platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
RSS
rss_icon
Länkar
Ystad Saltsjöbad ökar kapaciteten med 25 procent
I dagarna har arbetet med en tillbyggnad av 29 nya rum på Ystad Saltsjöbad påbörjats, vilket medför en ökning från 110 till 139 rum. Dessutom tillkommer en efterlängtad svit, högt upp under taket, med två uteplatser och en terrass på 25 kvadratmeter ut mot havet. Som byggt för rockstjärnor!

Tillbyggnaden kommer att sammanlänka två av byggnaderna och även ge plats för ett antal mycket fina handikappanpassade rum och hiss. Arbetet som knyter ihop hotellet förväntas vara klart lagom till sommarens högsäsong.

Ystad Saltsjöbad har en längre tid upplevt att efterfrågan på rum vid stora konferenser och under helger varit större än vi haft möjlighet att erbjuda. Detta tillsammans med behovet av bättre handikappanpassning har föranlett investeringen i de nya rummen.

Tillbyggnaden kommer tillsammans med Ystad Saltsjöbads unika utbud att ytterligare stärka positionen som ett av Nordens bästa spa- och konferenshotell.

– Detta är en mycket stor satsning för oss men vi ser väldigt ljust på framtiden och det ligger helt i vår linje att vara offensiva, trendsättande och nyskapande, säger Anders Nilsson, vd. Vi nöjer oss dock inte utan kommer lansera andra nyheter kontinuerligt.