nyheter
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
hållbar flygutveckling
Finavia påskyndar införandet
av elektriska flygplan i Finland.
RSS
rss_icon
Länkar
Finland Convention Bureau övergår till finska turistrådet

Finland Convention Bureau (FCB), övergår till finska turistrådet från och med den 1 januari 2011. Beslutet fattades vid ett konstituerande möte i FCB i Helsingfors.

Syftet är att tydliggöra FCB: s verksamhet i enlighet med önskemålen från sina medlemmar. Det här sättet att arbeta överensstämmer också med den modell som de flesta europeiska länder, vars nationella CVB:er  backas upp av en nationell organisation.

Enligt det finska turistråde kommer mötesindustrin att fortsätta vara ett viktigt fokusområde. Under de senaste tjugo åren har Finland skaffat sig en position som en av de 20 bästa kongressdestinationerna i världen. Varje år genererar internationella möten över 100 miljoner euro i intäkter till Finland. Finlands CVB var en av Europas första och öppnade 1974.

I enlighet med internationell praxis kommer Finland Convention Bureau fortsätta som marknadsföring namn under vilket mötesindustrin verksamhet kommer att koncentreras. FCB kommer även fortsättningsvis att fungera som en förening vars styrelse kommer också att fungera som mötesindustrin Marketing Committee inom den finska turistrådet. FCB kommer att administrera föreningens resurser och organisation av aktiviteter som utbildning och nätverksbyggande.

Finlands CVB: s fyra heltidsanställda kommer att följa med över till turistårdet  den 1 januari 2011. I början av 2011 kommer också turostrådet att diskutera ökade esurser och förmodligen också nyanställningar för Finlands CVB.