platsannonser
Eventkoordinator
till Tekniska Museet
nyheter
mat och möten
KOKS i Torshavn, Färöarna,
behåller Michelin-stjärnan.
politisk strid
Härnösands kommun överklagar
domen om hotellbygget.
Omvärldsanalys
Mattias Goldmann
till Sveriges Innovationsriksdag 2018.
Omvärldsanalys
Flygande start på 2018
för Svenska Möten.
möten skapar affärer
Traditionell japansk svärdritual
återinvigde Yasuragi.
På nytt uppdrag
Vanessa Butani
ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels.
möten är affärer
Fortsatt ökning
för kommersiella gästnätter i Borås.
möten delar kunskap
Sverige värd
för global jämställdhetskonferens 15–17 april.
mässor skapar möten
Nolia Karriär i Umeå
en av de största hittills.
Awarded
Scandic får tillgänglighetspris
och inbjudan att tala vid FN-kontoret i Wien.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu på första plats bland affärsresenärerna för sjunde året

Varje år genomför det London-baserade undersökningsföretaget BDRC ”Continental Hotel Guest Survey” i över 40 länder världen över. Den nordiska studien baseras på intervjuer med danska, norska, svenska och finska affärsresenärer. I undersökningen bli affärsresenärerna bland annat ombedda att svara på vilka hotellkedjor de bäst känner till, vilka hotellkedjor de har besökt de senaste 12 månaderna, vilken kedja de föredrar att bo på samt vilket hotell de själva skulle välja. I studien ingår även parametrar såsom varumärkeskännedom, lojalitet, servicenivå och komfort.

För sjunde året i rad får Radisson Blu högst betyg och har valts till "Number One Hotel Brand". Med hotell i totalt 62 länder i Europa, Mellanöstern och Afrika, kommer Rezidor Hotel Group att fortsätta med att erbjuda alternativ till sina gäster. Radisson Blu Waterfront och Stockholm Waterfront Congress Center som öppnas i januari 2011 är ytterligare exempel på vad man som gäst inom Radisson Blu har att se frem emot.

BDRC:s undersökning visar tydligt att affärsresenärer föredrar Radisson. Detta beror på hotellkedjans förmåga att säkerställa en enhetlighet bland samtliga hotell. Affärsgästerna vet vad de får när de bor på ett Radisson Blu hotell. Gästen kan alltid räkna med en "Yes I Can" attityd, en hög servicenivå, centralt belägna hotell, hotellrum med business class standard och lojalitetsprogrammet, Gold Points Plus (som nu har nått över 1 miljon medlemmar). Radisson Blu fortsätter också att kontinuerligt lansera nya koncept, t.ex. möteserbjudandet ”Green” med fokus på hållbar miljö och matkonceptet ”Brain Food” som håller mötesdeltagarna pigga och fokuserade hela dagen.

– Det är väldigt tillfredsställande att veta att våra gäster litar på varumärket Radisson Blu. Våra kunder har tagit till sig vår ”Yes I can”-attityd och därför är det desto viktigare att vi fortsätter att förekomma såväl som möta våra gästers behov, säger Ole Sorang, nordisk marknadsdirektör för Rezidor Hotel Group.