platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
RSS
rss_icon
Länkar
Elisabeth Hugg chef för Gävle CVB
Elisabeth Hugg är ny projektledare för Gävle Convention Bureau.
– Jag kommer att göra ett bra jobb, säger hon till Arbetarbladet i Gävle.

Gävle Convention Bureau bildades för ett halvår sedan och Elisabeth Hugg har hittills suttit med som representant för Gävle Konserthus. Nu kommer hon att samordna arbetet. I byrån ingår 27 samarbetspartners, däribland kommunen, flera lokala företag och anläggningar

Målet är att få hit så många konferenser och kongresser som möjligt. Det kommer i sin tur att gynna handel, turism, underlätta rekrytering och skapa inflyttning. Elisabeth kommer att försöka knyta upp ambassadörer för regionen, till exempel läkare eller högskoleanställda som ska åka iväg på konferenser utomlands. Genom att förse dem med material om Gävle eller själv åka med kan Elisabeth bädda för att deltagarna lockas till Gävle för nästa möte.

– När det gäller läkare finns det inte en kroppsdel som inte representeras av ett möte, säger hon. Hon tycker att orten och regionen har många starka kort som kan locka.

– Läkerol Arena och Gävle konserthus är bara några exempel på starka varumärken, säger hon.

Elisabeth Hugg är i dag kommunikationschef på Gävle konserthus. Hon har tidigare arbetat med att sälja in och genomföra möten och evenemang.

– Jag hoppas på att börja mitt nya jobb i slutet av augusti eller i början av september, säger hon.