platsannonser
nyheter

Internationell kongress till Borås
iConference får cirka 450 deltagare.
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
RSS
rss_icon
Länkar
Elisabeth Hugg chef för Gävle CVB
Elisabeth Hugg är ny projektledare för Gävle Convention Bureau.
– Jag kommer att göra ett bra jobb, säger hon till Arbetarbladet i Gävle.

Gävle Convention Bureau bildades för ett halvår sedan och Elisabeth Hugg har hittills suttit med som representant för Gävle Konserthus. Nu kommer hon att samordna arbetet. I byrån ingår 27 samarbetspartners, däribland kommunen, flera lokala företag och anläggningar

Målet är att få hit så många konferenser och kongresser som möjligt. Det kommer i sin tur att gynna handel, turism, underlätta rekrytering och skapa inflyttning. Elisabeth kommer att försöka knyta upp ambassadörer för regionen, till exempel läkare eller högskoleanställda som ska åka iväg på konferenser utomlands. Genom att förse dem med material om Gävle eller själv åka med kan Elisabeth bädda för att deltagarna lockas till Gävle för nästa möte.

– När det gäller läkare finns det inte en kroppsdel som inte representeras av ett möte, säger hon. Hon tycker att orten och regionen har många starka kort som kan locka.

– Läkerol Arena och Gävle konserthus är bara några exempel på starka varumärken, säger hon.

Elisabeth Hugg är i dag kommunikationschef på Gävle konserthus. Hon har tidigare arbetat med att sälja in och genomföra möten och evenemang.

– Jag hoppas på att börja mitt nya jobb i slutet av augusti eller i början av september, säger hon.