platsannonser
nyheter
flygnytt
Finnair öppnar ny rutt
till Busan under sommaren 2020.
hotellnytt
Ikoniska Borgafjäll hotell
i ny regi.
stora möten
Reykjavik får European Film Awards-galan 2020
1400 samlas för att sola sig i glansen.
Stockholm med på topplistan
Fortsatt tillväxt bland europeiska städer
European Cities Marketing Benchmarking Report 2019 är här.

MPI Sweden nedlagt
Nu gäller MPI Scandinavia.
nytt jobb
Karin Liberg
ny CIO för Resia Travel Group.
Klättrade 21 platser i ICCA-statistiken
Antalet möten och idrottsevenemang
ökar i Uppsala.
Möten & Events
Västsvenska besöksnäringsföretag
tar emot internationell naturturism-kongress i höst.
framtidskunskaper
Water&Wastewater
– ny internationell VA-mässa 2021.
nytt jobb
Clarion Arlanda
får ny hotelldirektör.
RSS
rss_icon
Länkar
American Express tillsätter nya tjänster
American Express Business Travel satsar för att möta en ökad efterfrågan på möten och konferenser. Bakgrunden är att kunderna riktar allt mer fokus på innehåll och att möten och konferenser sker i linje med företagens övergripande policy för varumärke och samhällsansvar. Inköpen av möten och konferenser sker alltmer integrerat i företagens inköpsstrategi för övriga resor och inte sällan konsolideras inköpen i större företag över flera marknader. American Express Business Travel har därför förstärkt sin organisation genom att en global funktion fokuserar på att stödja kundföretag med ökad service inom möten och konferenser över hela världen.

Som en följd av ökad kundefterfrågan på mer struktur och styrning runt möten och konferenser har American Express även lanserat det interaktiva mötesverktyget Event Manager Online, ett verktyg som kan användas för att effektivisera planerings, genomförande och uppföljningsfasen av alla typer av möten och konferenser inom ett företag.

Det finns en rad exempel på att efterfrågan på möten och konferenser ökar. American Express Business Travel utvidgade tidigare i år sitt avtal med AstraZeneca i Norden och skrev inför 2011avtal med Posten Norden.

Bland nya tillsättningar för att möta den ökade efterfrågan finns Thomas Petersson och Michael Schüller.

Thomas Petersson ska arbeta som ansvarig för nyförsäljning inom viktiga marknader i Europa som de nordiska länderna, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Schweiz, Frankrike och Benelux-länderna. Utnämningen är ett led i att göra försäljningsorganisationen global och gemensam för möten och konferenser. Till den nya organisationen kommer alla medarbetare som idag arbetar med nykundsbearbetning att rapportera. Thomas Petersson har tidigare varit ansvarig för nyförsäljning inom American Express Business Travel i Norden. Thomas Petersson kommer att vara placerad i Göteborg.

Michael Schüller blir ansvarig för mötes- och konferensverksamheten i Europa för American Express Business Travel. Han får titeln VP Meetings EMEA. Han kommer på sin nya post vara ansvarig för arbetet i Storbritannien, de nordiska länderna, Tyskland, Frankrike och Benelux. Michael Schüllers huvuduppgift blir att utveckla och utvidga American Express Business Travels produkterbjudande gällande mötesarrangemang och konferenser. Michael Schüller kommer att vara placerad i Stockholm.

 

Bild: Michael Schüller blir ansvarig för mötes- och konferensverksamheten i Europa för American Express Business Travel.