platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
mässor skapar möten
Lounge Expo och GastroNord
arrangeras 31 mars – 2 april.
service i världsklass
Clarion Hotel Sign
vill ta gästupplevelsen till en ny nivå och tillsätter ett unikt Guest Experience Team.
Hållbarhet
Östersjöns och Mälarens överlevnad
i fokus på Allt för sjön 2020.
nytt jobb
Per Keller lämnar Yasuragi
återvänder till Sundsvall för att öppna Clarion Hotel.
Nytt jobb
Amanda Lindblad
ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.
coronoaviruset
IBTM skjuter upp IBTM Asia Pacific 2020
genomförs i Singapore 13-14 april 2021.
mässor skapar möten
Elmias resultat bättre än väntat
omsatte 232 miljoner med 350 000 besökare.
samarbete skapar events
Uppsala värdstad
för flera viktiga golfevenemang de kommande fem åren.
event skapar möten
USM i handboll
stannar i Uppsala ytterligare två år.
Coronaviruset
Wyndham stänger 1000 hotell i Kina
men öppnar ytterligare 500 hotell i Kina inom tre år
RSS
rss_icon
Länkar
Ystad Saltsjöbad ökar kapaciteten med 25 procent
I dagarna har arbetet med en tillbyggnad av 29 nya rum på Ystad Saltsjöbad påbörjats, vilket medför en ökning från 110 till 139 rum. Dessutom tillkommer en efterlängtad svit, högt upp under taket, med två uteplatser och en terrass på 25 kvadratmeter ut mot havet. Som byggt för rockstjärnor!

Tillbyggnaden kommer att sammanlänka två av byggnaderna och även ge plats för ett antal mycket fina handikappanpassade rum och hiss. Arbetet som knyter ihop hotellet förväntas vara klart lagom till sommarens högsäsong.

Ystad Saltsjöbad har en längre tid upplevt att efterfrågan på rum vid stora konferenser och under helger varit större än vi haft möjlighet att erbjuda. Detta tillsammans med behovet av bättre handikappanpassning har föranlett investeringen i de nya rummen.

Tillbyggnaden kommer tillsammans med Ystad Saltsjöbads unika utbud att ytterligare stärka positionen som ett av Nordens bästa spa- och konferenshotell.

– Detta är en mycket stor satsning för oss men vi ser väldigt ljust på framtiden och det ligger helt i vår linje att vara offensiva, trendsättande och nyskapande, säger Anders Nilsson, vd. Vi nöjer oss dock inte utan kommer lansera andra nyheter kontinuerligt.