platsannonser
nyheter
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
nytt jobb
Marie Louise Alderlid
ny Account Manager på Radisson Hotel Group.
nya uppdrag
Meetx vinner ramavtal med KTH,
Chalmers och Folkhälsomyndigheten – och expanderar.
RSS
rss_icon
Länkar
Quality Meeting Advisors ska lyfta Choice möteskvalitet

Quality Hotels tar ett steg för att lyfta kundernas mötESkvalitet till en betydligt högre nivå, ja gärna hela vägen till succé.

– Som mötesrådgivare är vi experter på hur kunden ska bygga upp sitt möte för att få full effekt och nu är det dags att ta expertisrollen på allvar, säger John Kristian Stubban som är en av initiativtagarna till detta helt nya arbetssätt som Quality Hotels lanserar under december. Kunder som idag börjar mäta ROI på sina möten och konferenser kommer med hjälp av våra meeting advisors att se en ökad effekt av sitt budskap. Vi har modet att lägga oss i hur upplägget för dagarna ska se ut för att nå succé med mötet.

Quality Hotels har under hela hösten utbildat projektledare på utvalda hotell till mötesexperter som de valt att kalla Meeting Advisors. Detta är inte ännu ett koncept som går ut på att fråga kunden en massa frågor för att ta reda på syfte och mål med mötet. QMA (Quailty Meeting Advisors) använder sin erfarenhet och kunskap för att i detalj göra upplägget på dagarna till en framgång. Från hur den första Powerpoint bilden bör se ut, vilken miljö som passar för budskapet, pedagogiska finesser under passen och mycket, mycket mer.

 

Kort om vad Quality Hotels  bygger konceptet Quality Meeting Advisors på:

 

Kunskap:

– Kunden vet ofta vad de vill förmedla och QMA ger stöd i hur detta förmedlas på bästa sätt så att kundens budskap når fram till mötesdeltagarna på bästa sätt. Oavsett vilken typ av möte/konferens det gäller har QMA rätt verktyg att bidra starkt till hur man får genomslag i sina presentationer och övningar på bästa sätt.

 

Den fysiska miljön:

– Detta är det som vår bransch är allra bäst på. Den fysika miljön är ofta undervärderad och vi vill bidra till att även detta blir bättre. En QMA tar utgångspunkt i hur vi håller intresset vid liv och har en mängd idéer och kunskap om hur vi genom den fysiska miljön ökar effekten på budskapet.

 

Den mentala miljön:

– En QMA kommer med råd och tips till våra kunder baserat på syftet och målet med mötet. Vi vet hur vi ska hålla upp energinivån i gruppen och också hur den förändras under dagen. Vi har metoder som kan hjälpa våra kunder att hålla energi och engagemang högt under hela dagen. Här använder vi all vår kunskap om olika mötesformer, olika start ups på varje pass och hur vi anpassar budskapet till olika personlighetsprofiler.

 

Metodik:

– Vi väljer metodik baserat på syftet med mötet. Vi har expertkunskap som gör att vi vet hur grupper reagerar och metoderna skiljer sig om det är en idégenerering kontra en förändringsprocess.

– I Quality Hotels genomför vi många tusen möten under ett år, med implementering av QMA, är vårt mål att göra dessa möten ändå bättre för våra kunder. Vårt mål är att göra kundens möte till en succé.

Foto: John Kristian Stubban  är en av initiativtagarna till detta helt nya arbetssätt som Quality Hotels lanserar under december.