platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandics gäster är nöjdast i Europa

Rapporten "2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study", som ges ut av JD Power and Associates, visar att Scandic rankas högst när det gäller kundnöjdhet i kategorin mid-scale full service. I studien, som genomförs varje år, har över 14 400 hotellgäster över hela Europa tillfrågats om hur nöjda de varit med sina besök. Nyligen fick Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic, tillsammans med Scandics Sverigechef Martin Cryedt ta emot utmärkelsen i Stockholm.

JD Power and Associates är ett globalt marknadsundersökningsföretag som i sin årliga rapport kartlägger den totala kundnöjdheten, baserad på sju bedömnings-punkter; hotellrum, kostnad och avgifter, hotellfaciliteter, in- och utcheckning, mat och dryck, service samt bokning. I år bedömdes sammanlagt 35 hotellkedjor i Europa. Kedjorna delas i fyra kategorier; upper upscale, upscale, mid-scale full service och economy.

Scandic rankar högst av hotellen i kategorin mid-scale full service och får bäst betyg på bedömningspunkterna service samt in- och utcheckning.

I rapporten betonas vikten av god service. Servicen ger konkurrens-fördelar, speciellt viktigt idag när produkter och tjänster lätt kan kopieras. 2010 European Hotel Guest Satisfaction Index Study visar tydliga samband mellan kundmöten och kundnöjdhet – kundnöjdheten stiger med antalet möten mellan gäst och medarbetare.

 

Bilden: Martin Creydt, Sverigechef  och Anders Ehrling, koncernchef och vd för Scandic.