platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Ystad Saltsjöbad ökar kapaciteten med 25 procent
I dagarna har arbetet med en tillbyggnad av 29 nya rum på Ystad Saltsjöbad påbörjats, vilket medför en ökning från 110 till 139 rum. Dessutom tillkommer en efterlängtad svit, högt upp under taket, med två uteplatser och en terrass på 25 kvadratmeter ut mot havet. Som byggt för rockstjärnor!

Tillbyggnaden kommer att sammanlänka två av byggnaderna och även ge plats för ett antal mycket fina handikappanpassade rum och hiss. Arbetet som knyter ihop hotellet förväntas vara klart lagom till sommarens högsäsong.

Ystad Saltsjöbad har en längre tid upplevt att efterfrågan på rum vid stora konferenser och under helger varit större än vi haft möjlighet att erbjuda. Detta tillsammans med behovet av bättre handikappanpassning har föranlett investeringen i de nya rummen.

Tillbyggnaden kommer tillsammans med Ystad Saltsjöbads unika utbud att ytterligare stärka positionen som ett av Nordens bästa spa- och konferenshotell.

– Detta är en mycket stor satsning för oss men vi ser väldigt ljust på framtiden och det ligger helt i vår linje att vara offensiva, trendsättande och nyskapande, säger Anders Nilsson, vd. Vi nöjer oss dock inte utan kommer lansera andra nyheter kontinuerligt.