platsannonser
nyheter
mat och möten
Göteborg är en av världens bästa matdestinationer!
enligt National Geographic.
kunskapsförädling
Internationellt intresse
för snabbväxande eHälsobransch gav rekord för Vitalis.
hotellnytt
Radisson Blu Metropol
rekryterar världens första Director of Crazy.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels rebellkedja
Comfort Hotel tar mark på hotellscenen i Stockholm.
hotellnytt
Ulrika Andersson
blir ny hotelldirektör på Radisson Blu Hotel i Lund.

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
RSS
rss_icon
Länkar
David Åberg blir ny försäljningsdirektör för Nordic Choice Hotels

David Åberg, 43, har fått nytt jobb som försäljningsdirektör inom Nordic Choice. Hans nya uppdrag ska bidra till att skapa Skandinaviens bästa säljteam inom hotellindustrin.

– Vi säljer inte bara en hotellsäng, säger David Åberg. Vi säljer en upplevelse. Nordic Choice är ett modigt företag som törs tänka i nya banor vilket vi visar genom att erbjuda hela koncept som törs tänka annorlunda. Det visar vi bland annat genom att erbjuda en tydlig custom relationss- och miljöprofil. Det här gör Nordic Choice Hotels till en spännande produkt att presentera för kunderna, säger David Åberg.

Åberg har sedan tidigare en bakgrund hos bland annat Mercuri International, där han arbetat somt som konsult inom ledarskaps- och säljutveckling. Han kom till Choice som försäljningsdirektör i Sverige under 2006, och har det senaste året arbetat med mötes-, sälj-, och konceptutveckling. David Åberg är också medlem av ledningsgruppen.

– Mitt mål är att vara ledare för vårt säljteam som arbetar med ständigt lärande och utveckling. Vi premierar energi, nytänkande och mod, för det är vad som skapar resultat på sikt. Våra säljexperter ska göra våra kunder till hjältar, säger David Åberg.

David Åberg ska leda säljarbetet vid samtliga 170 Choicehotell i Norden. Hotellen marknadsförs under sex olika kedjenamn som vänder sig till olika kundbehov på marknaden.

– Detta gör säljarbetet särskilt krävande, säger Roar Ingdal, koncerndirektör för den kommersiella avdelningen inom Nordic Choice.

– Att ha flera olika varumärken är vår styrka. Men det förutsätter också att vi har en försäljningsdirektör som har många talanger. Jag känner mig trygg i att David Åberg är rätt man på rätt plats och jag ser fram emot att vi tillsammans ska utveckla Nordic Choice Sales till den bästa säljorganisationen i Skandinavien, säger Roar Ingdal.

 

Bilden: David Åberg, ny försäljningsdirektör för Nordic Choice Hotels.