platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter

Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
årets matvärvning
Stjärnkocken Daniel Berlin
sätter smak på en av Europas mest innovativa städer under H22 City Expo.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso,
Chefredaktör på Meetings International.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete
för nationell evenemangsstatistik.
Thought Leadership Hub
The ACF
- Audite, Cogitare, Facite, lovar att lyssna, tänka och göra .
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Syftet är att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
Flygnytt
AMF investerar 200 miljoner
i flygbolaget BRA.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandics gäster är nöjdast i Europa

Rapporten "2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study", som ges ut av JD Power and Associates, visar att Scandic rankas högst när det gäller kundnöjdhet i kategorin mid-scale full service. I studien, som genomförs varje år, har över 14 400 hotellgäster över hela Europa tillfrågats om hur nöjda de varit med sina besök. Nyligen fick Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic, tillsammans med Scandics Sverigechef Martin Cryedt ta emot utmärkelsen i Stockholm.

JD Power and Associates är ett globalt marknadsundersökningsföretag som i sin årliga rapport kartlägger den totala kundnöjdheten, baserad på sju bedömnings-punkter; hotellrum, kostnad och avgifter, hotellfaciliteter, in- och utcheckning, mat och dryck, service samt bokning. I år bedömdes sammanlagt 35 hotellkedjor i Europa. Kedjorna delas i fyra kategorier; upper upscale, upscale, mid-scale full service och economy.

Scandic rankar högst av hotellen i kategorin mid-scale full service och får bäst betyg på bedömningspunkterna service samt in- och utcheckning.

I rapporten betonas vikten av god service. Servicen ger konkurrens-fördelar, speciellt viktigt idag när produkter och tjänster lätt kan kopieras. 2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study visar tydliga samband mellan kundmöten och kundnöjdhet – kundnöjdheten stiger med antalet möten mellan gäst och medarbetare.

 

Bilden: Martin Creydt, Sverigechef  och Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic.