nyheter
motor för utveckling
Dubai vinner anbud
för 232 business events för tiden fram till 2026.
nya jobb
Informationsteknik
fortsätter rekrytera välkända namn.
Hotell
Jacy’z Hotel & Resort
i Göteborg startar exklusiv chaufförservice.
event skapar möten
Para-VM visar upp Östersund
som en tillgänglig stad för evenemang.
Nytt jobb
Isabelle Lechtman
blir vd för Folkets Hus i Stockholm.
Mötesplats
Rekordår 2022
Nu vill Bjertorp slott bli landets främsta bröllopsdestination.

Jacyz hotell i Göteborg
kan bli Årets Bygge 2023.
events skapar möten
Väv 2022 i Halmstad
gav 18,5 miljoner kr i turismomsättning.
Event skapar möten
Piteå Business Tour
– nytt eventkoncept för näringslivet i Piteå.
Events skapar möten
Flera internationella mästerskap
stärker Malmö som evenemangsstad.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Blu på första plats bland affärsresenärerna för sjunde året

Varje år genomför det London-baserade undersökningsföretaget BDRC ”Continental Hotel Guest Survey” i över 40 länder världen över. Den nordiska studien baseras på intervjuer med danska, norska, svenska och finska affärsresenärer. I undersökningen bli affärsresenärerna bland annat ombedda att svara på vilka hotellkedjor de bäst känner till, vilka hotellkedjor de har besökt de senaste 12 månaderna, vilken kedja de föredrar att bo på samt vilket hotell de själva skulle välja. I studien ingår även parametrar såsom varumärkeskännedom, lojalitet, servicenivå och komfort.

För sjunde året i rad får Radisson Blu högst betyg och har valts till "Number One Hotel Brand". Med hotell i totalt 62 länder i Europa, Mellanöstern och Afrika, kommer Rezidor Hotel Group att fortsätta med att erbjuda alternativ till sina gäster. Radisson Blu Waterfront och Stockholm Waterfront Congress Center som öppnas i januari 2011 är ytterligare exempel på vad man som gäst inom Radisson Blu har att se frem emot.

BDRC:s undersökning visar tydligt att affärsresenärer föredrar Radisson. Detta beror på hotellkedjans förmåga att säkerställa en enhetlighet bland samtliga hotell. Affärsgästerna vet vad de får när de bor på ett Radisson Blu hotell. Gästen kan alltid räkna med en "Yes I Can" attityd, en hög servicenivå, centralt belägna hotell, hotellrum med business class standard och lojalitetsprogrammet, Gold Points Plus (som nu har nått över 1 miljon medlemmar). Radisson Blu fortsätter också att kontinuerligt lansera nya koncept, t.ex. möteserbjudandet ”Green” med fokus på hållbar miljö och matkonceptet ”Brain Food” som håller mötesdeltagarna pigga och fokuserade hela dagen.

– Det är väldigt tillfredsställande att veta att våra gäster litar på varumärket Radisson Blu. Våra kunder har tagit till sig vår ”Yes I can”-attityd och därför är det desto viktigare att vi fortsätter att förekomma såväl som möta våra gästers behov, säger Ole Sorang, nordisk marknadsdirektör för Rezidor Hotel Group.