Warning: getimagesize(images/images_news/köksmästare_markus_löfgren.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/köksmästare_markus_löfgren.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Restaurangakademin lagar mat på EIBTM
Om några veckorsker årets upplaga av EIBTM i Barcelona. Eventet kommer att besökas av över 8 000 intressanta mötes- och incentiveköpare och VisitSweden med partners deltar för att få ta del av de attraktiva affärerna, nätverka, gå på seminarier och träffa både nya och befintliga kunder.

– Vi har nästan samma uppslutning av företag och destinationer som tidigare år i svenska montern, säger Alex Höglund, operativt ansvarig för Meetings- och Incentives på VisitSweden.

– De förbokade mötestiderna (som sker online) ser bra ut och vi har ju många intressanta företag som finns med i montern och kommer att ha mycket att göra under dagarna i Barcelona. Vi har under lång tid arbetat för att öka antalet möten och intresset för Sverige och det är viktigt att tänka att de tre dagar som mässan håller på är endast en liten del av hela eventet. Finns mycket att göra både före och efter mässdagarna, säger Alex Höglund.

– Vi samarbetar med Svenska Restaurangakademin under ledning av kökschef Markus Löfgren och de kommer att bjuda de internationella köparna på svenska matupplevelser. De har lagt mycket tid på att tillreda svenska råvaror med fokus på hållbarhet och hälsosam mat, allt enligt vårt arbete med Jordbruksverket och Exportrådet med ”Sverige, det nya matlandet”. Vi har smakupplevelser från norr till söder, från kalixlöjrom i Norrland till skånsk nubbesallad i söder, allt för att ge besökande mötes och incentiveköpare en positiv bild och känsla av Sverige.

 

Bilden: Kökschef Markus Löfgren, Svenska Restaurangakademin.