nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Elisabeth Hugg chef för Gävle CVB
Elisabeth Hugg är ny projektledare för Gävle Convention Bureau.
– Jag kommer att göra ett bra jobb, säger hon till Arbetarbladet i Gävle.

Gävle Convention Bureau bildades för ett halvår sedan och Elisabeth Hugg har hittills suttit med som representant för Gävle Konserthus. Nu kommer hon att samordna arbetet. I byrån ingår 27 samarbetspartners, däribland kommunen, flera lokala företag och anläggningar

Målet är att få hit så många konferenser och kongresser som möjligt. Det kommer i sin tur att gynna handel, turism, underlätta rekrytering och skapa inflyttning. Elisabeth kommer att försöka knyta upp ambassadörer för regionen, till exempel läkare eller högskoleanställda som ska åka iväg på konferenser utomlands. Genom att förse dem med material om Gävle eller själv åka med kan Elisabeth bädda för att deltagarna lockas till Gävle för nästa möte.

– När det gäller läkare finns det inte en kroppsdel som inte representeras av ett möte, säger hon. Hon tycker att orten och regionen har många starka kort som kan locka.

– Läkerol Arena och Gävle konserthus är bara några exempel på starka varumärken, säger hon.

Elisabeth Hugg är i dag kommunikationschef på Gävle konserthus. Hon har tidigare arbetat med att sälja in och genomföra möten och evenemang.

– Jag hoppas på att börja mitt nya jobb i slutet av augusti eller i början av september, säger hon.