platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
ETOA och ECM startar ny gemensam workshop

European Tour Operators Association (ETOA) och European Cities Marketing (ECM) kommer att samarbeta kring en ny workshop i juni 2011  för researrangörer och destinationer. Eventet kommer att följa den framgångsrika modell som utvecklats under många år där uställarna tar emot bokade möten för att kunan träffa så många aktörer som möjligt. Detta är det mest tidseffektiva sättet för ECM:s destinationsmedlemmar för att snabbt lära sig vad operatörerna letar efter och hur de fungerar. Operatörerna kan hitta nya sätt att utveckla sin produkt.

– Vi ser mycket fram emot att samarbeta med ETOA, säger Dieter Hardt-Stremayr, ordförande för ECM. De har en lång erfarenhet av att driva sin välorganiserade och effektiva workshops. De har medlemmar som representerar de största rederierna från nästan alla de främsta marknaderna. Detta är en stor möjlighet för städer att få en djup och intensiv förståelse för hur marknaden fungerar.

– Städerna är kanske de viktigaste hörnstenarna i den europeiska turismen. De reser människor från hela världen. säger Tom Jenkins, ETOA: s vd. Det är därför ECM:s medlemmar är de viktigaste och mest dynamiska destinationerna i Europa. De representerar vad kunderna vill se. Marknaden är i allara högsta grad snabbrörlig, där operatörerna ständigt letar efter sätt att utveckla befintliga destinationer och hitta nya produkter. Här kommer alla de viktigaste personerna att samlas under ett tak.

 

Fler uppgifter om detta evenemang kommer att tillkännages i september. Svenska medlemmar i ECM är Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala (bilden) och Luleå.