nyheter
50 000 besökare räcker inte
Naturum Falsterbo hotas
– kan bli del av ett spahotell.
bakslag för det personliga mötet
IBTM World 2020-ställs in
men blir virtuell.
utvecklande möten
Bo Frank, Växjö kommun,
är omvald till styrelsen i nätverket Energy Cities.
skapar ny plattform
Dubai Tourism bildar specialkommittee för Business Events
öppnar hela mötesindustrin den 1 oktober.
2000 deltagande företag
Stort intresse
för taiwanesisk plattform om covid-19.
400 spelare kommer
Uppsala
arrangerar nya veteran-SM i innebandy 2021.
Leap for Life
Hallands nya innovationscentrum:
för informationsdriven vård.
digital innovation
Royal Park Studios
inviger unik studio för livestreaming och produktion.
Nätverk
Egencia hjälper Travel Managers
med nya utbildningar i hantering av affärsresor.
alltfler fysiska möten
SEE Hållbarhetsvecka
viktigare än någonsin – i år med rekordmånga digitala event.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandics gäster är nöjdast i Europa

Rapporten "2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study", som ges ut av JD Power and Associates, visar att Scandic rankas högst när det gäller kundnöjdhet i kategorin mid-scale full service. I studien, som genomförs varje år, har över 14 400 hotellgäster över hela Europa tillfrågats om hur nöjda de varit med sina besök. Nyligen fick Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic, tillsammans med Scandics Sverigechef Martin Cryedt ta emot utmärkelsen i Stockholm.

JD Power and Associates är ett globalt marknadsundersökningsföretag som i sin årliga rapport kartlägger den totala kundnöjdheten, baserad på sju bedömnings-punkter; hotellrum, kostnad och avgifter, hotellfaciliteter, in- och utcheckning, mat och dryck, service samt bokning. I år bedömdes sammanlagt 35 hotellkedjor i Europa. Kedjorna delas i fyra kategorier; upper upscale, upscale, mid-scale full service och economy.

Scandic rankar högst av hotellen i kategorin mid-scale full service och får bäst betyg på bedömningspunkterna service samt in- och utcheckning.

I rapporten betonas vikten av god service. Servicen ger konkurrens-fördelar, speciellt viktigt idag när produkter och tjänster lätt kan kopieras. 2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study visar tydliga samband mellan kundmöten och kundnöjdhet – kundnöjdheten stiger med antalet möten mellan gäst och medarbetare.

 

Bilden: Martin Creydt, Sverigechef  och Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic.