platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Eskilstuna startar convention bureau

Ur Eskilstuna-Kuriren den 2 juli 2009:

”Turismen är viktig för Eskilstuna. Den skapar jobb och drar in mycket pengar till människor, företag och kommun. Idag omsätter turismen 570 miljoner kronor och under de senaste åren har vi haft en bättre utveckling än riksgenomsnittet, om än från en låg nivå jämfört med andra ’turiststäder’. Vår utmaning är att nu gå från en ganska normal nivå till en hög nivå – vilket bland annat handlar om värdskap och engagemang.

Det du tar upp angående dåligt bemötande handlar om just värdskap, och visar att vi måste bli bättre på det. Därför har vi sedan tidigare planerat att tillsammans med kommun genomföra utbildningar och informationsaktiviteter inom värdskap i höst/vinter för företag som tar hand om besökare och framtida gäster i staden.

Det andra nyckelordet, engagemang, handlar om att vi alla i Eskilstuna måste känna stolthet och delaktighet. För som du skrev i din insändare – det som ger mest klirr i kassan är besök, möten och övernattningar från affärsturister. Ett exempel på engagemang är att ett 20-tal företag inom besöksnäringen nu startar Eskilstuna Convention Bureau – för att gemensamt få fler kongresser och möten till Eskilstuna. Och bli ännu bättre på att ta emot och ta hand om våra besökare. Ett arbete där vi hoppas få hjälp av stolta Eskilstunabor och företagare som bidrar till att sälja in Eskilstuna som mötesstad.”

Patrik Andersson, turistchef, Eskilstuna Marknadsföring AB