platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
Eskilstuna startar convention bureau

Ur Eskilstuna-Kuriren den 2 juli 2009:

”Turismen är viktig för Eskilstuna. Den skapar jobb och drar in mycket pengar till människor, företag och kommun. Idag omsätter turismen 570 miljoner kronor och under de senaste åren har vi haft en bättre utveckling än riksgenomsnittet, om än från en låg nivå jämfört med andra ’turiststäder’. Vår utmaning är att nu gå från en ganska normal nivå till en hög nivå – vilket bland annat handlar om värdskap och engagemang.

Det du tar upp angående dåligt bemötande handlar om just värdskap, och visar att vi måste bli bättre på det. Därför har vi sedan tidigare planerat att tillsammans med kommun genomföra utbildningar och informationsaktiviteter inom värdskap i höst/vinter för företag som tar hand om besökare och framtida gäster i staden.

Det andra nyckelordet, engagemang, handlar om att vi alla i Eskilstuna måste känna stolthet och delaktighet. För som du skrev i din insändare – det som ger mest klirr i kassan är besök, möten och övernattningar från affärsturister. Ett exempel på engagemang är att ett 20-tal företag inom besöksnäringen nu startar Eskilstuna Convention Bureau – för att gemensamt få fler kongresser och möten till Eskilstuna. Och bli ännu bättre på att ta emot och ta hand om våra besökare. Ett arbete där vi hoppas få hjälp av stolta Eskilstunabor och företagare som bidrar till att sälja in Eskilstuna som mötesstad.”

Patrik Andersson, turistchef, Eskilstuna Marknadsföring AB