platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.

Ny guide planerar Skånerundan
– lokala drycker kombineras med mat, cykling, vandring och kultur.
RSS
rss_icon
Länkar
Elisabeth Hugg chef för Gävle CVB
Elisabeth Hugg är ny projektledare för Gävle Convention Bureau.
– Jag kommer att göra ett bra jobb, säger hon till Arbetarbladet i Gävle.

Gävle Convention Bureau bildades för ett halvår sedan och Elisabeth Hugg har hittills suttit med som representant för Gävle Konserthus. Nu kommer hon att samordna arbetet. I byrån ingår 27 samarbetspartners, däribland kommunen, flera lokala företag och anläggningar

Målet är att få hit så många konferenser och kongresser som möjligt. Det kommer i sin tur att gynna handel, turism, underlätta rekrytering och skapa inflyttning. Elisabeth kommer att försöka knyta upp ambassadörer för regionen, till exempel läkare eller högskoleanställda som ska åka iväg på konferenser utomlands. Genom att förse dem med material om Gävle eller själv åka med kan Elisabeth bädda för att deltagarna lockas till Gävle för nästa möte.

– När det gäller läkare finns det inte en kroppsdel som inte representeras av ett möte, säger hon. Hon tycker att orten och regionen har många starka kort som kan locka.

– Läkerol Arena och Gävle konserthus är bara några exempel på starka varumärken, säger hon.

Elisabeth Hugg är i dag kommunikationschef på Gävle konserthus. Hon har tidigare arbetat med att sälja in och genomföra möten och evenemang.

– Jag hoppas på att börja mitt nya jobb i slutet av augusti eller i början av september, säger hon.