny metod för mötesupplevelser lanseras av Göteborg & Co.
Hotellnytt
Scandic rapporterar starkt resultat
och kassaflöde för tredje kvartalet 2021.
öppnar maj 2022
Prisbelönt Auschwitz-utställning
kommer till Malmö.
Framtidens städer
Undersökning:
Lund är en av världens smartaste städer.
30 November–2 december
Följ med Meetings International till IBTM World i Barcelona
Var med när världen öppnar igen.
13–16 november 2022
Krakow blir värd för Icca-kongressen 2022
En enorm framgång inte bara för staden, utan för hela landet.
15 oktober klockan 16:00
Lunds Universitet
får 28 nya professorer.
18-24 oktober
Framtidsvecka: Lunds universitet spanar efter framtida genombrott
Vilka genombrott behövs för att vi ska kunna ta oss an framtiden på bästa sätt?
RSS
rss_icon
Länkar
Varumärkesarbete förändrar Utsikten Meetings

Utsikten Meetings i Nynäshamn är en av konferensanläggningarna i Sverige som det hörs mest om just nu. De är med i tv-serien Konferensresan som sänds i Kanal 5, de lyfter sin musikprofil till nya höjder med egenproducerad musik och har fått rejält förbättrad tillgänglighet i och med den nya motorvägen till Nynäshamn.

Förutom tv-programmet och tillhörande blogg – där medarbetarna bloggar om inspelningarna och sin vardag – har Utsikten Meetings i Nynäshamn tagit fram en ny hemsida och profilerar sig tydligare. Gäster kommer på många sätt att möta ett nyare och fräschare Utsikten Meetings.

– Vi förstärker vår unika musikprofil där vi lyfter fram musiken med kärlek och mat. Nu kör vi tillexempel ett Musikquiz på vår webb och framöver kommer vi till exempel att samarbeta med körer och musiker som jammar och skriver låtar hos oss. Förändringarna är resultatet av ett omfattande varumärkesarbete, säger Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef.

Utsikten Meetings, som storleksmässigt med sina 22 000 kvadratmeter och 20 möteslokaler, där den största tar 450 personer, kan närmast jämföra sig med några av landets kongresshallar. Stor betydelse för Utsiktens uppsving har den nya motorvägen RV 73 som förbättrat läget och tillgängligheten markant.

– Den nya motorvägen är fantastisk för oss och för hela Nynäshamn. Nu tar man sig hit från Centralen i stockholms city på 30 minuter. Vi ser redan nu en ökning i antalet gäster, säger Elisabeth Schmidt.

 

Foto: Elisabeth Schmidt, marknads- och försäljningschef, Utsikten Meetings i Nynäshamn.