platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
flygnytt
Norwegian utökar linjenätet
och börjar flyga från Stockholm Skavsta och Växjö Småland.
Omvärldsanalys
Nya tyska studier
med försiktigt optimistiska utsikter för möten och event.
mässor skapar möten
Växande intresse
för Automationsdagen.
Nytt jobb
Emil Ekberg,
ny GM på Nordic Light Hotel.
Kongress & Konsert
Renoveringen av Elmia
ger nya möjligheter.
Hotell
Prags hotellmarknad
fortsätter utvecklas positivt.
Kongress
Borås demokratiarbete
uppmärksammas internationellt i Grenoble.
nytt jobb
Stylt anställer ny vd
och gör sitt bästa år hittills.
hotellnytt
Stureplansgruppen
tar över Avalon Hotel i Göteborg.
hotellnytt
Jacy’z intar ytterligare en våning i skyskrapan
– lanserar Sky Affairs.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny turistservicechef på Stockholm Visitors Board
Eva Camél blir ny chef för affärsområdet Turistservice inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för bland annat Stockholmskortet, hotellbokningen, de 300 virtuella turistbyråerna Stockholmspanelen samt Stockholm Tourist Centre. Eva har en bakgrund från turist- och servicebranschen och kommer närmast från en tjänst som projektledare för Event Stockholm samt från en liknande tjänst på Congress Stockholm. Eva tillträder sin nya tjänst den 1 augusti 2009.
– Eva har en gedigen bakgrund inom besöksnäringen och hon är som klippt och skuren för tjänsten. Evas arbete kännetecknas av en hög servicekänsla samt effektivitet och hon blir ett värdefullt tillskott för mottagarservicen i Stockholm och till ledningen inom SVB, säger Peter Lindqvist vd på Stockholm Visitors Board.
Eva Camél har en stor erfarenhet från turismsektorn bland annat som hotellchef på Hotel Kung Carl samt som gruppkoordinator på Congrex där hon bland annat arbetade med internationella hotellavtal för kongresser i utlandet. Från Congrex värvades hon som projektledare till Congress Stockholm inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för stora kongresser som exempelvis ERS (European Respiratory Society).
– Stockholms varumärke är starkt men konkurrensen från andra destinationer är stor. Att ha en bra mottagandeservice är en stor konkurrensfördel som vi ska värna om. Det ska kännas redan när man landar på flygplatsen att besökaren valt rätt destination. Stockholm ska präglas av en hög servicenivå och servicekänsla. Vi fortsätter också att utveckla det såkallade ambassadörsskapet. Vi vill få Stockholmaren att förstå vikten av att ge ett bra bemötande och värna om vår turism, säger Eva Camél.