platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
PRESSTOP
IMEX i Frankfurt 2021
ställs in.
hotellnytt
Scandic Arlandastad slår upp dörrarna
med mötesarenan Scandinavian XPO som granne.
RSS
rss_icon
Länkar
PS Communication tar plats i ROOM:s lokaler på Kungsholmen
PS Communication kommer att skapa en av Stockholms största byrålokaler på 3.300 kvadratmeter, i ROOM:s gamla lokaler på Kungsholmen i Stockholm. Lokalen formas till ett kreativt center med plats för partners och kollegor. PS Communication har vuxit snabbt under de senaste åren och är i dag en av de största byråerna i Sverige med 125 anställda, varav ca 80 har sin bas i Stockholm.

– Det har blivit så pass trångt på kontoret på Pontonjärgatan att vi blev tvungna att ”annektera” lokaler på angränsande gator. Vi ser ingen avmattning i sikte och behöver ändamålsenliga lokaler som vi kan växa vidare i. Det är verkligen hög tid, säger Patrick Walldén, vd för PS Communication.

Flytten till de nya lokalerna planeras till februari 2011. Lokalerna ska renoveras, arkitekterna har fått i uppdrag att skapa en dynamisk miljö där kreatörer inom de flesta discipliner kan samverka. Utrymme för lanseringar, modevisningar, vernissager och arbetsmöten planeras även i lokalens entré.

– Både fastigheten och lokalen har en unik karaktär som lämpar sig väl för PS Communications verksamhet. Det är mycket glädjande att vi hittat ett samarbete med en hyresgäst som verkligen tar till vara på de möjligheter som lokalen erbjuder, säger Erik Skalin, uthyrningsansvarig på Aberdeen Asset Management.

PS Communication startades i Stockholm 1997 och har under de senaste åren etablerat dotterbolag i Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo. Byrån har sina rötter i upplevelse- och mötesbaserad marknadsföring, för många av de största bolagen i Sverige och Norden.

– Även om vi är en nordisk aktör är det trots allt Stockholm och Kungsholmen som ligger oss närmast hjärtat. Då vi letade ny lokal var det inte tal om att byta stadsdel – med den nya lokalen vill vi skapa ett ”House of Experience” och kanske bidra till att stärka bilden av Kungsholmen som en kreativ och entreprenöriell stadsdel i Stockholm, fortsätter Patrick Walldén.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PS Communication är en kommunikationsbyrå med ursprung i action- och event marketing och upplevelsebaserad marknadsföring. Byrån har 125 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo. PS Communication har partnerbyråer i Helsingfors samt de baltiska staterna och ingår i två internationella nätverk – Comvort och United Agencies Network. PS Communication blev utsedd till Sveriges Bästa Byrå inom kategorin Action Marketing av Resumé 2009 och nr.2 i 2010 års ranking. Bland kunderna finns Procordia Foods, Stabburet, Telia, Ericsson, Posten, SAS, LG, Trygg-Hansa, AMF Pension, SJ, Procter & Gamble, Carlsberg, Stena Line, Skånetrafiken, McNeil, Ellos, OBH Nordica, Stockholms Stad, Tyréns med fler.