platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
insiktsfulla kunskaper
54 procent
vet inte vad som bestämts på mötet.
Event skapar möten
​Junior-VM i bowling
till Helsingborg 2021.
200 deltagare
2000 möten för att sälja
den arktiska hösten.
hållbarhet
Comfort Hotel
välkomnar gäster till att checka in på miljöinitiativet Green Rehab.
Event skapar möten
Byggnadsvård lockar allt fler
- 600 experter till konventet i Mariestad.
hotellnytt
Eldig byggstart
för Clarion Hotel Draken.
forskningsfokus
Hållbara Livsmedelsdagar
i Halmstad.
Events skapar möten
VM i slalomskateboard
till Båstad.
nytt jobb
Rikard Wildhuss
ny vd på Bergshotellet i Järvsö.
nytt jobb
Ny Regionschef Sverige
och Baltikum för Radisson Hotel Group.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandics gäster är nöjdast i Europa

Rapporten "2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study", som ges ut av JD Power and Associates, visar att Scandic rankas högst när det gäller kundnöjdhet i kategorin mid-scale full service. I studien, som genomförs varje år, har över 14 400 hotellgäster över hela Europa tillfrågats om hur nöjda de varit med sina besök. Nyligen fick Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic, tillsammans med Scandics Sverigechef Martin Cryedt ta emot utmärkelsen i Stockholm.

JD Power and Associates är ett globalt marknadsundersökningsföretag som i sin årliga rapport kartlägger den totala kundnöjdheten, baserad på sju bedömnings-punkter; hotellrum, kostnad och avgifter, hotellfaciliteter, in- och utcheckning, mat och dryck, service samt bokning. I år bedömdes sammanlagt 35 hotellkedjor i Europa. Kedjorna delas i fyra kategorier; upper upscale, upscale, mid-scale full service och economy.

Scandic rankar högst av hotellen i kategorin mid-scale full service och får bäst betyg på bedömningspunkterna service samt in- och utcheckning.

I rapporten betonas vikten av god service. Servicen ger konkurrens-fördelar, speciellt viktigt idag när produkter och tjänster lätt kan kopieras. 2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study visar tydliga samband mellan kundmöten och kundnöjdhet – kundnöjdheten stiger med antalet möten mellan gäst och medarbetare.

 

Bilden: Martin Creydt, Sverigechef  och Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic.