platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Över 100 000 affärsmöten
under IBTM World 2022 i Barcelona.
flygnytt
Stockholm Arlanda Airport
får sin första food hall.
hotellnytt
25hours
öppnar sitt första hotell i Skandinavien.
60 000 bokade möten
Sverige – det enda
nordiska landet som saknas på IBTM World.
hotellnytt
Nya ägare av Villa Gladtjärn,
tidigare Barken Konferens.
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
RSS
rss_icon
Länkar
Svenska Möten sätter nytt försäljningsrekord

I takt med en större efterfrågan på fysiska möten och nya behov av långsiktiga mötespartners har Svenska Mötens erbjudande växt sig större efter pandemin. Och för första gången, sedan starten för drygt 40 år sedan, nådde organisationen nu i höst en samlad försäljning för 2022 på över 500 miljoner kronor.

"Vi har haft en långsiktig vision att nå denna milstolpe på en halv miljard och det är helt fantastiskt att vi nu passerat den! Nu tar vi sats mot nya höjder. Många står inför en tuff ekonomisk period i en osäker omvärld, samtidigt är fysiska möten mer på tapeten än någonsin tidigare. Och rekordomsättningen är ett bevis på att vi lyckats med vårt erbjudande som strategisk mötespartner", säger Jannis Norén Karras, försäljnings- och affärsutvecklingschef på Svenska Möten.

Efter den förra rekordnoteringen 2019, då den försäljningen nådde 431 miljoner för helåret, slog pandemin och den digitala möteskulturen hårt på mötesindustrin. Under det senaste året har emellertid Svenska Möten sett en kraftigt stigande efterfrågan, både som konsekvens av ett uppdämt behov och som resultat av ändrade beteenden hos kunderna.

Fler och fler upphandlar en långsiktig partner och vänder sig till Svenska Möten. Att kunna samla alla sina bokningar på samma ställe, få överblick, kostnadskontroll, statistik och service är förändrade behov och beteenden som också bidragit till tillströmningen efter pandemin. Och Svenska Möten tror på försatta tillväxtmöjligheter framöver.

"Möjligheten för företag att få skräddarsydda och hållbara lösningar levererade samt möjlighet till styrning och kontroll så att de kan fokusera på sina expertisområden är något vi tror kommer efterfrågas mer och mer", säger Jannis.

 

Bilden: Jannis Norén Karras, försäljnings- och affärsutvecklingschef på Svenska Möten.