Nya Eventum har rekryterat Celia Bengtsson som ny produktionsledare. Celia, som närmast kommer från frilansjobb inom event, och innan dess eventbyråerna Minnesota och Inspiration, blir ett tillskott med delvis nya erfarenheter i bagaget.
- Celia började hos oss som frilansare direkt efter sommaren och jag är så glad att hon nu vill bli en spelare i vårt fasta team, säger Mats Ahldén, vd på Nya Eventum. Förutom hennes erfarenhet av att produktionsleda konferenser och möten har hon också bred erfarenhet av eventaktivering av sponsorskap.
Celia har hunnit med att arbeta med kunder som Svenska Spel, Johnson & Johnson, Toyota, Dustin, BMW, HP, Synsam samt Oddsets elitserieturné. Alltfler förfrågningar om att producera kraftfull eventaktivering kommer till Nya Eventum och samarbetet med Håkanson United (partner i Nya Eventum) har skapat en ny betydande aktör på event- och sponsringshimlen.
– Jag fastnade tidigt för Nya Eventums synsätt på att bygga varumärken genom att låna underhållningsbranschens förmåga att berätta historier som verkligen berör. Under mina år i eventbranschen har jag alltid brunnit för att skapa kontakt med publiken, säger Celia Bengtsson.