I slutet av varje år tillkännager Imex Group traditionellt ett tema, en Talking Point, för det kommande året.
Idag, och med utgångspunkt i ett tidigare tema som pågick i över två år på grund av pandemin, Nature, meddelar Imex att Human Nature är utgångspunkten för mässan under 2023.
The Talking Point tillhandahåller ett ramverk för pedagogisk programmering vid varje Imex-mässa samt ett tema för utställare att anamma om de vill.
Carina Bauer, vd för Imex Group, säger att avsikten med Human Nature är att uppmuntra alla i världen som arbetar med business events att erkänna, förstå och fira allt som är bra med att vara en människa. Det gäller särskilt mänsklig mångfald.
"Aldrig har vi varit mer medvetna om vår sårbarhet och vårt ansvar som människor. När vi navigerar oss igenom ett tufft affärsklimat och bygger vår Net Zero-färdplan erbjuder 2023 en chans att förnya oss."
"Vi tror att möten och business events har en viktig roll att spela för att återställa vår värld till det bättre och att Talking Point inbjuder alla att vara med på ett positivt och samarbetande sätt."
Carina Bauer berättar att deras team arbetar med partners för att designa en mässa som fokuserar på många aspekter av den mänskliga naturen och utnyttjar medfödda och inlärda beteenden, det vill säga våra olika behov och mål.
"Vad gör oss friska, vad inspirerar oss, vad gör mänskliga kontakter ansikte mot ansikte avgörande? Hur vi lär oss och hur vi minns. Resultatet blir en mässa som ger en upphöjd upplevelse för alla, en som är målmedveten men ändå fast centrerad på att göra produktiva affärer.
Varje år granskar Imex-teamet detaljerad feedback från varje tidigare mässa och implementerar finjusteringar baserat på data, observationer och kundförslag.
För 2023 har den ständiga förbättringsmetoden resulterat i sex utbildningsspår: teknik och innovation, trender och forskning, erfarenhetsdesign och eventmarknadsföring.
Det femte spåret, Business Practices, inkluderar populära Event Planner Toolkit medan spår sex, People and Planet, specifikt tar upp rättvisa, mångfald och inkludering (EDI), professionell och personlig utveckling, ledarskap, kultur och engagemang, välbefinnande och hållbarhet.
En global lista av utställare är redan bekräftad från hela Europa, Asien, Afrika och Amerika. Registreringen öppnar i mitten av januari.