platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Över 100 000 affärsmöten
under IBTM World 2022 i Barcelona.
flygnytt
Stockholm Arlanda Airport
får sin första food hall.
hotellnytt
25hours
öppnar sitt första hotell i Skandinavien.
60 000 bokade möten
Sverige – det enda
nordiska landet som saknas på IBTM World.
hotellnytt
Nya ägare av Villa Gladtjärn,
tidigare Barken Konferens.
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
RSS
rss_icon
Länkar
Radisson Rewards lojalitetsprogram nylanseras

Radisson erbjuder sina medlemmar ett uppgraderat lojalitetsprogram av Radisson Rewards, med konsumentinriktade och skräddarsydda belöningar baserat på gästers önskemål och tidigare förfrågningar. Men den nya rabattförstärkaren kan medlemmar använda sina poäng när och hur de vill med en dynamisk inlösenmodell, gratis uppgraderingar samt möjlighet att göra vistelsen helt koldioxidneutral.

Radisson Hotel Group lanserade i veckan sitt uppgraderade lojalitetsprogram Radisson Rewards. Det öppnar möjligheten för den som är medlem att uppleva exklusiva förmåner snabbare när VIP-medlemmar avancerar till den högsta nivån dubbelt så snabbt som tidigare. Förmånerna kan nås redan från dag ett och är tillgängliga över hela medlemsresan – från inspiration till bokning. De nya förmånerna inkluderar bland annat gratis uppgraderingar, rabatter på mat och dryck, samt möjligheten att göra vistelsen helt koldioxidneutral.

"Vi är fantastiskt spända på lanseringen av vårt nya Radisson Rewards-program och vi tackar våra medlemmar för deras lojalitet. Nu är det dags för oss att belöna dem med ett nytt urval av anpassade förmåner för att säkerställa att varje ögonblick räknas när de bor hos Radisson. Dessa spännande, snabbt tillgängliga förmåner hoppas vi kommer uppmuntra nya medlemmar att gå med i ett av världens snabbast växande bonusprogram och imponerande hotellutbud", säger Cristina Serra, Global Senior Vice President Brand Strategy & Guest Experience hos Radisson Hotel Group.

Sedan lanseringen av Radissons tidigare upplaga av Radisson Rewards har ambitionen varit att leverera spännande förmåner, gratis uppgraderingar och exklusiva upplevelser till sina medlemmar för att säkerställa en minnesvärd hotellvistelse. I Sverige har antalet medlemmar växt med drygt 200 000 under de senaste tre åren, och med det nya, uppgraderade programmet hoppas man kunna nå ännu fler. Det nya Radisson Rewards är en förlängning på samma grund som det föregående och fokuserar på att skapa en upplevelse som är ännu mer anpassad efter dig som medlem.

 

Här är de nya förmånerna i Radissons nya lojalitetsprogram:

 

Värdefulla förmåner tillgängliga redan från första dagen och över hela medlemsresan – det nya lojalitetsprogrammet har förenklats till att bli det mest strömlinjeformade i branschen med bara tre nivåer – Club, Premium och VIP, vilket erbjuder medlemmar den snabbaste vägen att höja sin status, tjäna och lösa in fler lojalitetspoäng.

 

• Skräddarsydda och anpassade belöningar och förmåner – genom att en heltäckande medlemsprofil skapas kan medlemsförmånerna anpassas och skräddarsys per bokning baserat på gästernas önskemål och tidigare förfrågningar.

 

• En ny rabattförstärkare – denna ger medlemmarna möjlighet att öka sin rabatt genom att minska antalet poäng de tjänar. Medlemmar kan använda sina poäng exakt hur och när de vill genom en ny dynamisk inlösenmodell – en helt ny funktion som ger medlemmar flexibiliteten att välja hur många poäng som ska användas för en Award Night, och kombinera valfritt antal poäng med kontanter för rumsbokningar eller hotelltjänster.

 

• Möjligheten att göra en hotellvistelse helt koldioxidneutral – hållbarhet är en av Radissons högsta prioriteringar. Du som medlem kan nu göra dina hotellvistelser helt koldioxidneutrala genom att lösa in ett antal poäng per dag för att kompensera för vistelsens koldioxidavtryck.

 

• Bookers and Planners integreras i nya programmet – till skillnad från det tidigare programmet där Bookers and Planners varit ett separat program är det nu istället integrerat i det nya Radisson Rewards. Bookers and Planners ger researrangörer möjligheten att dela sina poäng med andra medlemmar, använda dem för att boka mötes- och evenemangslokaler och tjäna extra poäng när de hänvisar till nya medlemmar.

 

• Globala partnersamarbeten – Radisson Rewards kommer utöka sin nuvarande portfölj med nya rese-, finans- och hållbarhetspartners. Resekomponenten startar med Radisson Rewards Experiences, där medlemmar kan boka upplevelser inklusive sightseeing, museiturer och tillgång till lokala sevärdheter, och tjäna 20 poäng för varje 11 SEK spenderade (1 USD*), om de utnyttjas före årskiftet.

 

*Beloppet i SEK baseras på den aktuella växlingskursen mellan SEK och USD, vid tiden för pressreleasen var kursen för 1 USD 11 SEK.

 

Bilden: Radisson Blu Scandinavia i Göteborg är renoverat.