platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
16-17 juni 2020
Internationell kongress
om 3D-printing till Örebro.
bra initiativ
Turistrådet Västsverige
hjälper besöksnäringen att behålla anställda.
omställningen är här
Internationell konferens
för framtidens handel kommer till Stockholm.
500 000 drabbade
EXPO2020 i fara
- hotell och restauranger är nere på 20 procents beläggning.
08.45 - 11.00
Upplev Trädgårdsmässan LIVE
hemifrån i morgon.
ett gött initiativ
”För ditt Göteborg”
stöttar lokala besöksnäringen.
Lastbilbranschen enig
Elmia Lastbil
flyttas fram till 2021.
fint initiativ
Elite Hotels sträcker ut handen
till 70+ och vårdpersonal.
tidig statistik
Konkurser inom hotell- och restaurang
väntas öka med 57 % i mars månad.
20-22 oktober
GastroNord tar nya tag i oktober
bokningarna var de största hittills.
RSS
rss_icon
Länkar
ETOA och ECM startar ny gemensam workshop

European Tour Operators Association (ETOA) och European Cities Marketing (ECM) kommer att samarbeta kring en ny workshop i juni 2011  för researrangörer och destinationer. Eventet kommer att följa den framgångsrika modell som utvecklats under många år där uställarna tar emot bokade möten för att kunan träffa så många aktörer som möjligt. Detta är det mest tidseffektiva sättet för ECM:s destinationsmedlemmar för att snabbt lära sig vad operatörerna letar efter och hur de fungerar. Operatörerna kan hitta nya sätt att utveckla sin produkt.

– Vi ser mycket fram emot att samarbeta med ETOA, säger Dieter Hardt-Stremayr, ordförande för ECM. De har en lång erfarenhet av att driva sin välorganiserade och effektiva workshops. De har medlemmar som representerar de största rederierna från nästan alla de främsta marknaderna. Detta är en stor möjlighet för städer att få en djup och intensiv förståelse för hur marknaden fungerar.

– Städerna är kanske de viktigaste hörnstenarna i den europeiska turismen. De reser människor från hela världen. säger Tom Jenkins, ETOA: s vd. Det är därför ECM:s medlemmar är de viktigaste och mest dynamiska destinationerna i Europa. De representerar vad kunderna vill se. Marknaden är i allara högsta grad snabbrörlig, där operatörerna ständigt letar efter sätt att utveckla befintliga destinationer och hitta nya produkter. Här kommer alla de viktigaste personerna att samlas under ett tak.

 

Fler uppgifter om detta evenemang kommer att tillkännages i september. Svenska medlemmar i ECM är Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala (bilden) och Luleå.