platsannonser
Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024
Framtid, innovation och Agenda 2030 utgör ledstjärnor för kongressen.
nyheter
forskning skapar möten
Forskare
har en viktig och mångfacetterad roll i inkubatorer.
Hotellnytt
BWH Hotel Group
fortsätter expandera i Norge.
UNWTO-möte i går
IATA tror på vaccinationskrav
för att flyga internationellt.
Fourth Industrial Revolution
MCI ställer om
till den digitala tidsåldern.
forskningsresultat
Innovationsnätverket ”Future Meeting Space”:
har ett digitalt evenemang den 22 februari.
flygnytt
Emirates utökar sin verksamhet till USA
efter ökad efterfrågan.
En sann förebild
Charbél Gabro
vinner Stora Målpriset 2020.
strikta krav
Mallorca tilldelas prestigefyllt certifikat från UNWTO
- som första turistdestination i Europa.
omställning
​Stockholmsmässan
blir padelarena.
I natt jag drömde
Micke Darmell
skriver ett brev från framtiden.
RSS
rss_icon
Länkar
ETOA och ECM startar ny gemensam workshop

European Tour Operators Association (ETOA) och European Cities Marketing (ECM) kommer att samarbeta kring en ny workshop i juni 2011  för researrangörer och destinationer. Eventet kommer att följa den framgångsrika modell som utvecklats under många år där uställarna tar emot bokade möten för att kunan träffa så många aktörer som möjligt. Detta är det mest tidseffektiva sättet för ECM:s destinationsmedlemmar för att snabbt lära sig vad operatörerna letar efter och hur de fungerar. Operatörerna kan hitta nya sätt att utveckla sin produkt.

– Vi ser mycket fram emot att samarbeta med ETOA, säger Dieter Hardt-Stremayr, ordförande för ECM. De har en lång erfarenhet av att driva sin välorganiserade och effektiva workshops. De har medlemmar som representerar de största rederierna från nästan alla de främsta marknaderna. Detta är en stor möjlighet för städer att få en djup och intensiv förståelse för hur marknaden fungerar.

– Städerna är kanske de viktigaste hörnstenarna i den europeiska turismen. De reser människor från hela världen. säger Tom Jenkins, ETOA: s vd. Det är därför ECM:s medlemmar är de viktigaste och mest dynamiska destinationerna i Europa. De representerar vad kunderna vill se. Marknaden är i allara högsta grad snabbrörlig, där operatörerna ständigt letar efter sätt att utveckla befintliga destinationer och hitta nya produkter. Här kommer alla de viktigaste personerna att samlas under ett tak.

 

Fler uppgifter om detta evenemang kommer att tillkännages i september. Svenska medlemmar i ECM är Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala (bilden) och Luleå.