nyheter
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
ett steg i taget
Eskilstuna
ett steg närmare kongress- och kulturhus.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
RSS
rss_icon
Länkar
Ystad Saltsjöbad ökar kapaciteten med 25 procent
I dagarna har arbetet med en tillbyggnad av 29 nya rum på Ystad Saltsjöbad påbörjats, vilket medför en ökning från 110 till 139 rum. Dessutom tillkommer en efterlängtad svit, högt upp under taket, med två uteplatser och en terrass på 25 kvadratmeter ut mot havet. Som byggt för rockstjärnor!

Tillbyggnaden kommer att sammanlänka två av byggnaderna och även ge plats för ett antal mycket fina handikappanpassade rum och hiss. Arbetet som knyter ihop hotellet förväntas vara klart lagom till sommarens högsäsong.

Ystad Saltsjöbad har en längre tid upplevt att efterfrågan på rum vid stora konferenser och under helger varit större än vi haft möjlighet att erbjuda. Detta tillsammans med behovet av bättre handikappanpassning har föranlett investeringen i de nya rummen.

Tillbyggnaden kommer tillsammans med Ystad Saltsjöbads unika utbud att ytterligare stärka positionen som ett av Nordens bästa spa- och konferenshotell.

– Detta är en mycket stor satsning för oss men vi ser väldigt ljust på framtiden och det ligger helt i vår linje att vara offensiva, trendsättande och nyskapande, säger Anders Nilsson, vd. Vi nöjer oss dock inte utan kommer lansera andra nyheter kontinuerligt.