nyheter
framtiden kommer närmare
Eskilstuna kongresshus
står klart 2026.
stor utbyggnad på G
Chalmers Konferens & Restauranger
tar över Universeums restaurang- och eventverksamhet.
DEBATT
Dags att ge mässbranschen förutsättning
att fortsätta skapa värde för näringslivet.
Handelskammarens pris
Philippe Longchamps
är Sveriges bästa lärare 2020.
regional utveckling
Sex miljoner
investeras i nya XC-leder i Järvsö.
Hänger ditt företag med i utvecklingen?
PCO-nätverket Incon lanserar resurssida för Covid-19
med kontor på 170 destinationer.
coronautveckling
”Sveriges största digitala nätverkslunch”
100 deltagare möts när Jobbfestivalen och Yrkesdörren arrangerar med Max Burgers.
det finns en lösning
​Ställ inte in när det hettar till
– flytta fram istället.
ett steg i taget
Asiens mötes- och eventindustri
förväntas återhämta sig snabbare än andra kontinenter.
Hemester
Aktörer på Ven samarbetar
för att göra ön säker att besöka i sommar.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny turistservicechef på Stockholm Visitors Board
Eva Camél blir ny chef för affärsområdet Turistservice inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för bland annat Stockholmskortet, hotellbokningen, de 300 virtuella turistbyråerna Stockholmspanelen samt Stockholm Tourist Centre. Eva har en bakgrund från turist- och servicebranschen och kommer närmast från en tjänst som projektledare för Event Stockholm samt från en liknande tjänst på Congress Stockholm. Eva tillträder sin nya tjänst den 1 augusti 2009.
– Eva har en gedigen bakgrund inom besöksnäringen och hon är som klippt och skuren för tjänsten. Evas arbete kännetecknas av en hög servicekänsla samt effektivitet och hon blir ett värdefullt tillskott för mottagarservicen i Stockholm och till ledningen inom SVB, säger Peter Lindqvist vd på Stockholm Visitors Board.
Eva Camél har en stor erfarenhet från turismsektorn bland annat som hotellchef på Hotel Kung Carl samt som gruppkoordinator på Congrex där hon bland annat arbetade med internationella hotellavtal för kongresser i utlandet. Från Congrex värvades hon som projektledare till Congress Stockholm inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för stora kongresser som exempelvis ERS (European Respiratory Society).
– Stockholms varumärke är starkt men konkurrensen från andra destinationer är stor. Att ha en bra mottagandeservice är en stor konkurrensfördel som vi ska värna om. Det ska kännas redan när man landar på flygplatsen att besökaren valt rätt destination. Stockholm ska präglas av en hög servicenivå och servicekänsla. Vi fortsätter också att utveckla det såkallade ambassadörsskapet. Vi vill få Stockholmaren att förstå vikten av att ge ett bra bemötande och värna om vår turism, säger Eva Camél.