platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Över 100 000 affärsmöten
under IBTM World 2022 i Barcelona.
flygnytt
Stockholm Arlanda Airport
får sin första food hall.
hotellnytt
25hours
öppnar sitt första hotell i Skandinavien.
60 000 bokade möten
Sverige – det enda
nordiska landet som saknas på IBTM World.
hotellnytt
Nya ägare av Villa Gladtjärn,
tidigare Barken Konferens.
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholm Meeting Selection stärker sin kommersiella organisation

För att kunna växa ytterligare och förstärka sin position på marknaden utökar nu Stockholm Meeting Selection (SMS) sina kommersiella resurser med en Total Revenue & E-Commerce Manager och en Marknadschef.

Tidigare i höstas började Marianne Heidenberg sin nya roll som Total Revenue & E-Commerce Manager. Marianne kommer närmast från SJ där hon varit Senior Revenue Manager. Marianne har en lång erfarenhet från branschen och har tidigare arbetat länge med försäljning och revenue inom Scandic Hotels och Svenska Möten.

I början av oktober började Martin Tallvid sin nya roll som Marknadschef på SMS. Martin har en lång erfarenhet av att utveckla koncept, driva event och skapa upplevelser inom mötesbranschen. Martin har bland annat arbetat länge på Helio och inom eventbranschen.

"Jag är väldigt glad för att vi nu har en stark kommersiell ledningsgrupp på plats som tillsammans med våra destinationer kan vara mer offensiva på marknaden och utveckla nya gästupplevelser, optimera försäljningen och stärka våra varumärken", säger Vanja Vilbern, Chief Commercial Officer på Stockholm Meeting Selection.

"Med Mariannes erfarenhet av att sätta långsiktiga strategier för att driva omsättning och lönsamhet samt Martins kreativa kraft så är jag övertygad om att vi kommer att utveckla nya spännande affärsmöjligheter både inom privat- och mötesmarknaden. Det ska vara en wow upplevelse att besöka våra destinationer", säger Vanja Vilbern.

I den kommersiella ledningsgruppen ingår Malin Lindström - Försäljningschef, Martin Tallvid - Marknadschef, Marianne Heidenberg - Total Revenue & E-Commerce Manager och Vanja Vilbern - CCO.

Bilden: Martin Tallvid och Marianne Heidenberg.