platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
RSS
rss_icon
Länkar
Räkrekordet slaget på Gothia Towers

152 349. Så lyder det nya rekordet i antal sålda King Size räksmörgåsar på hotell Gothia Towers restauranger i Göteborg. År 2010 gjorde kockarna på Gothia Towers i snitt nästan 17,5 räksmörgåsar i timmen, dygnet runt, året om!

Precis som samhället i stort följer räkmackan svängningar i ekonomin. Under lågkonjunkturen 2009 gick försäljningen ner, men under 2010 tog försäljningen fart igen.

– Sen år 2002 har det blivit försäljningsrekord varje år för räksmörgåsen med undantag för just år 2009. Skönt att det svängt igen, säger Mats Rofors, affärsområdeschef på Gothia Towers Restauranger.

Dock passerades en drömgräns under 2009. Klockan 17.04, den 5 maj såldes den miljonte räksmörgåsen sen försäljningsstarten.

Gothia Towers räksmörgås King Size introducerades då Hotel Gothia öppnade år 1984 och har funnits på menyn sedan dess.

– King Size är ett mycket starkt varumärke och har blivit ett slags signum i våra barer och restauranger, säger Mats Rofors.

Varför tror du King Size säljer så bra?

– Jag tror det är ganska enkelt. Det är en produkt som innehåller förstklassiga råvaror som serveras i en attraktiv miljö och på ett smakfullt sätt, säger Mats Rofors.