Warning: getimagesize(images/images_news/köksmästare_markus_löfgren.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/header_news.php on line 51
Meetings International - Your First Meetings Management Magazine
platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
flygnytt
Flybe
blir Virgin Connect.
sju gånger pengarna
​Malmöfestivalens turister
genererar 153 miljoner kronor till staden i turistekonomi.
FLygnytt
Finnair i nytt samarbete
med Fiji Airways.
18-19 november 2020
Ny heltäckande hi-techmötesplats
lanseras i Kista.
18-20 oktober
Borås
har RFSL-kongressen 2019
möten utvecklar sin stad
Uppsala Convention Bureau får utökade resurser
Kommunen vill värva fler möten och evenemang.
mat och möten
Sigtunahöjden
sätter återigen Sverige på kartan i internationell kocktävling.

500 hotell kan tvingas stänga
på grund av Thomas Cooks konkurs.
17-18 oktober i Malmö
Honungs”champagne”
och närproducerat kan ge utländska besökare unika matminnen.
Fredag den 15 november
Talarfestivalen
återigen i Malmö, nu på Turning Torso.
RSS
rss_icon
Länkar

Warning: getimagesize(images/images_news/köksmästare_markus_löfgren.jpg): failed to open stream: Filen eller katalogen finns inte in /home/u/u0480172/meetingsinternational.se/www/news.php on line 58
Restaurangakademin lagar mat på EIBTM
Om några veckorsker årets upplaga av EIBTM i Barcelona. Eventet kommer att besökas av över 8 000 intressanta mötes- och incentiveköpare och VisitSweden med partners deltar för att få ta del av de attraktiva affärerna, nätverka, gå på seminarier och träffa både nya och befintliga kunder.

– Vi har nästan samma uppslutning av företag och destinationer som tidigare år i svenska montern, säger Alex Höglund, operativt ansvarig för Meetings- och Incentives på VisitSweden.

– De förbokade mötestiderna (som sker online) ser bra ut och vi har ju många intressanta företag som finns med i montern och kommer att ha mycket att göra under dagarna i Barcelona. Vi har under lång tid arbetat för att öka antalet möten och intresset för Sverige och det är viktigt att tänka att de tre dagar som mässan håller på är endast en liten del av hela eventet. Finns mycket att göra både före och efter mässdagarna, säger Alex Höglund.

– Vi samarbetar med Svenska Restaurangakademin under ledning av kökschef Markus Löfgren och de kommer att bjuda de internationella köparna på svenska matupplevelser. De har lagt mycket tid på att tillreda svenska råvaror med fokus på hållbarhet och hälsosam mat, allt enligt vårt arbete med Jordbruksverket och Exportrådet med ”Sverige, det nya matlandet”. Vi har smakupplevelser från norr till söder, från kalixlöjrom i Norrland till skånsk nubbesallad i söder, allt för att ge besökande mötes och incentiveköpare en positiv bild och känsla av Sverige.

 

Bilden: Kökschef Markus Löfgren, Svenska Restaurangakademin.