platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Återöppnat Elmia:
Ett unikt mäss- och mötesår.
29/12-8/1
Malmö:
Vinterspelens universum återuppstår på ny plats.
nytt jobb
Josefine Gudmundson
blir hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.
26-27 juni 2023
Sverige arrangerar stor life science-kongress
som del av EU-ordförandeskapet.
Satsar på Business Events
Macaos kasinon satsar framåt på Business Events
investerar runt 170 miljarder kommande decenniet.
Event
Skåne Trendrapport 2022
Event in Skåne: Det har hänt magiska saker i Skåne under 2022.
Omvärldsanalys
Sju mötes- och eventtrender som du behöver känna till inför 2023
Utdrag ur eboken 7 Meeting and Event Trends You Need to Know for 2023.
Omvärldsanalys
Det är dags att bana nya spår för eventplanerare
Alla tecken pekar mot ett hektiskt 2023.
Kellerman
I have a feeling we are not in Kansas anymore
Roger Kellerman om att stå inför en värld där gamla regler inte längre gäller.
RSS
rss_icon
Länkar
Gävle har skapat en egen turismstrategi
För första gången i Gävles historia har ett stort antal representanter från näringsliv, föreningsliv och den offentliga sektorn samlats för att ”lägga turismkursen” för framtiden. Resultatet antogs i form av en turismstrategi av kommunfullmäktige på sitt senaste sammanträde. Sveriges nationella mål är att dubblera turismomsättningen från 250 till 500 miljarder kronor fram till år 2020 samt ha minst 35 exportmogna destinationer. Gävles mål kopplade till dessa är att:

 

• Gävle ska öka mer än snittet vad gäller turismomsättning. Merparten av denna ökning ska ske genom export, Gävle ska få betydligt fler utländska besökare.

• Gävle ska vara en av de exportmogna destinationerna.

Strategin innehåller inte bara visioner och mål utan också de viktigaste strategiska utvecklingsområden som Gävle behöver driva, som;

 

• Produktutveckling

• Paketering/samverkan

• Kvalitetssäkring

• Tillgänglighet

• Kommunikation/marknadsföring

• GIS

Arbetet med turismstrategin kommer att påbörjas under våren 2011.  En förutsättning för att Gävle ska nå målen är en bred förankring i turism och mötesindustri. Fem miljoner har anslagits till projektet.