nyheter
digitalisera mera
Visit Stockholm och Tillväxtverket
satsar 8,3 miljoner på besöksnäring.
idéer som skapar möten
Karlstad: Nära 10 miljoner
fördelas till föreningar och organisationer 2021
NY detaljplan krävs
Lunds kongresshus
ett steg närmare förverkligandet
sammanslagning
BokningsBolaget och Compro Möten & Event
går samman blir Mice BokningsBolaget AB.
automatisk bokningsbekräftelse
Nordic Choice Hotels
utökar möjligheterna till digitala mötesbokningar.
satsning för ökad konkurrenskraft
​Stor omställningsinsats
för skånska mötesanläggningar.
400 startande
10-årsjubileum för vintersim i Skellefteå
arrangeras av Föreningen För Mörkrets och Kylans Glada Vänner.
Network Readiness Index
Sverige rankas etta i världen på digital samhällsomvandling
I NRIs årliga jämförelse av länders förmåga att tillvarata digitaliseringens möjligheter.
Framtidens mötesbransch
Besöksnäringens omställning
stöttas genom ny finansiering.
DEBATT DEBATT DEBATT
Svenska Möten
har erbjudit digital konferensbokning sedan 2015.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny turistservicechef på Stockholm Visitors Board
Eva Camél blir ny chef för affärsområdet Turistservice inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för bland annat Stockholmskortet, hotellbokningen, de 300 virtuella turistbyråerna Stockholmspanelen samt Stockholm Tourist Centre. Eva har en bakgrund från turist- och servicebranschen och kommer närmast från en tjänst som projektledare för Event Stockholm samt från en liknande tjänst på Congress Stockholm. Eva tillträder sin nya tjänst den 1 augusti 2009.
– Eva har en gedigen bakgrund inom besöksnäringen och hon är som klippt och skuren för tjänsten. Evas arbete kännetecknas av en hög servicekänsla samt effektivitet och hon blir ett värdefullt tillskott för mottagarservicen i Stockholm och till ledningen inom SVB, säger Peter Lindqvist vd på Stockholm Visitors Board.
Eva Camél har en stor erfarenhet från turismsektorn bland annat som hotellchef på Hotel Kung Carl samt som gruppkoordinator på Congrex där hon bland annat arbetade med internationella hotellavtal för kongresser i utlandet. Från Congrex värvades hon som projektledare till Congress Stockholm inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för stora kongresser som exempelvis ERS (European Respiratory Society).
– Stockholms varumärke är starkt men konkurrensen från andra destinationer är stor. Att ha en bra mottagandeservice är en stor konkurrensfördel som vi ska värna om. Det ska kännas redan när man landar på flygplatsen att besökaren valt rätt destination. Stockholm ska präglas av en hög servicenivå och servicekänsla. Vi fortsätter också att utveckla det såkallade ambassadörsskapet. Vi vill få Stockholmaren att förstå vikten av att ge ett bra bemötande och värna om vår turism, säger Eva Camél.