Warning: getimagesize(images/images_news/köksmästare_markus_löfgren.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/köksmästare_markus_löfgren.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Restaurangakademin lagar mat på EIBTM
Om några veckorsker årets upplaga av EIBTM i Barcelona. Eventet kommer att besökas av över 8 000 intressanta mötes- och incentiveköpare och VisitSweden med partners deltar för att få ta del av de attraktiva affärerna, nätverka, gå på seminarier och träffa både nya och befintliga kunder.

– Vi har nästan samma uppslutning av företag och destinationer som tidigare år i svenska montern, säger Alex Höglund, operativt ansvarig för Meetings- och Incentives på VisitSweden.

– De förbokade mötestiderna (som sker online) ser bra ut och vi har ju många intressanta företag som finns med i montern och kommer att ha mycket att göra under dagarna i Barcelona. Vi har under lång tid arbetat för att öka antalet möten och intresset för Sverige och det är viktigt att tänka att de tre dagar som mässan håller på är endast en liten del av hela eventet. Finns mycket att göra både före och efter mässdagarna, säger Alex Höglund.

– Vi samarbetar med Svenska Restaurangakademin under ledning av kökschef Markus Löfgren och de kommer att bjuda de internationella köparna på svenska matupplevelser. De har lagt mycket tid på att tillreda svenska råvaror med fokus på hållbarhet och hälsosam mat, allt enligt vårt arbete med Jordbruksverket och Exportrådet med ”Sverige, det nya matlandet”. Vi har smakupplevelser från norr till söder, från kalixlöjrom i Norrland till skånsk nubbesallad i söder, allt för att ge besökande mötes och incentiveköpare en positiv bild och känsla av Sverige.

 

Bilden: Kökschef Markus Löfgren, Svenska Restaurangakademin.