platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
Undersökning fastslår:
Åtta av 10 föredrar fysiska möten
framför digitala.
Scandinavian XPO
Airport City Stockholm
- en helt ny stad växer fram.
RSS
rss_icon
Länkar
Brittiska regeringen skapar marknadsfond på över 100 miljoner pund

En fond för att skapa 50 000 nya jobb inom brittisk turism och stärka ekonomin är på rätt spår mot målet 100 miljoner pund.

Den brittiska turismindustrin har reagerat mycket positivt på regeringens planer att skapa en marknadsfond på över 100 miljoner pund för att öka turismen i samband med bröllopet mellan prins William och Kate Middleton, drottningens Diamantjubileum och Olympiaden i London. Kampanjen syftar till att få ytterligare en miljon turister till Storbritannien per år, att försöka få dem att spendera två miljarder pund under sin vistelse och skapa 50 000 nya jobb runt om i landet.

Företag som British Airways, DFDS, lastminute.com. P&O och Radisson Edwardian har lovat både kontanta och andra medel för att matcha den brittiska turismindustrin Visit Britains bidrag på 50 miljoner pund.

– Under 2012 är världens ögon som aldrig förr riktade mot Storbritannien. Vi har ett kungligt bröllop, Drottningens diamantjubileum, OS och de Paralympiska spelen (handikapp-OS) ger oss en möjlighet som vi aldrig får igen…att puffa för Storbritannien som en perfekt turistdestination, att skapa 50 000 nya jobb och få turisterna att spendera ytterligare två miljarder pund här är en chans som inte återkommer, sa premiärminister David Cameron vid en mottagning på Downing Street 10.

– I fjol utmanade vi de brittiska företagen att tillsammans med oss sy ihop den bästa turistmarknadskampanjen någonsin i Storbritannien – något som gör oss till ett land som måste upplevas för besökare från nya tillväxtmarknader i Asien och Latinamerika, liksom nyckelmarknader som Europa och USA. Gensvaret har varit storartat med löften om kontanter och andra medel från företag som innebär att vi är på god väg mot vårt mål.