platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
Elisabeth Hugg chef för Gävle CVB
Elisabeth Hugg är ny projektledare för Gävle Convention Bureau.
– Jag kommer att göra ett bra jobb, säger hon till Arbetarbladet i Gävle.

Gävle Convention Bureau bildades för ett halvår sedan och Elisabeth Hugg har hittills suttit med som representant för Gävle Konserthus. Nu kommer hon att samordna arbetet. I byrån ingår 27 samarbetspartners, däribland kommunen, flera lokala företag och anläggningar

Målet är att få hit så många konferenser och kongresser som möjligt. Det kommer i sin tur att gynna handel, turism, underlätta rekrytering och skapa inflyttning. Elisabeth kommer att försöka knyta upp ambassadörer för regionen, till exempel läkare eller högskoleanställda som ska åka iväg på konferenser utomlands. Genom att förse dem med material om Gävle eller själv åka med kan Elisabeth bädda för att deltagarna lockas till Gävle för nästa möte.

– När det gäller läkare finns det inte en kroppsdel som inte representeras av ett möte, säger hon. Hon tycker att orten och regionen har många starka kort som kan locka.

– Läkerol Arena och Gävle konserthus är bara några exempel på starka varumärken, säger hon.

Elisabeth Hugg är i dag kommunikationschef på Gävle konserthus. Hon har tidigare arbetat med att sälja in och genomföra möten och evenemang.

– Jag hoppas på att börja mitt nya jobb i slutet av augusti eller i början av september, säger hon.