platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
mat och möten
Unik middagsupplevelse i 3D
kommer till At Six i Stockholm
möten är affärer
Zoo och Bakken tar upp kampen
med Tivoli för att locka större publik.
möten är affärer
Jehovas Vittnen
återvänder till Sundsvall.
förädla och förflytta kunskap
Hela Europas
outdoor-industri till Skåne.
hotellnytt
Clarion Hotel Örebro
åter i topp på TripAdvisors prestigefyllda lista.
svenska möten
Nu digitaliseras
mötesbokningar.
hotellnytt
Hotel Hellstens Glashus
firar 1-års jubileum.
flygnytt
Skellefteå Airport
får chartertrafik till Thailand.
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
RSS
rss_icon
Länkar
David Åberg blir ny försäljningsdirektör för Nordic Choice Hotels

David Åberg, 43, har fått nytt jobb som försäljningsdirektör inom Nordic Choice. Hans nya uppdrag ska bidra till att skapa Skandinaviens bästa säljteam inom hotellindustrin.

– Vi säljer inte bara en hotellsäng, säger David Åberg. Vi säljer en upplevelse. Nordic Choice är ett modigt företag som törs tänka i nya banor vilket vi visar genom att erbjuda hela koncept som törs tänka annorlunda. Det visar vi bland annat genom att erbjuda en tydlig custom relationss- och miljöprofil. Det här gör Nordic Choice Hotels till en spännande produkt att presentera för kunderna, säger David Åberg.

Åberg har sedan tidigare en bakgrund hos bland annat Mercuri International, där han arbetat somt som konsult inom ledarskaps- och säljutveckling. Han kom till Choice som försäljningsdirektör i Sverige under 2006, och har det senaste året arbetat med mötes-, sälj-, och konceptutveckling. David Åberg är också medlem av ledningsgruppen.

– Mitt mål är att vara ledare för vårt säljteam som arbetar med ständigt lärande och utveckling. Vi premierar energi, nytänkande och mod, för det är vad som skapar resultat på sikt. Våra säljexperter ska göra våra kunder till hjältar, säger David Åberg.

David Åberg ska leda säljarbetet vid samtliga 170 Choicehotell i Norden. Hotellen marknadsförs under sex olika kedjenamn som vänder sig till olika kundbehov på marknaden.

– Detta gör säljarbetet särskilt krävande, säger Roar Ingdal, koncerndirektör för den kommersiella avdelningen inom Nordic Choice.

– Att ha flera olika varumärken är vår styrka. Men det förutsätter också att vi har en försäljningsdirektör som har många talanger. Jag känner mig trygg i att David Åberg är rätt man på rätt plats och jag ser fram emot att vi tillsammans ska utveckla Nordic Choice Sales till den bästa säljorganisationen i Skandinavien, säger Roar Ingdal.

 

Bilden: David Åberg, ny försäljningsdirektör för Nordic Choice Hotels.