Från den 1 september driver Coor Service Management ytterligare fyra mötesanläggningar i Stockholm. Coor blir därmed en av de ledande dagkonferensarrangörerna i Stockholm. De fyra anläggningarna har tidigare drivits av Vasakronan.
– Nu kan vi erbjuda ett bredare utbud av dagkonferensanläggningar till befintliga och nya kunder, säger Christian Johansson, kontraktschef på Coor.
I slutet av 2009 ingick Coor ett partnerskapsavtal med Vasakronan. I syfte att skapa mervärde för sina hyresgäster har Vasakronan i samarbete med Coor utvecklat ett nytt servicekoncept. Partnerskapsavtalet innebär att Coor får möjlighet att leverera tjänster till Vasakronans hyresgäster över hela landet. Avtalet innebär också att Coor ska utveckla och leverera fastighetsgemensamma tjänster till Vasakronan.
Sedan tidigare driver Coor tio mötesanläggningar i Stockholm, Göteborg och Malmö. De nya anläggningarna som Coor ska driva är Alviks Strand Konferens, Solna Access Konferens, Lindhagen mat och möten samt Konferens Kobran.
Coor Service Management är specialiserat på att leda, utveckla och effektivisera affärsstödjande servicefunktioner på kontor, i produktionsanläggningar, i fastigheter och i offentlig verksamhet. Bolaget erbjuder ett hundratal servicetjänster som bland annat dagkonferenser. I Stockholm driver bolaget Westmanska Palatset, Garnisonen Konferens, Primus Konferens, Tegen Konferens, Rosteriet Konferens, Kista Science Tower Conference och Kista Entré Konferens.
I Göteborg driver företaget Läppstiftet Konferens och Järntorget Konferens, och i Malmö Bylgia och Sirius Konferens. Bolaget har totalt cirka 4 300 medarbetare i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Belgien. Årsomsättningen är cirka 5,9 miljarder kronor.
Foto: Alviks Strand Ljusgården