platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
David Åberg blir ny försäljningsdirektör för Nordic Choice Hotels

David Åberg, 43, har fått nytt jobb som försäljningsdirektör inom Nordic Choice. Hans nya uppdrag ska bidra till att skapa Skandinaviens bästa säljteam inom hotellindustrin.

– Vi säljer inte bara en hotellsäng, säger David Åberg. Vi säljer en upplevelse. Nordic Choice är ett modigt företag som törs tänka i nya banor vilket vi visar genom att erbjuda hela koncept som törs tänka annorlunda. Det visar vi bland annat genom att erbjuda en tydlig custom relationss- och miljöprofil. Det här gör Nordic Choice Hotels till en spännande produkt att presentera för kunderna, säger David Åberg.

Åberg har sedan tidigare en bakgrund hos bland annat Mercuri International, där han arbetat somt som konsult inom ledarskaps- och säljutveckling. Han kom till Choice som försäljningsdirektör i Sverige under 2006, och har det senaste året arbetat med mötes-, sälj-, och konceptutveckling. David Åberg är också medlem av ledningsgruppen.

– Mitt mål är att vara ledare för vårt säljteam som arbetar med ständigt lärande och utveckling. Vi premierar energi, nytänkande och mod, för det är vad som skapar resultat på sikt. Våra säljexperter ska göra våra kunder till hjältar, säger David Åberg.

David Åberg ska leda säljarbetet vid samtliga 170 Choicehotell i Norden. Hotellen marknadsförs under sex olika kedjenamn som vänder sig till olika kundbehov på marknaden.

– Detta gör säljarbetet särskilt krävande, säger Roar Ingdal, koncerndirektör för den kommersiella avdelningen inom Nordic Choice.

– Att ha flera olika varumärken är vår styrka. Men det förutsätter också att vi har en försäljningsdirektör som har många talanger. Jag känner mig trygg i att David Åberg är rätt man på rätt plats och jag ser fram emot att vi tillsammans ska utveckla Nordic Choice Sales till den bästa säljorganisationen i Skandinavien, säger Roar Ingdal.

 

Bilden: David Åberg, ny försäljningsdirektör för Nordic Choice Hotels.