platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
Swedish Network of Event Destinations
Visit Blekinges destinationsutvecklare
tar plats i nationell nätverksstyrelse.
I bästa sällskapet
Events Industry Council
belönar svenska Lotta Boman, Sigtunahöjden.
100 mest inflytelserika
Rösta på Atti Soenarso, Chefredaktör på Meetings International
Nominerad till Eventex Index 2021 De 100 mest inflytelserika personerna inom eventindustrin.
letar nyckeltal
Visita i nytt samarbete för nationell evenemangsstatistik
Sora aktörer tar fram relevant och pålitlig statistik för att stärka kunskapen om branschen.
Thought Leadership Hub
The ACF – Audite, Cogitare, Facite lovar att lyssna, tänka och göra
Ska hjälpa organisationer och destinationer att nå sin fulla potential genom business events.
ökat belgiskt intresse
Göteborg knyter band med Flandern
Avsiktsförklaring att stärka innovationssamarbetet mellan regionerna.
Dörrarna öppnas
Borås fylls av besökare igen
tre kongresser samma vecka plus EM-kval i fotboll för F16.
27 oktober
Ny dansk-svenskjobbmässa
på Malmömässan.
Cool konst
Tre dolda kulturgårdar
i Litauens främsta städer.
RSS
rss_icon
Länkar
PS Communication tar plats i ROOM:s lokaler på Kungsholmen
PS Communication kommer att skapa en av Stockholms största byrålokaler på 3.300 kvadratmeter, i ROOM:s gamla lokaler på Kungsholmen i Stockholm. Lokalen formas till ett kreativt center med plats för partners och kollegor. PS Communication har vuxit snabbt under de senaste åren och är i dag en av de största byråerna i Sverige med 125 anställda, varav ca 80 har sin bas i Stockholm.

– Det har blivit så pass trångt på kontoret på Pontonjärgatan att vi blev tvungna att ”annektera” lokaler på angränsande gator. Vi ser ingen avmattning i sikte och behöver ändamålsenliga lokaler som vi kan växa vidare i. Det är verkligen hög tid, säger Patrick Walldén, vd för PS Communication.

Flytten till de nya lokalerna planeras till februari 2011. Lokalerna ska renoveras, arkitekterna har fått i uppdrag att skapa en dynamisk miljö där kreatörer inom de flesta discipliner kan samverka. Utrymme för lanseringar, modevisningar, vernissager och arbetsmöten planeras även i lokalens entré.

– Både fastigheten och lokalen har en unik karaktär som lämpar sig väl för PS Communications verksamhet. Det är mycket glädjande att vi hittat ett samarbete med en hyresgäst som verkligen tar till vara på de möjligheter som lokalen erbjuder, säger Erik Skalin, uthyrningsansvarig på Aberdeen Asset Management.

PS Communication startades i Stockholm 1997 och har under de senaste åren etablerat dotterbolag i Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo. Byrån har sina rötter i upplevelse- och mötesbaserad marknadsföring, för många av de största bolagen i Sverige och Norden.

– Även om vi är en nordisk aktör är det trots allt Stockholm och Kungsholmen som ligger oss närmast hjärtat. Då vi letade ny lokal var det inte tal om att byta stadsdel – med den nya lokalen vill vi skapa ett ”House of Experience” och kanske bidra till att stärka bilden av Kungsholmen som en kreativ och entreprenöriell stadsdel i Stockholm, fortsätter Patrick Walldén.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PS Communication är en kommunikationsbyrå med ursprung i action- och event marketing och upplevelsebaserad marknadsföring. Byrån har 125 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo. PS Communication har partnerbyråer i Helsingfors samt de baltiska staterna och ingår i två internationella nätverk – Comvort och United Agencies Network. PS Communication blev utsedd till Sveriges Bästa Byrå inom kategorin Action Marketing av Resumé 2009 och nr.2 i 2010 års ranking. Bland kunderna finns Procordia Foods, Stabburet, Telia, Ericsson, Posten, SAS, LG, Trygg-Hansa, AMF Pension, SJ, Procter & Gamble, Carlsberg, Stena Line, Skånetrafiken, McNeil, Ellos, OBH Nordica, Stockholms Stad, Tyréns med fler.