platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
14 000 besökare
IBTM World 2019
utsågs till bästa internationella mässa.
Award winner
Lotta Boman, Sigtunahöjden
tilldelades IACCs Mel Hosansky Award.
söks från 10 augusti
Evenemangsstödet införs
måste vara minst 250 deltagare.
hotellnyttt
Qatar öppnar 105 nya hotell
inför Fotbolls-VM 2022.
Bra inititativ
Seoul Convention Bureau
bjöd in till en online-kampanj för att lyfta MICE-industrin.
30 nov - 2 dec 2021
IBTM World öppnar registreringen för Hosted Buyers
mässan för första gången i hybridformat.
växande mötesplats
Nytt toppmodernt storkök
i Scandinavian XPO byggdes på rekordtid.
mässor skapar möten
Stockholm Furniture & Light Fair
storsatsar på 2022 - skandinavisk design får större fokus än någonsin tidigare.
hotellutveckling
Pride House
checkar in på Clarion Hotel Stockholm.
mötesskapare
Internetstiftelsen
öppnar ett nordiskt chapter för World Wide Web Consortium, W3C.
RSS
rss_icon
Länkar
ETOA och ECM startar ny gemensam workshop

European Tour Operators Association (ETOA) och European Cities Marketing (ECM) kommer att samarbeta kring en ny workshop i juni 2011  för researrangörer och destinationer. Eventet kommer att följa den framgångsrika modell som utvecklats under många år där uställarna tar emot bokade möten för att kunan träffa så många aktörer som möjligt. Detta är det mest tidseffektiva sättet för ECM:s destinationsmedlemmar för att snabbt lära sig vad operatörerna letar efter och hur de fungerar. Operatörerna kan hitta nya sätt att utveckla sin produkt.

– Vi ser mycket fram emot att samarbeta med ETOA, säger Dieter Hardt-Stremayr, ordförande för ECM. De har en lång erfarenhet av att driva sin välorganiserade och effektiva workshops. De har medlemmar som representerar de största rederierna från nästan alla de främsta marknaderna. Detta är en stor möjlighet för städer att få en djup och intensiv förståelse för hur marknaden fungerar.

– Städerna är kanske de viktigaste hörnstenarna i den europeiska turismen. De reser människor från hela världen. säger Tom Jenkins, ETOA: s vd. Det är därför ECM:s medlemmar är de viktigaste och mest dynamiska destinationerna i Europa. De representerar vad kunderna vill se. Marknaden är i allara högsta grad snabbrörlig, där operatörerna ständigt letar efter sätt att utveckla befintliga destinationer och hitta nya produkter. Här kommer alla de viktigaste personerna att samlas under ett tak.

 

Fler uppgifter om detta evenemang kommer att tillkännages i september. Svenska medlemmar i ECM är Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala (bilden) och Luleå.