platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
Gävle har skapat en egen turismstrategi
För första gången i Gävles historia har ett stort antal representanter från näringsliv, föreningsliv och den offentliga sektorn samlats för att ”lägga turismkursen” för framtiden. Resultatet antogs i form av en turismstrategi av kommunfullmäktige på sitt senaste sammanträde. Sveriges nationella mål är att dubblera turismomsättningen från 250 till 500 miljarder kronor fram till år 2020 samt ha minst 35 exportmogna destinationer. Gävles mål kopplade till dessa är att:

 

• Gävle ska öka mer än snittet vad gäller turismomsättning. Merparten av denna ökning ska ske genom export, Gävle ska få betydligt fler utländska besökare.

• Gävle ska vara en av de exportmogna destinationerna.

Strategin innehåller inte bara visioner och mål utan också de viktigaste strategiska utvecklingsområden som Gävle behöver driva, som;

 

• Produktutveckling

• Paketering/samverkan

• Kvalitetssäkring

• Tillgänglighet

• Kommunikation/marknadsföring

• GIS

Arbetet med turismstrategin kommer att påbörjas under våren 2011.  En förutsättning för att Gävle ska nå målen är en bred förankring i turism och mötesindustri. Fem miljoner har anslagits till projektet.