nyheter
skapar engagemang
Facilitatorhuset
utbildade 1600 deltagare på digitala möten.
skapar långsiktig samverkan
Stockholm utvecklar mötesindustrin
med 1,3 miljoner.
ökad säkerhet
Skånska Möten ingår avtal med StaySafe Hospitality
för att Covid-19 certifiera sina medlemsanläggningar.
H22 Helsingborg
Dockanparken och Djungellekan
tar form i Oceanhamnen.
startar 1 januari 2022
Institut för mänskliga rättigheter
placeras i Lund.
för hälsa och klimat
Matrundan Gränna
utvecklar konceptet till Mat runt Gränna.
Ny satsning
Halländsk matkultur
flyttar in på Stora torg i Halmstad.
bygger motståndskraft
IMEX Group investerar
med nio nya anställningar.
näringsförbudet kvarstår
Öppet brev till regeringen:
Rikta regelverket rätt!
kraftsamling
Lärosäten Väst
- ny allians för ökat samarbete i Västsverige.
RSS
rss_icon
Länkar
David Åberg blir ny försäljningsdirektör för Nordic Choice Hotels

David Åberg, 43, har fått nytt jobb som försäljningsdirektör inom Nordic Choice. Hans nya uppdrag ska bidra till att skapa Skandinaviens bästa säljteam inom hotellindustrin.

– Vi säljer inte bara en hotellsäng, säger David Åberg. Vi säljer en upplevelse. Nordic Choice är ett modigt företag som törs tänka i nya banor vilket vi visar genom att erbjuda hela koncept som törs tänka annorlunda. Det visar vi bland annat genom att erbjuda en tydlig custom relationss- och miljöprofil. Det här gör Nordic Choice Hotels till en spännande produkt att presentera för kunderna, säger David Åberg.

Åberg har sedan tidigare en bakgrund hos bland annat Mercuri International, där han arbetat somt som konsult inom ledarskaps- och säljutveckling. Han kom till Choice som försäljningsdirektör i Sverige under 2006, och har det senaste året arbetat med mötes-, sälj-, och konceptutveckling. David Åberg är också medlem av ledningsgruppen.

– Mitt mål är att vara ledare för vårt säljteam som arbetar med ständigt lärande och utveckling. Vi premierar energi, nytänkande och mod, för det är vad som skapar resultat på sikt. Våra säljexperter ska göra våra kunder till hjältar, säger David Åberg.

David Åberg ska leda säljarbetet vid samtliga 170 Choicehotell i Norden. Hotellen marknadsförs under sex olika kedjenamn som vänder sig till olika kundbehov på marknaden.

– Detta gör säljarbetet särskilt krävande, säger Roar Ingdal, koncerndirektör för den kommersiella avdelningen inom Nordic Choice.

– Att ha flera olika varumärken är vår styrka. Men det förutsätter också att vi har en försäljningsdirektör som har många talanger. Jag känner mig trygg i att David Åberg är rätt man på rätt plats och jag ser fram emot att vi tillsammans ska utveckla Nordic Choice Sales till den bästa säljorganisationen i Skandinavien, säger Roar Ingdal.

 

Bilden: David Åberg, ny försäljningsdirektör för Nordic Choice Hotels.