platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Över 100 000 affärsmöten
under IBTM World 2022 i Barcelona.
flygnytt
Stockholm Arlanda Airport
får sin första food hall.
hotellnytt
25hours
öppnar sitt första hotell i Skandinavien.
60 000 bokade möten
Sverige – det enda
nordiska landet som saknas på IBTM World.
hotellnytt
Nya ägare av Villa Gladtjärn,
tidigare Barken Konferens.
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
RSS
rss_icon
Länkar
Lisa Hultengren ny marknadschef på United Stage

Nordens största artistagentur, United Stage, växlar upp marknadsavdelningen genom rekryteringen av Lisa Hultengren, tidigare Head of Marketing Operations på Epidemic Sound. Som Marknadschef kommer hon leda United Stages marknadspositionering av konserter, shower och företagsevent.

Expansionen kommer efter en rad av tilltagande för United Stage efter en hård pandemi. En del av Lisa Hultengrens roll kommer innebära att erbjuda artister bättre möjligheter att utveckla sina karriärer och nå ut med sin musik till en bredare målgrupp.

Lisa Hultengren kommer in i bolaget med erfarenhet av strategi, varumärkesutveckling och marknadsföring. På Epidemic Sound ledde hon den globala varumärkesutvecklingen under bolagets mest expansiva fas. Tidigare var hon kreatör på Sony Music, och skapat kampanjer för artister såsom Kygo, Tove Styrke och Victor Leksell.

“Jag är otroligt pepp att få komma till United Stage och utveckla hur vi skall nå ut med livemusiken till hela svenska folket. Jag ser stor potential för oss att skapa mer innehållsrik kommunikation och effektfull marknadsföring", säger  Lisa Hultengren, Marketing Director, United Stage.

“Jag är väldigt glad att ha rekryterat Lisa till United Stage. Lisa har erfarenhet från många områden inom marketing och varumärkesstrategi, och med hennes erfarenheter från skivbolag och framförallt tech-världen de senaste åren kommer Lisa kunna tillföra kunskap som kommer vara otroligt värdefull för att hjälpa våra klienter att nå nästa nivå.”