nyheter
motor för utveckling
Dubai vinner anbud
för 232 business events för tiden fram till 2026.
nya jobb
Informationsteknik
fortsätter rekrytera välkända namn.
Hotell
Jacy’z Hotel & Resort
i Göteborg startar exklusiv chaufförservice.
event skapar möten
Para-VM visar upp Östersund
som en tillgänglig stad för evenemang.
Nytt jobb
Isabelle Lechtman
blir vd för Folkets Hus i Stockholm.
Mötesplats
Rekordår 2022
Nu vill Bjertorp slott bli landets främsta bröllopsdestination.

Jacyz hotell i Göteborg
kan bli Årets Bygge 2023.
events skapar möten
Väv 2022 i Halmstad
gav 18,5 miljoner kr i turismomsättning.
Event skapar möten
Piteå Business Tour
– nytt eventkoncept för näringslivet i Piteå.
Events skapar möten
Flera internationella mästerskap
stärker Malmö som evenemangsstad.
RSS
rss_icon
Länkar
SAS vann pris för satsning på sociala medier

Scandinavian Airlines vann ’Simpliflying Awards of Excellence’ inom sociala medier för hur man bäst använder sociala medier när det handlar om kriskommunikation.

Den eftertraktade utmärkelsen lyfter fram SAS hårda arbete för att förse kunderna med omedelbar uppdaterad information via Facebook närdet isländska askmolnet skapade kris tidigare i år och i vars spår såg hundratusentals passagerare strandsatta över hela världen.

– För oss var det viktigaste att hjälpa alla våra kunder som var strandade, vilket innebar att vi var tvungna att vara proaktiv och betrakta dem på ett icke-traditionellt sätt., säger Christina Ericsson, Direktör, Online Strategi och kommunikation. Facebook gjorde det möjligt att ha en dialog med tusentals kunder och hålla dem kontinuerligt uppdatera genom denna kris. Vi skapade på kortast möjliga tid en Facebook-grupp som arbetade nästan dygnet runt för att besvara alla kundförfrågningar och lyckades besvara nästan varje inkommande fråga inom fem minuter. Vi fick också under den här perioden över tusen nya Facebooks-fans varje dag,

– För SAS har också understrukits behovet av en snabb metod att kommunicera med kunder under oegentligheter och kris, och vi har sedan lyckats utveckla detta ytterligare och kan nu erbjuda en överlägsen kundservice med nästan omedelbar feedback genom Facebook. Det är viktigt för SAS att vara närvarande där kunderna är närvarande, såsom Facebook och Twitter, säger Ericsson.

 

Priset delades ut i London under flygindustrin konferens för sociala medier, som anordnades av SimpliFlying.