platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter

Lounge Summit 4 april i Göteborg.
Nu är programmet presenterat, nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
- ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
Event skapar möten
Strategi för bättre evenemang till Luleåborna
Ska vara klar i maj/juni.
Möten skapar affärer
Årets Mötespris går till Uddeholms AB
Självklara vinnare 2019.
nya kunskaper
Meeting Design Week
den 10 och 11 april i Helsingfors.
Omvärldsanalys
Nytt från Las Vegas:
Hotellrobotar, interaktiva golfbanor och världens första robotbartender
Kongress
Ungas utsatthet diskuteras
när Riksförbundet för fältarbetare träffas i Borås.
norskt bolag till sverige
Get Together öppnar i Stockholm
– 
ny aktör inom gruppresor och event.
RSS
rss_icon
Länkar
SAS vann pris för satsning på sociala medier

Scandinavian Airlines vann ’Simpliflying Awards of Excellence’ inom sociala medier för hur man bäst använder sociala medier när det handlar om kriskommunikation.

Den eftertraktade utmärkelsen lyfter fram SAS hårda arbete för att förse kunderna med omedelbar uppdaterad information via Facebook närdet isländska askmolnet skapade kris tidigare i år och i vars spår såg hundratusentals passagerare strandsatta över hela världen.

– För oss var det viktigaste att hjälpa alla våra kunder som var strandade, vilket innebar att vi var tvungna att vara proaktiv och betrakta dem på ett icke-traditionellt sätt., säger Christina Ericsson, Direktör, Online Strategi och kommunikation. Facebook gjorde det möjligt att ha en dialog med tusentals kunder och hålla dem kontinuerligt uppdatera genom denna kris. Vi skapade på kortast möjliga tid en Facebook-grupp som arbetade nästan dygnet runt för att besvara alla kundförfrågningar och lyckades besvara nästan varje inkommande fråga inom fem minuter. Vi fick också under den här perioden över tusen nya Facebooks-fans varje dag,

– För SAS har också understrukits behovet av en snabb metod att kommunicera med kunder under oegentligheter och kris, och vi har sedan lyckats utveckla detta ytterligare och kan nu erbjuda en överlägsen kundservice med nästan omedelbar feedback genom Facebook. Det är viktigt för SAS att vara närvarande där kunderna är närvarande, såsom Facebook och Twitter, säger Ericsson.

 

Priset delades ut i London under flygindustrin konferens för sociala medier, som anordnades av SimpliFlying.