nyheter
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
RSS
rss_icon
Länkar
David Åberg blir ny försäljningsdirektör för Nordic Choice Hotels

David Åberg, 43, har fått nytt jobb som försäljningsdirektör inom Nordic Choice. Hans nya uppdrag ska bidra till att skapa Skandinaviens bästa säljteam inom hotellindustrin.

– Vi säljer inte bara en hotellsäng, säger David Åberg. Vi säljer en upplevelse. Nordic Choice är ett modigt företag som törs tänka i nya banor vilket vi visar genom att erbjuda hela koncept som törs tänka annorlunda. Det visar vi bland annat genom att erbjuda en tydlig custom relationss- och miljöprofil. Det här gör Nordic Choice Hotels till en spännande produkt att presentera för kunderna, säger David Åberg.

Åberg har sedan tidigare en bakgrund hos bland annat Mercuri International, där han arbetat somt som konsult inom ledarskaps- och säljutveckling. Han kom till Choice som försäljningsdirektör i Sverige under 2006, och har det senaste året arbetat med mötes-, sälj-, och konceptutveckling. David Åberg är också medlem av ledningsgruppen.

– Mitt mål är att vara ledare för vårt säljteam som arbetar med ständigt lärande och utveckling. Vi premierar energi, nytänkande och mod, för det är vad som skapar resultat på sikt. Våra säljexperter ska göra våra kunder till hjältar, säger David Åberg.

David Åberg ska leda säljarbetet vid samtliga 170 Choicehotell i Norden. Hotellen marknadsförs under sex olika kedjenamn som vänder sig till olika kundbehov på marknaden.

– Detta gör säljarbetet särskilt krävande, säger Roar Ingdal, koncerndirektör för den kommersiella avdelningen inom Nordic Choice.

– Att ha flera olika varumärken är vår styrka. Men det förutsätter också att vi har en försäljningsdirektör som har många talanger. Jag känner mig trygg i att David Åberg är rätt man på rätt plats och jag ser fram emot att vi tillsammans ska utveckla Nordic Choice Sales till den bästa säljorganisationen i Skandinavien, säger Roar Ingdal.

 

Bilden: David Åberg, ny försäljningsdirektör för Nordic Choice Hotels.