nyheter
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
33o miljoner jobb
European Cities Marketing
kräver en öppen och permanent dialog mellan europeiska institutioner och lokala destinationer.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenskt Sportforum skriver treårsavtal med Kistamässan
Svenskt Sportforum har i dagarna tecknat avtal med Kistamässan om att fortsätta samarbetet kring Sveriges största sportfackmässa Swesport. Avtalet omfattar mässorna år 2012-2014.

– Vi är mycket glada att få fortsatt förtroende från Svenskt Sportforum att tillsammans med dem fortsätta utveckla Swesport, säger Peter Storckenfeldt, vd på Kistamässan.

Swesport är den svenska sportfackhandelns enda oberoende mässa och har arrangerats årligen sedan 1981. Mässan besöks varje år av mellan 1 000 och 1 500 handlare från över 500 butiker runt om i Sverige.

– Kistamässan erbjuder oss moderna lokaler och ett proffsigt arrangörsteam och vi ser ingen anledning att byta samarbetspartner, säger Claes Forsberg, vd på Svenskt Sportforum. Tillsammans med Kistamässan ska vi förbättra Swesport ytterligare och göra det till en angelägenhet som ingen i sportbranschen har råd att missa.

Kommande Swesport arrangeras 23-24 januari 2011 och redan har närmare 100 utställare bokat monter. Stora välkända varumärken tar plats, liksom helt nya som här får en arena att visa upp sig för sportfackhandlarna. Målet att sälja 3000 m2 är snart nått, så det är en välfylld hall som kommer att möta besökarna.

– Vi har tagit några kliv med Swesport och har några kliv kvar. Det finns också långt gångna planer på att om ett par år lägga till en tredje dag som vi öppnar för konsumenter. Här finns ju obegränsade möjligheter att göra mässan till en fantastisk upplevelse för den som är intresserad av sport och friluftsliv, avslutar Claes Forsberg.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Svenskt Sportforum är en branschorganisation för tillverkare, leverantörer och återförsäljare av sport- och fritidsartiklar i Sverige. Svenskt Sportforum arbetar som medlemsorganisation genom att erbjuda utbildning, utveckling, rådgivning, samverkan och verka för en god lönsamhet och tillväxt i branschen. Som intresseorganisation arbetar de med att stimulera svenska folket till ett aktivt och hälsosamt liv genom att
initiera och samordna idrottsaktiviteter, sprida kunskap och aktivt driva frågor via opinionsbildare och i media.