platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
Mässor skapar möten
Över 100 000 affärsmöten
under IBTM World 2022 i Barcelona.
flygnytt
Stockholm Arlanda Airport
får sin första food hall.
hotellnytt
25hours
öppnar sitt första hotell i Skandinavien.
60 000 bokade möten
Sverige – det enda
nordiska landet som saknas på IBTM World.
hotellnytt
Nya ägare av Villa Gladtjärn,
tidigare Barken Konferens.
Hållbarhet
American Express Meetings & Events
undertecknar Net Zero Carbon Events-löfte.
Spännande möte
Sveriges Elevkårers Kongress22
i Norrköping.
flygnytt
Eurowings utökar i Sverige
ökar utbudet på Landvetter med ny direktlinje till Berlin.
Höjer kvalitetskraven
Alvar blir namnet
på hela Skellefteås näringslivsdag.
14 januari - 21 maj 2023
Malmö värd
för uppmärksammad Banksy-utställning.
RSS
rss_icon
Länkar
De första talarna klara för IBTM World 2022

IBTM WORLD berättar att Salesforce Evenemangsledare Gareth Kelly blir den första klara key-note-speakern på IBTM World 2022, som äger rum i Fira, Barcelona, ​​från 29 november till 1 december.

Som chef för Salesforces hela evenemangs- och upplevelseportfölj över Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) är Gareth Kelly också ansvarig för att övervaka EMEA vid dess legendariska Dreamforce-evenemang. Evenemanget 2022 välkomnade 150 000 deltagare, antingen personligen eller på sin digitala plattform Salesforce+, representerade över 100 länder och visade upp innovationer som förvandlade publiken av deltagare till fans.

Gareth Kelly, Senior Director och Head of Strategic Events EMEA, kommer att berätta hur Salesforce använder sina inspirerande evenemang för att skapa bättre affärsresultat och mer meningsfulla kulturupplevelser för företag.

"Detta är en spännande tid för vår industri då vi tar tillfället i akt att återuppbygga, vår industri på fantasifulla och innovativa sätt. Business Events existerar inte isolerat, de har kraften att skapa långtgående och positiv förändring i näringsliv, kultur och samhälle. Det kommer att vara uppfriskande att dela de kunskaper och erfarenheter som Salesforce har skaffat sig, särskilt genom vårt Dreamforce-event, med så många intressanta och likasinnade människor på IBTM World och inspirera dem att fortsätta bygga ett arv av visionära evenemang som förstärker och skapar stor nytta för dagens moderna businesseventslandskap", säger Gareth Kelly.

Ytterligare key-not-speakers bekräftade för IBTM World inkluderar Tom Roach, VP Brand Strategy på Jellyfish, som kommer att presentera en föreläsning med titeln "In a World of Change, what will not? The 7 Principles of Effective Brand-Building Creativity’”. I sin session kommer Tom att föreslå att även om marknadsförare är fascinerade av förändring och tekniken som driver den, så finns det något viktigare som aldrig förändras: den mänskliga hjärnan - hårdvaran som all denna nya teknik ska använda sig  av.

Despoina Zachariadou, Lead Immersive UX Designer, Creative Technologist VR/AR, och Creative Director på Jack Morton Worldwide kommer att ge lowdown på metaversen och varför det är viktigt. Adolfo Pahissa Lopez, som leder upplevelsedesignteamet som Head of Creativity för tekniktrendprognosare på NTT DATA Europe & LATAM, kommer att undersöka varför det är viktigt att anpassa sig och möta förväntningarna från Gen Z för att överleva och frodas på dagens marknad.

På IBTM World’s Accelerate Stage, som visar upp interaktiva diskussioner, nya idéer och inspirerande korta samtal, kommer Grant Dudson, Influencer och Creative Director på Chorus, att diskutera evenemangsteknologi förr och i framtid. Som en av de ledande kreativa rösterna i industrin kommer Grant att reflektera över evenemangsteknikens resa genom en kreativ persons ögon och spekulera i vad detta betyder för framtiden för teknisk innovation vid evenemang.

"Vårt marknadsledande utbildningsprogram har utformats kring temat kultur i alla dess former, och sessionerna om teknik är inget undantag. Efter pandemin har vi alla blivit så mycket mer fördjupade i teknikkunskapen och öppna för teknikens otroliga potential, och vi är glada över att dela en mängd underbara sessioner som dyker in i det temat. Gareth Kelly är ett kraftpaket av kunskap och erfarenhet, och hans session kommer att vara inspirerande för alla som vill ta sina evenemang till nästa nivå", säger David Thompson, Event Director, IBTM World.

IBTM Worlds innovativa kunskapsprogram kommer att innehålla ett fullspäckat schema med sessioner om kontakter, affärer, karriärer, varumärken och upplevelser.

Evenemanget samlar världens ledande inköpare och leverantörer för tre dagar av högkvalitativa personliga möten, nätverkande och inspirerande utbildningssessioner. Flaggskeppet i Barcelona har bekräftat många av världens mest kända destinationer och leverantörer som utställare Teknikfokuserade utställare som redan har bekräftats att delta inkluderar Cvent, Conference Compass och Parthen Meeting Services.

 

Bilden: Gareth Kelly, klar som key-note-speaker på IBTM World i Barcelona.