platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Återöppnat Elmia:
Ett unikt mäss- och mötesår.
29/12-8/1
Malmö:
Vinterspelens universum återuppstår på ny plats.
nytt jobb
Josefine Gudmundson
blir hotelldirektör för Clarion Hotel The Pier.
26-27 juni 2023
Sverige arrangerar stor life science-kongress
som del av EU-ordförandeskapet.
Satsar på Business Events
Macaos kasinon satsar framåt på Business Events
investerar runt 170 miljarder kommande decenniet.
Event
Skåne Trendrapport 2022
Event in Skåne: Det har hänt magiska saker i Skåne under 2022.
Omvärldsanalys
Sju mötes- och eventtrender som du behöver känna till inför 2023
Utdrag ur eboken 7 Meeting and Event Trends You Need to Know for 2023.
Omvärldsanalys
Det är dags att bana nya spår för eventplanerare
Alla tecken pekar mot ett hektiskt 2023.
Kellerman
I have a feeling we are not in Kansas anymore
Roger Kellerman om att stå inför en värld där gamla regler inte längre gäller.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic Choice Hotels rekryterar för att personifiera gästresan genom data, analys och insikt

Nordic Choice Hotels har letat långt utanför landsgränserna efter en världsspelare för att accelerera sitt datadrivna arbetssätt med fokus på gästresan och gästnöjdhet. Valet föll till slut på Dianne Ramirez Robillos som i december tillträdde den nya tjänsten VP Personalization, Data & Insights.

Dianne kommer senast från en liknande roll inom Qatar Airways där hon fick hela organisationen att bli datadriven. Nu ska hon genomföra samma förändring på Nordic Choice Hotels för att ge gästerna en bättre, mer personlig upplevelse.

"Jag är otroligt glad att börja på Nordic Choice Hotels och vara en del av att förverkliga vår strategi och erbjudande framöver. Personalisering, data och insikter kommer att vara nyckelområden när vi går framåt i vår datadrivna och kundcentrerade gästupplevelse. Tillsammans med resten av teamet kommer vi att leverera den bästa upplevelsen, skapa magiska ögonblick och garantera bestående minnen samtidigt som vi gör skillnad för människor och vår planet", säger Dianne Ramirez Robillos, VP Personalization, Data & Insights på Nordic Choice Hotels.

Dianne kommer i sin roll vara ansvarig för att sätta och utveckla strategin kring ett datadrivet arbetssätt, personifiering och analys. Målet är att öka gästnöjdheten och att öka försäljningen i koncernens egna kanaler.

"Diannes långa och imponerande erfarenhet att förverkliga och utveckla ett datadrivet arbetssätt kommer verkligen vara en nyckelkompetens för oss framöver när vi ska utveckla vårt erbjudande till våra gäster. Hennes förmåga att både analysera och komma med insikter, till exempel kring de dryga 2 miljoner medlemmar vi har i Nordic Choice Club, kommer verkligen kunna bidra att vi tar nästa steg i vår strategi framöver", säger Carl Olsberg, CEO på eBerry, en del av Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels och eBerry har även under hösten internrekryterat Nils Korsvoll till rollen som VP Customer Journey & Product Development och kommer efter årsskiftet stärka upp med ytterligare en person i rollen som VP Marketing & Digital Sales.