platsannonser
Upphandling av partnerkonsult
till IUFRO World Congress 2024.
nyheter
11-12 maj 2022, Kistamässan
Internationell konferens och mässa
inom Smart City kommer till Stockholm.
möten & Affärer
Nine Yards
går samman med Eventyr.
5-6 feb kostnadsfritt
Science Week 2-6 februari
för en hållbar värld - 60 programpunkter som livesänds digitalt.
upp till 30 personer
Scandic stärker erbjudandet för digital självbetjäning
– gäster kan nu boka möten direkt på webben.
11-12 mars 2022
Karlstad får ny golfmässa
– Scandinavian Golf Fair.
safety & Security
Norge utsetts till världens säkraste land
UAE kom på andra plats, men är säkrast när han går ensam.
30 intervjuer
Forskningsrapport om hybridevent släppt av IAPCO och AIPC
Inblick i hur hybridevent har utvecklats och de möjliga vägarna framåt.
30 nov - 2 dec 2021
Mötesindustrin återförenades på IBTM World Barcelona 2021
Hyllas som enorm framgång av både besökare och av arrangörerna.
8-12 februari 2022
Stockholm Furniture & Light Fair lanserar nytt seminariekoncept
Får ny form och tar grepp om branschens viktigaste frågor.
RSS
rss_icon
Länkar
ETOA och ECM startar ny gemensam workshop

European Tour Operators Association (ETOA) och European Cities Marketing (ECM) kommer att samarbeta kring en ny workshop i juni 2011  för researrangörer och destinationer. Eventet kommer att följa den framgångsrika modell som utvecklats under många år där uställarna tar emot bokade möten för att kunan träffa så många aktörer som möjligt. Detta är det mest tidseffektiva sättet för ECM:s destinationsmedlemmar för att snabbt lära sig vad operatörerna letar efter och hur de fungerar. Operatörerna kan hitta nya sätt att utveckla sin produkt.

– Vi ser mycket fram emot att samarbeta med ETOA, säger Dieter Hardt-Stremayr, ordförande för ECM. De har en lång erfarenhet av att driva sin välorganiserade och effektiva workshops. De har medlemmar som representerar de största rederierna från nästan alla de främsta marknaderna. Detta är en stor möjlighet för städer att få en djup och intensiv förståelse för hur marknaden fungerar.

– Städerna är kanske de viktigaste hörnstenarna i den europeiska turismen. De reser människor från hela världen. säger Tom Jenkins, ETOA: s vd. Det är därför ECM:s medlemmar är de viktigaste och mest dynamiska destinationerna i Europa. De representerar vad kunderna vill se. Marknaden är i allara högsta grad snabbrörlig, där operatörerna ständigt letar efter sätt att utveckla befintliga destinationer och hitta nya produkter. Här kommer alla de viktigaste personerna att samlas under ett tak.

 

Fler uppgifter om detta evenemang kommer att tillkännages i september. Svenska medlemmar i ECM är Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala (bilden) och Luleå.