platsannonser
nyheter
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
RSS
rss_icon
Länkar
Brittiska regeringen skapar marknadsfond på över 100 miljoner pund

En fond för att skapa 50 000 nya jobb inom brittisk turism och stärka ekonomin är på rätt spår mot målet 100 miljoner pund.

Den brittiska turismindustrin har reagerat mycket positivt på regeringens planer att skapa en marknadsfond på över 100 miljoner pund för att öka turismen i samband med bröllopet mellan prins William och Kate Middleton, drottningens Diamantjubileum och Olympiaden i London. Kampanjen syftar till att få ytterligare en miljon turister till Storbritannien per år, att försöka få dem att spendera två miljarder pund under sin vistelse och skapa 50 000 nya jobb runt om i landet.

Företag som British Airways, DFDS, lastminute.com. P&O och Radisson Edwardian har lovat både kontanta och andra medel för att matcha den brittiska turismindustrin Visit Britains bidrag på 50 miljoner pund.

– Under 2012 är världens ögon som aldrig förr riktade mot Storbritannien. Vi har ett kungligt bröllop, Drottningens diamantjubileum, OS och de Paralympiska spelen (handikapp-OS) ger oss en möjlighet som vi aldrig får igen…att puffa för Storbritannien som en perfekt turistdestination, att skapa 50 000 nya jobb och få turisterna att spendera ytterligare två miljarder pund här är en chans som inte återkommer, sa premiärminister David Cameron vid en mottagning på Downing Street 10.

– I fjol utmanade vi de brittiska företagen att tillsammans med oss sy ihop den bästa turistmarknadskampanjen någonsin i Storbritannien – något som gör oss till ett land som måste upplevas för besökare från nya tillväxtmarknader i Asien och Latinamerika, liksom nyckelmarknader som Europa och USA. Gensvaret har varit storartat med löften om kontanter och andra medel från företag som innebär att vi är på god väg mot vårt mål.