nyheter
Katastrofsiffror
1,7 miljoner jobb i Mellanöstern
försvinner på grund av Covid-19 och gränsstängningar.
mötesplatser
Folkuniversitetet och Berättarministeriet
skapar ny arena för bildning.
AI Summit 2020
Nytt pris
ska hylla svenska pionjärer inom AI.
hotellsäkerhet
Radisson Blu Hotel, Uppsala
är certifierade enligt Radisson Safety Protocol.
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
Populärvetenskap
Framtidsveckan
Vetenskapsvecka 12–18 oktober 2020 på Lunds Universitet.
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan för demokrati
Mässan undertecknar Deklaration för en stark demokrati.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu på första plats bland affärsresenärerna för sjunde året

Varje år genomför det London-baserade undersökningsföretaget BDRC ”Continental Hotel Guest Survey” i över 40 länder världen över. Den nordiska studien baseras på intervjuer med danska, norska, svenska och finska affärsresenärer. I undersökningen bli affärsresenärerna bland annat ombedda att svara på vilka hotellkedjor de bäst känner till, vilka hotellkedjor de har besökt de senaste 12 månaderna, vilken kedja de föredrar att bo på samt vilket hotell de själva skulle välja. I studien ingår även parametrar såsom varumärkeskännedom, lojalitet, servicenivå och komfort.

För sjunde året i rad får Radisson Blu högst betyg och har valts till "Number One Hotel Brand". Med hotell i totalt 62 länder i Europa, Mellanöstern och Afrika, kommer Rezidor Hotel Group att fortsätta med att erbjuda alternativ till sina gäster. Radisson Blu Waterfront och Stockholm Waterfront Congress Center som öppnas i januari 2011 är ytterligare exempel på vad man som gäst inom Radisson Blu har att se frem emot.

BDRC:s undersökning visar tydligt att affärsresenärer föredrar Radisson. Detta beror på hotellkedjans förmåga att säkerställa en enhetlighet bland samtliga hotell. Affärsgästerna vet vad de får när de bor på ett Radisson Blu hotell. Gästen kan alltid räkna med en "Yes I Can" attityd, en hög servicenivå, centralt belägna hotell, hotellrum med business class standard och lojalitetsprogrammet, Gold Points Plus (som nu har nått över 1 miljon medlemmar). Radisson Blu fortsätter också att kontinuerligt lansera nya koncept, t.ex. möteserbjudandet ”Green” med fokus på hållbar miljö och matkonceptet ”Brain Food” som håller mötesdeltagarna pigga och fokuserade hela dagen.

– Det är väldigt tillfredsställande att veta att våra gäster litar på varumärket Radisson Blu. Våra kunder har tagit till sig vår ”Yes I can”-attityd och därför är det desto viktigare att vi fortsätter att förekomma såväl som möta våra gästers behov, säger Ole Sorang, nordisk marknadsdirektör för Rezidor Hotel Group.